Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ser jo i dag at folk fortsatt kan preordre mange av modellene ca 9 timer etter at det åpnet, og fortsatt få på release-date. 

Tipper vi kan bestille neste uke eller uken etter, med levering 2-3 oktober. 

 

Solgte iPhone 6'en min denne uken, og er tilbake på en 4s, hællemåne, det er håpløst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple iPhone 6S and 6S Plus: Country-wise price list of SIM-free variants

http://www.ibtimes.co.uk/apple-iphone-6s-6s-plus-country-wise-price-list-sim-free-variants-1519472

 

You Can Pre-Order iPhone 6s And iPhone 6s Plus Right Now

http://www.redmondpie.com/you-can-pre-order-iphone-6s-and-iphone-6s-plus-right-now/

 

 

 

For lille Norge med innbyggertall tilnærmet to bydeler i New York må man nok vente ja.

Lenke til kommentar

Ja, det er det ikke tvil om, sitter som støpt i hånda, men alt blir jo så kompakt at man føler man er tilbake på en gammel Nokia. 

 

Noen andre som skal gå fra 6 til 6s Plus? Er gira på større skjerm, ois osv, men merker jeg er litt skeptisk da jeg ofte må stå på bussen hjem fra jobb. I verste fall får jeg selge/bytte meg ned til 6s.

Lenke til kommentar

Lumia 640XLen min på 5.7" har jeg blitt overaskende fort vant til ift. størrelsen og nå virker 5S kleint liten :p. ift. klesplagg er det lite problemer. Funker i lommer på bukser (baklommer, har aldri mobiler i forlomma) og jakker med unntak av ene innelomma på jakka (bred og grunn lomme) men hadde en glidelåslomme utenpå brøstkassa den passer med godt monn i. Størrelsen på skjermen er rett og slett herlig og det spørs om jeg får lyst til å kjøpe "helskjerm" mobil med mindre skjerm heretter. Andre kommenterer hvor stor den er, men for meg er den bare naturlig nå.

 

Fantastisk å se Netflix på når man har lagt seg å satt mobilen på lading.

Har ingen ergonomiske problemer, får til overaskende mye med en hånd men jeg flytter den kanskje litt ubevist i den ene hånden noen ganger. Ellers liker jeg å ha alle mobiler horisontalt og bruke begge hendene så jeg kan skrive raskere med begge tomlene samtidig. Til enkel betjening funker en hånd helt greit (spotify, samtaler osv.).

Ellers synes jeg det er kult at de gamle klapptelefonene med klassisk tastatur er på vei tilbake med liten skjerm som er dedikert til informasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

6S er levert på service etter problemer nevnt tidligere med skjerm som lager klikke lyder når man presser den.

Den går til kona når jeg får den tilbake. Selger hennes 5S gold. Blir å kjøpe Rose Gold 6S+. Vil aldri gå ned til 6, etter å ha brukt 6+.

 

Nå bruker jeg moto G2 som jeg kjøpte til 1111kr på lefdal. Fungerer veldig greit. Apple tar heftig premium pris bare for navn og design.

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg moto G2 som jeg kjøpte til 1111kr på lefdal. Fungerer veldig greit. Apple tar heftig premium pris bare for navn og design.

Jeg tenkte noe lignende sist jeg skulle teste Android. Å det gikk bra i 1 mnd tid. Så begynte jeg å merke hvorfor jeg likte iphonen min så godt. Plutselig tok det det sekundet mer å starte kameraet enn man har når man vil ta bilde kjapt. Så virket ikke appene hver gang som de skulle. Ikke fikk man siste OS oppdatering. Og ingen visste om man kom til å få den engang (dette var en toppmodell).

 

Altså Android funka greit. Bare ikke så bra som ios og iphone for min del. Å hvertfall i min omgangskrets så er de som har mest å klage på og som styrer mest med mobilene sine er de med Android. De med iphone klager mest over prisen egentlig. Men jeg skjønner mer og mer at for min del er det verdt det. Deilig med en bekymringefri mobilhverdag :-).

 

Hadde forresten besøk i dag av en Apple motstander som bare har hatt trøbbel med sine 3 siste Androids. Men Apple e bare drit. I dag ble faktisk min bedre halvdel litt irritert å sa klart ifra om at personen fikk kjøpe Apple neste gang så vi slapp å høre på kor mye trøbbel det bar med mobilen. Da humret jeg litt for meg selv. Bare så ikke ho også blir kalt isheep osv. Ho hater Mac og ho har måtte bruke det en god del under sin utdannelse :-).

Endret av MobilNerd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utbyttingsenheten jeg fikk fra garantisaken jeg hadde for noen uker siden, har fått denne klikkelyden nederst i høyre hjørne.

Andre som har kjørt sak på dette?

 

Samme problem du hadde Megaoctane?

 

Send inn via Eplehuset og de ordner det. Er det nede i hjørnet kan du faktisk selv _forsiktig_  slakke og stramme skruen selv (om du har verktøyet) og det går muligens i orden. Er det i toppen av skjermen er det ikke så enkelt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg ser det beste i alle alternativer, alle har sine styrker og ulemper. Men når jeg skulle ha et alternativ til iOS (som er min klare favoritt for ubekymret mobilhverdag) så ble det WP8.1 som straks blir WP10. Rett og slett fordi Android ikke frister pga. alle rariteter jeg opplever med brukere i jobbhverdagen. WP8.1 overasker veldig positivt og gleder meg til WP10. Men kommer til å fortsette å ha både iOS og WP. Mulig blir det et skifte hvor WP blir jobb og iOS privat.

