Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Tror iaffatus snakker om musikk o.l. Det du legger inn på iTunes ved sync er kun appen, ikke data (det er i backup), dvs .ipa-filer. Liquidkey er dog spot on med at apper som har IAP har en restore-mulighet

Takk for oppklaring , tror jeg har det .

Min musikk er kun offline streaming musikk p.t Tidal (ikke noe iTunes kjøpt). Bilder er på jottacloud.

Har faktisk ingen iTunes installert på stasjonær eller laptop og egenlig klarer jeg med da uten med iCloud databackup.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg tatt en grundig opprydding i denne tråden.
Følgene regler vil være aktuelle fra nå av , bryter man disse vil man bli automatisk utestengt fra forumet (Har lagt inn koden allerede).

*Dette er en ren Android tråd , å begynne å henge seg opp i enkeltbrukere er helt unødvendig og man bør heller hjelpe hverandre.
*Persondiskusjon er brudd på retningslinjene og helt unødvendig.
*Vær snill og grei mot hverandre , da får man en langt hyggeligere stemning her og man slipper moderatorer som koder inn autoban ved bruk av ord som Apple / Idioter og lignende.

Forøvrig gjelder retningslinjene til forumet som vanlig.
Denne Advarselen skal ikke kommenteres , ta det på PM med meg om du har noe å si.

 

 

Har oppdatert advarselen siden det var tydeligvis noen som ikke forstod at jeg hadde som hensikt å prøve å få til litt god stemning i tråden.

Derfor vil jeg påpeke følgende :

*Persondiskusjon og uhøflig oppførsel hører ikke hjemme i denne tråden.
*Vær grei og snill med hverandre , unødvendig diskusjon og OT er uønsket og kan medføre en advarseløkning.
*Hjelp hverandre i denne Apple tråden og ikke fokuser på bagateller eller f.eks en brukers fortid ( kommer fra Android leieren osv ).

Videre persondiskusjon eller uhøflig oppførsel vil som sagt føre til en advarselsøkning og avhengig av alvorlighetsgrad en utestengelse.

Er det noen som lurer på noe så ta kontakt med meg på pm eller via tilbakemeldinger til forumet , ikke kommenter denne posten i forumet.

Mvh
Malvado.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tror jeg trenger litt hjelp med varslinger og facebook messenger.

 

Etterhvert som det kommer varsler fra denne appen på lås-skjermen, fyller skjermen seg opp. Feks om 4 stk skriver i en samtale, kommer det opp 4 nesten like varslinger etter hverandre.

 

Om det har kommet en tekstmelding omtrent samtidig blir den skjøvet ned og synes ikke om man bare skrur på skjermen for å se om noe har skjedd.

 

Finnes det en måte at varslinger kun viser siste aktivitet på lås-skjermen? At det feks står "messenger (4)"?

Lenke til kommentar

Tror jeg trenger litt hjelp med varslinger og facebook messenger.

Etterhvert som det kommer varsler fra denne appen på lås-skjermen, fyller skjermen seg opp. Feks om 4 stk skriver i en samtale, kommer det opp 4 nesten like varslinger etter hverandre.

Om det har kommet en tekstmelding omtrent samtidig blir den skjøvet ned og synes ikke om man bare skrur på skjermen for å se om noe har skjedd.

Finnes det en måte at varslinger kun viser siste aktivitet på lås-skjermen? At det feks står "messenger (4)"?

Hei.

Du kan jo prøve instillinger -varsler

1) Sorter etter tid

2) instillinger -varsler - Meldinger/Messenger - Vis i varslings senter

Meldinger : kun nyeste varsel

Messenger :kun nyeste varsel

 

Kanskje noen andre har bedre tips.

Facebook og FB Messenger har jeg forøvrig slått av banner varsler på i det hele (det er nedprioritert her )

Lenke til kommentar

Opplevde noe merkelig her i morges.. Satt på snapchat og skulle høre hva som ble sagt i en snap, så jeg la øret inntil høyttaleren. Fint nok. Med høyttaleren inntil øret, trykket jeg på hjemknappen og ble sittende med telefonen i den samme stillingen som før (må ha sett dumt ut). Uansett, det var en summelyd/høyttaler-på-lyd selv med telefonen i låst modus. Noen vært borti dette? Hvis jeg lukket snapchat (dobbeltklikk og sveip opp) så forsvant denne summelyden. Går jeg inn på snapchat og spiller av en video, så kommer lyden tilbake. Akkurat som at den blir aktivert av en video og ikke slår seg av når jeg går ut av appen.

 

Grunn til å finne fram foliehatten? Big brother som lytter? Eller bare en bug som av en eller annen grunn lar høyttaleren være på?

Lenke til kommentar

For ett liv....Tok i bruk erstatningsenheten jeg fikk i går! Telefonen detter fra fanget og i asfalten i det jeg skal ut av en bil og kameraglasset bak får seg noen sprekker + ett lite hakk i kamerarammen. Ikke noe synlig på bilder jeg tar da.. Heldigvis har jeg en liten case på..men det stygge utstikkende kamera fikk uheldigvis en smell.

 

Helt utrolig at jeg får det til. Skylder på knappe 2 timer søvn siste døgnet :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har noen forhåpninger til det selv. Jeg bruker jo hovedsakelig telefonen (iPhone 6) på nett, og det sluker batteri. Det å ha en batterisparemodus er jo en grei ekstra sikkerhet som jeg brukte innimellom da jeg hadde Android-telefon.

 

Du har kanskje på 4G? Med mindre du streamer musikk eller ser film på mobildatanettet, så er det godt mulig at du ikke trenger 4G, det er tross alt en kommunikasjonsmetode som bruker mye strøm.

 

Sett ned til 3G og se om du kanskje ikke opplever som mye endring i opplevd hastighet. Da sparer du masse strøm også.

Lenke til kommentar

Om man har tilnærmet like god dekning på 3G og 4G, er det gitt at sistnevnte bruker mer strøm altså?

 

Hastighet og dekning er to forskjellige ting. Jo dårligere dekning, jo mer kraft og jo mer strømforbruk. Jo høyere hastighet, jo mer kraft og jo mer strøm.

 

Litt samme som med en bil. Jo fortere du kjører jo mer drivstoff bruker du.

 

Hvert fall er det sånn i teorien, men det er jo ikke verre enn at man prøver de ulike innstillingen over tid så finner man det jo ut...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...