Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde håpet det bare var andre sider som hadde overprisa den jeg. Om det viser seg at billigste 6s begynner på 7500 så kan apple ta seg en bolle. Med dagens dollarkurs er 650$ = 5300kr, så de må ikke prøve seg å skylde på kursen om de setter opp prisen nok en gang.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

De som priser iPhone i Norge nå tar premium for at du skal være først i landet, samt kostnaden med å få tak i den. Har alltid vært sånn ved lansering. Apple justerte i tillegg opp prisene i Norge pga valutaen tidligere i år, så det er lite trolig at den blir noe særlig dyrere.

Fant forøvrig en artikkel om at kilder i Russland forventer å selge iPhone fom. 2. oktober som second-wave, så da havner vi vel der også, gitt at vi fortsatt er et second-wave land. Aner ikke om det er en troverdig kilde da.

Edit: http://appleapple.top/media-sales-of-the-iphone-6s-and-iphone-6s-plus-in-russia-will-begin-on-october-2-at-the-price-of-51-990-rubles/

Endret av carzas
Lenke til kommentar

Hadde håpet det bare var andre sider som hadde overprisa den jeg. Om det viser seg at billigste 6s begynner på 7500 så kan apple ta seg en bolle. Med dagens dollarkurs er 650$ = 5300kr, så de må ikke prøve seg å skylde på kursen om de setter opp prisen nok en gang.

5300 kr + 25% MVA = 6625 kr? 

Lenke til kommentar

5300 kr + 25% MVA = 6625 kr?

Hvis prisen er 7500 her hjemme da, så er det ikke så hakkende galt. Det er tross alt dyre forbrukerrettigheter og høye kostnader som skal dekkes også.

Lenke til kommentar

Jo det er ganske ille, samme hvordan man vrir og vender på det.

Ja, det er omtrent det samme som tilsvarende modeller fra de andre produsentene. Mulig du mener at du syns drøyt 7000 er for mye å betale for en bærbar datadings. Det er en helt grei sak.

Da kjøper du noe som koster noen tusenlapper mindre og som er innenfor ditt budsjett eller ønske om å betale.

Lenke til kommentar

De som priser iPhone i Norge nå tar premium for at du skal være først i landet, samt kostnaden med å få tak i den. Har alltid vært sånn ved lansering. Apple justerte i tillegg opp prisene i Norge pga valutaen tidligere i år, så det er lite trolig at den blir noe særlig dyrere.

Fant forøvrig en artikkel om at kilder i Russland forventer å selge iPhone fom. 2. oktober som second-wave, så da havner vi vel der også, gitt at vi fortsatt er et second-wave land. Aner ikke om det er en troverdig kilde da.

Edit: http://appleapple.top/media-sales-of-the-iphone-6s-and-iphone-6s-plus-in-russia-will-begin-on-october-2-at-the-price-of-51-990-rubles/

Det vil da si at hvis dette stemmer, så får vi vel lov til å forhåndsbestille førstkommende fredag.

Lenke til kommentar

Tilsvarende modeller hos konkurrentene har ikke 16GB lagring. Om den hadde begynt på 32 eller 64GB til den prisen skulle jeg vært mer villig til å la det gå.

7500 for en telefon med 16GB lagring er meget drøyt.

Pris er selvsagt en vurdering du må gjøre deg opp en mening om. Syns du prisen er før drøy, så er det en helt grei mening. Det logiske valget da er jo å handle noe som har en pris du syns det er verdt å betale, men da må du jo handle fra en annen leverandør. I følge mange andre her inne så skal jo ikke det være noe problem.

Men skal man ha noe fra Apple så kan det se ut til at deres modeller starter på drøyt 7.000. Med 16GB minne. Det er jo bare noe man må forholde seg til, det hjelper ikke stort å gjøre noe annet enn det. Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe en 6s med mer minne, 64 eller 128, da jeg trenger noe mer enn 16, men da gjør jeg jo bare det. 

Lenke til kommentar

Tilsvarende modeller hos konkurrentene har ikke 16GB lagring. Om den hadde begynt på 32 eller 64GB til den prisen skulle jeg vært mer villig til å la det gå.

Pris er selvsagt en vurdering du må gjøre deg opp en mening om. Syns du prisen er før drøy, så er det en helt grei mening. Det logiske valget da er jo å handle noe som har en pris du syns det er verdt å betale, men da må du jo handle fra en annen leverandør. I følge mange andre her inne så skal jo ikke det være noe problem.

Men skal man ha noe fra Apple så kan det se ut til at deres modeller starter på drøyt 7.000. Med 16GB minne. Det er jo bare noe man må forholde seg til, det hjelper ikke stort å gjøre noe annet enn det. Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe en 6s med mer minne, 64 eller 128, da jeg trenger noe mer enn 16, men da gjør jeg jo bare det. 