 

Mitt eneste ankepunkt mot iPhone er prisen. iPhonen jeg har nå er betalt av arbeidsgiver (de tidligere har  jeg kjøpt selv) men å bruke 6-8000,- på en mobiltelefon har rett og slett begynt å bli litt for mye for min del og derfor var 640XL det perfekte valget når jeg skulle ha en ny privattelefon. Utrolig hva man får for 2000,- der. Skal jeg bruke 8000,- på en mobil må jeg ha en 1 år gammel enhet jeg kan selge med minimalt tap som da betyr at jeg må ha jobbet som livvakt for telefonen 24/7 i 1 år for å få en god pris for den, det gidder jeg ikke lenger. Mobiltelefon er en bruksdings som dras med, ut og inn, over alt.

 

I mine øyne er Samsung og Apple i ferd med å prise seg litt ut av markedet (dog vil det nok ta tid før vi ser ringvirkningene av det) og at de nå begynner å nå en smertegrense for mange av dagens kunder ift. pris. På en annen side klarer Apple seg sikkert fint med å selge sine enheter til en stadig mindre og rikere andel av jordens befolkning. Selv om det har vært mye fokus på at Apple selger stadig mer de siste årene tror jeg ikke det er noen krise om de priser seg ut av denne trenden med stadig økende markedsandeler da noen klarer seg fint med å være et ekslusivt produkt for bare de "rikeste". Apple har erfaring med å være en slik leverandør, Samsung er jeg ikke sikker på om ville vært like komfortabel i det nisjemarkedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om prisingen til toppmodellene er så hakkende gal. De koster jo rundt 7000-10000 alle sammen. Så hvis man skal ha en virkelig god mobil datadings, så koster den det.

 

Jeg forstår godt at noen kan syns at dette blir litt mye penger og heller velger en dings til mellom 2000-5000. Det er helt greit, det finnes helt sikkert dingser i det prisområdet som gir en helt grei brukeropplevelse.

 

Men det skiller altså bare noen få tusenlapper. Altså ikke akkurat så store beløp når man deler det over levetiden til disse telefonene. Selv har jeg vel mine i rundt tre år, og faktisk levetid er vel noe rundt der, så hvis man for eksemplets skyld kan bruke disse tallene i et regnestykke, så blir det omtrent slik...:

 

Mobil i nedre prissjikt: 3000 kroner

Mobil i øvre prissjikt: 8000 kroner

Levetid: 3 år

 

Innbytte settes til 0 for enkelhets skyld, det er antagelig ikke så mye verdi igjen etter tre år.

 

Kostnad pr dag for disse telefonene blir da:

Billig telefon: 2,75

Dyr telefon: 7,50

 

Det skiller altså fem kroner pr dag mellom billig og dyr telefon hvis du har den i tre år og kaster den etter bruk. Hvis du selger den, kanskje før tre år er gått også, så skiller det kanskje enda mindre, rundt tre kroner pr dag eller noe sånt.

 

Det skal ikke mange problemene til før den femmer'n er brukt opp, enten i driftskostnader eller i ren irritasjon...:-)

 

Når det gjelder kjøpsprisen i seg selv. Alle dingser koster under ti tusen kroner. Det kan altså ikke skille så alt for mange kronene mellom de ulike modellene. Det er ofte populært å dra en parallell til biler. Der skiller det flere hundre tusen kroner mellom de ulike modellene, kanskje til og med en million eller to. Jeg tror det er på tide å sette prisene på mobile datadingser inn i et større perspektiv.

Endret av rogkas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

You said it!

I tillegg har man gleden av å bruke en mye bedre telefon hver eneste dag!

Det betyr mye mer i det daglige enn noen kronestykker  :)

 

EDIT: Uttrykket "The poor man pays twice" er ganske treffende her;

Kjøper du billig telefon, går den kanskje i stykker tidligere og du må kjøpe enda en billig telefon.

Totalt ender du kanskje opp med å betale mer penger i snitt, og du betaler enda en pris ved å hele tiden ha en dårligere telefon enn du kunne hatt om du like godt kjøpte den dyre med én gang.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

You said it!

I tillegg har man gleden av å bruke en mye bedre telefon hver eneste dag!

Det betyr mye mer i det daglige enn noen kronestykker  :)

 

EDIT: Uttrykket "The poor man pays twice" er ganske treffende her;

Kjøper du billig telefon, går den kanskje i stykker tidligere og du må kjøpe enda en billig telefon.

Totalt ender du kanskje opp med å betale mer penger i snitt, og du betaler enda en pris ved å hele tiden ha en dårligere telefon enn du kunne hatt om du like godt kjøpte den dyre med én gang.

 

For å ta et sitat jeg hentet fra et annet sted i samme sjangeren...:

 

"En kyniker kjenner prisen på alt, men ikke verdien på noe".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...