Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva som er galt, men Wifi på min 6S er vanvittig ustabil. Den finner ikke like mange nettverk som min gamle 5, eller alt annet jeg har av Wifi-dingser, og den hopper ut og inn som en tulling. Vanvittig irriterende!

Merkelig sitter med en Iphone 6S 128gb her og min har ikke noe problemer med WIFI.Kjipt når man kjøper ny telefon og det er noe feil med den.

Lenke til kommentar

Aner ikke hva som er galt, men Wifi på min 6S er vanvittig ustabil. Den finner ikke like mange nettverk som min gamle 5, eller alt annet jeg har av Wifi-dingser, og den hopper ut og inn som en tulling. Vanvittig irriterende!

Er trolig relatert til iOS 9. Apple gjorde noen endringer i iOS 9 som førte til at Apple enheter har problemer med mange routere/kontrollere. Meru er en av produsentene som er rammet.

Så det er nok ikke noe galt med din nye iPhone, ikke noe hardware feil ihvertfall ;) 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er trolig relatert til iOS 9. Apple gjorde noen endringer i iOS 9 som førte til at Apple enheter har problemer med mange routere/kontrollere. Meru er en av produsentene som er rammet.

Meru-basene våre feiler enkelte steder, og virker på andre. Sikkert noe med versjon av basestasjonene å gjøre. Der det feiler, har det vært problemer siden iOS 6 (eller 7?) ved at iOS ikke kobler seg til automatisk. Andre steder, også med Meru, har dette ikke vært noe problem, og der funker det også med iOS9. Har ikke trøbbel på andre WiFi, og oppfatter at dette er et Meru-problem, ikke iOS, men at det ble synlig etter de store endringene i WiFi i iOS9.

Lenke til kommentar

Imponerende! En kollega av meg mistet sin iPhone 5s i sjøen, men fikk fisket den opp etter noen sekunder.

Resultat: Død.

Nå skal det sies ut hun bare ga opp der og da. Jeg hadde umiddelbart åpnet den, skyllt den under rennede ferskvann, skrudd denn fra hverandre i sine enkelte bestandeler, skyllt mer, og tørket alt på 30-40 grader i stekeovn.

Når jeg fikk vite om det, var det gått flere dager, og mye var irret.

Lenke til kommentar

De vann i bolle testene er ikke særlig relevante , det brukes også "rent vann".

Tipper at de er døde idag.

På + versjonen dukket det opp et mute tegn etter 1:42 som indikerer høyttaler feil.

Her ser vi hva som skjer med telefoner etter en slik test (riktig nok iPhone 6 og ikke S)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvis det faktisk kommer seg vann inn i telefonen er det fare for korrosjon som vil ødelegge elektronikken, men fuktighet er uansett ikke å anbefale sammen med finelektronikk som i telefoner.

6 og 6 Pluss skal visst ha endel gummitetninger, kanskje dette er forbedret i de nye modellen?

Det kunne vært interessant å se noen utføre en slik test og åpne telefonen etterpå for å se om det faktisk kom inn vann.

Kanskje en bedre test hadde vært å blande i klorin i vannet?  Da korroderer ting ganske fort.

Edit: Fjernet et overflødig ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Ser at http://www.expansys.no/s.aspx?search=6s har en oppdatert leveringsstatus til Norge om 9 dager, altså den 06.10.15. Vi må ta dette med en klype salt da Expansys sender fra UK. 

Personlig vil jeg tro at operatørene legger ut informasjon om forhåndssalg denne uken før onsdag, mest sannsynlig i morgen mandag, og forhåndssalg fra fredag 02.10.15 med levering en uke etter; 09.10.15. 

Endret av Anei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...