Gjengangeren er jo også at de som allerede skal kjøpe seg et Apple produkt ikke bryr seg så mye om hva man får for pengene da de mener at det er et såpass bra produkt.

Det mener jeg selv er litt trist , hadde flere Apple kunder vist at de ikke oppgraderer med mindre man treffer en viss prisklasse så hadde trolig også prisene falt en del , Apple går jo med et knall overskudd så de har trolig gode marginer for å justere ned prisen uten at de går konkurs eller begynner å tape penger.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Gjengangeren er jo også at de som allerede skal kjøpe seg et Apple produkt ikke bryr seg så mye om hva man får for pengene da de mener at det er et såpass bra produkt.

Det mener jeg selv er litt trist , hadde flere Apple kunder vist at de ikke oppgraderer med mindre man treffer en viss prisklasse så hadde trolig også prisene falt en del , Apple går jo med et knall overskudd så de har trolig gode marginer for å justere ned prisen uten at de går konkurs eller begynner å tape penger.

Det er lett å være enig i dette. Forbrukermakt er jo gjerne å la være å handle hvis man syns noe ikke er i henhold til forventninger.

Men nå skiller det såpass lite i pris mellom de ulike modellene, de koster jo stort sett mellom 5000 og 10000 kroner, da blir forskjellene små. Såpass små at det ikke betyr all verden. Verdien av en mobil dataenhet er om den dekker behovet til den som kjøper den og at den eventuelt spiller godt sammen med de andre dingsene man har, dersom det er et element som er med i vurderingene. Pris er altså avhengig av perspektiv. 

For noen betyr innkjøpspris mye, for andre betyr det ingenting...:-)

Lenke til kommentar

Standard svaret ditt . Begynner å bli litt falmet eller oppbrukt.

Er det ikke "en" eneste ting som gjør "deg" misfornøyd ?

Det virker som om du hadde sikkert fortsatt å forsvare apple og prisen på iPhone om den var det dobbelte (15000) også. Og kom default med 10GB internminne og 64GB modellenes pris økning ikke harmonerer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Standard svaret ditt . Begynner å bli litt falmet eller oppbrukt.

Er det ikke "en" eneste ting som gjør "deg" misfornøyd ?

Det virker som om du hadde sikkert fortsatt å forsvare apple og prisen på iPhone om den var det dobbelte (15000) også. Og kom default med 10GB internminne og 64GB modellenes pris økning ikke harmonerer.

Det er verken et forsvar eller et angrep, syar2003. Det er rett og slett bare virkeligheten. En iPhone starter på den summen, det er bare noe man må forholde seg til.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skulle være misfornøyd...(?) Jeg handler Apple-dingser jeg er fornøyd med og som gir meg en datahverdag jeg trives med. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg da skal lete etter årsaker til å bli misfornøyd...

Jeg har et par skrivere fra Epson. Også de er jeg fornøyd med, selv om de kostet litt mer enn noen andre alternativer. Burde jeg da være misfornøyd?

Lenke til kommentar

Jeg synes du godt kan la folk få debattere om pris og verdi på produktene til apple uten stadig drepe slike innlegg i starten med kontinuerlig å parere hvert innlegg om emnet med det som oppfattes salg og markedsprat. Vet jo at du er/har bakgrunn som selger.

Og bruke avledende svar som over her...

Det er det jeg har å si om saken :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg synes du godt kan la folk få debattere om pris og verdi på produktene til apple uten stadig drepe slike innlegg i starten med kontinuerlig å parere hvert innlegg om emnet med det som oppfattes salg og markedsprat. Vet jo at du er/har bakgrunn som selger.

Det må da være lov å mene noe annet uten at det skal oppfattes som et forsøk på å drepe en diskusjon. 

Jeg vet ikke helt hvorfor det er relevant i denne sammenheng at jeg har jobbet med salg...(?)

Ikke vet jeg helt hva du mener med avledende svar heller, men deg om det. Du har sikkert en eller annen formening om det.

Men siden det er det du har å si om saken så får jeg vel takke for praten igjen...:-)

Lenke til kommentar

Det må da være lov å mene noe annet uten at det skal oppfattes som et forsøk på å drepe en diskusjon.

Jeg vet ikke helt hvorfor det er relevant i denne sammenheng at jeg har jobbet med salg...(?)

Ikke vet jeg helt hva du mener med avledende svar heller, men deg om det. Du har sikkert en eller annen formening om det.

Men siden det er det du har å si om saken så får jeg vel takke for praten igjen...:-)

Med andre ord så tar du ikke til deg noe jeg skrev.

Ja , deg om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...