Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er mye bra som er gjort av mange produsenter.

Når det gjelder NFC-betaling er det vel bankene som er treige.

NFC-betaling har vel vært en stund, men er spent på om vi endelig får nytte av dette her hos oss, nå som iPhone får det. Treige som vi er.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ja, er mye bra som er gjort av mange produsenter.

Når det gjelder NFC-betaling er det vel bankene som er treige.

NFC-betaling har vel vært en stund, men er spent på om vi endelig får nytte av dette her hos oss, nå som iPhone får det. Treige som vi er.

Det jeg mener. Der "andre" skylder i dette tilfellet på bankene så gjør Apple no med det å får banker med på greia å gjør no med det. Vi har tatt med no kul teknologi, så nu må andre gjøre noe slik at det kan brukes til no virkelig fornuftig. I mens kan dere bruke no kule tags til å si til telefonen at nu er vi hjemme..

Bare så det er sagt. Jeg har ikke forsket på dette. Er bare det jeg sitter igjen med etter å ha tenkt litt gjennom de siste lanseringene.

Endret av MobilNerd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tags? Nei... Koble til enheter? Tjo... Funker jo bra det. Wireless headphones og anlegg osv såvidt jeg vet. Bruker det ikke noe selv.

Men jo det er flott Apple pusher, de har jo mulighet til det. Vil ikke si de skylder på andre, vil heller si det ikke var fokuset i like stor grad.

Vi får se om det blir gjort noe med eller ikke, det må vi jo vente og se. Det er som sagt mange plasser allerede, det er jo ikke nytt sånnsett, det som er viktig er jo her i Norge. Mer utbredt bruk i USA osv gjør jo sjansene mye større, men...

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det så enkelt som å spørre de (NetCom), og de svarte meg på Facebook-sidene, jeg har også bekreftet via melding på Facebook fra Lefdal at de kommer til å selge fra og med Fredag den 26 Sept, men de vet ikke om de blir solgt uten abonnement fra dag en.

Interessant. Pleier man isåfall å kunne stille seg i kø/reservere på forhånd? Skal følge nøye med fremover iallefall. Hadde vært fantastisk å fått tak i en på lanseringsdagen :)

Lenke til kommentar

Funksjonen til nfc er jo mer enn betaling da. Det var vel introdusert som tap to connect, og fildeling, med betaling som noe som kunne komme.

Det jeg har sett folk bruke NFC på mobilen til frem til i dag er "jeg har en NFC brikke liggende her og der og når jeg nærmer meg den så skifter telefonen profil/funksjoner". Kjekt i noen tilfeller men ikke noe must.

Fremfor å gjøre dette til en tråd hvor vi "snikdebatterer mot Apples produkter" så la heller oss som vil ha produktet ha denne tråden for oss selv. Det er nok av de andre trådene.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har kun sett tap to connect tror jeg. Som heller ikke er noe must for min del.

Hadde inntrykket av at dette er en tråd for diskusjon rundt produktet, ikke ren hyllest av produktet. Beklager for å ha diskutert på diskusjonsforumet.

Endret av Slai
  • Liker 3
Lenke til kommentar

regner med at Apple pay blir like raskt en del av livet vårt som appen passbook.............

Tar nok noen år før det blir en del av dagliglivet vårt.

NFC tror jeg bruker litt strøm også, så de fleste kommer uansett til å ha denne avslått regner jeg med.

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det så enkelt som å spørre de (NetCom), og de svarte meg på Facebook-sidene, jeg har også bekreftet via melding på Facebook fra Lefdal at de kommer til å selge fra og med Fredag den 26 Sept, men de vet ikke om de blir solgt uten abonnement fra dag en.

Interessant. Pleier man isåfall å kunne stille seg i kø/reservere på forhånd? Skal følge nøye med fremover iallefall. Hadde vært fantastisk å fått tak i en på lanseringsdagen :)

Telenor har ofte hatt noe forhåndsreservasjon, det har ikke NetCom eller Lefdal hatt tidligere, så der er det førstemann til mølla. Jeg venter på en avklaring fra Lefdal om de kommer til å selge uten abonnement i butikk fra første dag, da å kjøpe med abonnement er uaktuelt for min del, da jeg enda har ett halvt år gratis hos Talkmore.

Lenke til kommentar

Har kun sett tap to connect tror jeg. Som heller ikke er noe must for min del.

Hadde inntrykket av at dette er en tråd for diskusjon rundt produktet, ikke ren hyllest av produktet. Beklager for å ha diskutert på diskusjonsforumet.

Poenget var vel at en diskusjon pleier å gå over til ren drittslenging. Hvor mange hundre fan - tråder finnes det her, som får være i fred? Det ligger en annen tråd her et sted hvor man kan sammenligne iPhone med tilsvarende konkurrenter. Det er kanskje en bedre tråd sånn sett..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det handler jo om å gå litt på rett side av linjen. "fucking fassholefolk som kjøper meegotelefoner! Dypp ræva i karri og spiker flaggermus på øyet!" blir jo absurd. Men å diskutere pros and cons ift konkurransen, snakke om ønsker og preferanser, og annet er jo greit?

Lenke til kommentar

ApplePay er ikke tiltenkt det norske markedet i første omgang (selvsagt). Det er nemlig på det litt antikvariske amerikanske betalingssystemet de ønsker vise seg frem på.

Vi har høyere grad sikkerhet ved våre kort/betalinger allerede i dag enn hva de har. Men, når det er sagt vil det være lettere å introdusere en slik løsning på våre kanter (vil jeg anta). Først er vi mer motakelige som personer, samt vi har flere aktører som ønsker denne teknologien velkommen (http://www.digi.no/930363/telenor-fryder-seg-over-apple-pay).

Men om det skjer noe med ApplePay i Norge før 2016 ville overrasket meg. Men hvem vet, vi er jo ett av de landene med høyest andel iPhones.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er ditt syn på hva som er off og on topic. Men denne hele linjen med snakk er i alle fall off topic.

Nei, det er ikke mitt syn på OT, jeg snakker om hva denne tråden handler om.

Diskusjon rundt NFC eller iPhone sammenlignet med andre mobiler osv. finnes det dedikerte tråder for. Hvis man begynner å diskutere slike ting her, så blir det bare krangling. Jeg tror det er sunt at det er enkelte fristeder hvor man slipper slik krangling.

Men det er nå meg da, hvis det blir masse OT, så kommer sikkert en moderator og rydder opp ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Navnet på tråden sier ikke noe om det, men vi snakket jo bare om en teknologi i telefonen. Kan nevne at det ikke var jeg som tok dette opp her, men jeg kan godt være den som setter strek. Det er tross alt ferdigsnakket for lenge siden =p.

Videre til telefonen; hva gleder dere mest til med de nye fra Apple?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...