Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

"The poor man pays twice"  Bullshit. Er man oppgående utover lommeboken vet man godt at dette ikke kan brukes i alle henseende.

En passat en bekjent hadde varte i 15 år...

Slapp av, jeg brukte ikke uttrykket i "alle henseende", men om en dyr og god telefon kontra billigere og litt simplere telefoner.

Ikke om Passater eller andre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte ny iphone 6 pluss i mai og fekk den i posten i begynnelsen av juni.

Mobilen er kjøpt på elkjøp.

For ca 3 veker siden oppedaga eg at telefonen var bøyd ved justeringsknapper for volum og at det i motsatt ende av telefonen var kommt ei sprekke i skjermen.

Har lest på nettet at apple vedkjenner seg at det er feil på denne modellen og at dei som regel tar på seg ansvaret for denne feilen.

Leverte mobilen inn på elkjøp og fekk positiv tilbake melding på at eg komm til å få dekka denne skaden.

Så fekk eg svar fra service avdelinga at dei ikkje aksepterer skaden som garanti ut fra kriteriene som apple har gitt dei og at eg kan få ein bytte telefon for 3800.

Alternativ 2 var at eg betalte ca 400 for å få igjen mobilen min og alternativ 3 var at dei kunne skrote den for meg.

Er på jakt etter litt tips om neste steg i denne saka.Mobilen er jo så godt som ny, så eg greier ikkje heilt å gi meg enda,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nå som som Apple har lansert 6S tenkte jeg at det var på tide å studere finn.no for å se om det er mulig å skaffe seg en pent brukt sekser til en kurant pris..Må innrømme at jeg er tildels imponert over fantasien til enkelte. F.eks han som ser for seg 4000 kroner for en iphone 6 64gb med defekt lydløs knapp + hwfeil som gjør at skjermen har en tendens til å "klikke".

Lenke til kommentar

Leker litt med tanken på om jeg skal oppgradere min 6+ til 6S. Dette først og fremst grunnet størrelsen på 6+ og faren for at den skal bøye seg i lomma.

Har vært ekstremt forsiktig med min 6+, men når jeg legger den med skjermen ned er den likevel litt ujevn. Den er vel med andre ord litt bøyd, men klarer ikke se det på noen annen måte. Hvor mye tror dere jeg eventuelt kunne fått for LITT bøyd og ellers strøken  6+ 64gb i gull?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Et tips til de som har vært med i Public BETA og velger å oppdatere manuelt til GM, husk å fjern sertifikatet / profilen for iOS 9 BETA som ligger under Innstillinger - Generelt - Profiler før du oppdaterer.

Glemte dette på samtlige enheter i heimen så de maser nå om å oppdatere til iOS 9 Public BETA 3 til tross for at alle kjører GM... Det å fjerne profilen i etterkant og gjøre en omstart av telefonen hjelper ikke når programvareoppateringen på telefonen allerede har fått fnerten av det den mener er en oppdatering som burde legges inn....

Så det ser ut som jeg faktisk må oppdatere til GM manuelt på nytt på samtlige enheter for å få fjernet dette maset..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med reparasjon på iPhone 6 via CDON? Har halvmåne-problemet og har fått satt i gang en service-operasjon for å få det fikset/aller helst få en erstatningsenhet. Vet bare at det er et svensk firma som skal se på den.

Burde ikke være noe stort problem, det å få byttet telefonen på grunn av halvmåneproblematikk har jeg aldri opplevd utfordringer med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men de siste årene har vi jo typisk fått en til to uker etter launch.

I år ser vi jo en mer smooth launch med to ukers preorder, mer tilgjengelige telefoner til tross for at Kina er med osv.

Basert på det håper jeg at vi skal få preordre på fredag, med levering 25. september (bursdagen min) som resten av first-wave, men mest sannsynlig får vi vel bestille den 25., med levering uken etter.

Lenke til kommentar

Ser sider som har 6s for forhåndsbestilling ligger en tusenlapp over 6'ern. Er dette et hint om at apple nok engang skrur opp prisene pga 'valutakurs'?

Prisen i dollar på lanseringen var den samme som på eksisterende modell. Så dersom den er litt dyrere her hjemme, så kan det jo hende at det gjelder valutakursen. Dollar står i 8,50 nå, det er veldig høyt i forhold til for litt siden når den var rundt 6-6,50.

Jeg holder på en mulighet for at kan være valutaen ja...:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...