Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kommer antakelig i september/oktober (det har i hvert fall vært tilfelle i flere år på rad nå). Den vil antakelig få navnet 6S, og ser en på listen til MacRumors så er følgende (forbedringer) forventet:

  • A9 processor
  • 2GB RAM
  • Improved 12-megapixel camera
  • Same design as iPhone 6
  • Force Touch
  • Improved Touch ID
  • Gold, Rose Gold, Silver, and Space Gray colors

Det er også mulig at de vil gjøre den litt tykkere slik at de slipper å la kameraet stikke ut på baksiden. Hadde nok ventet. Apple er ikke akkurat kjent for å sette ned prisen på sine telefoner ila året.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kommer antakelig i september/oktober (det har i hvert fall vært tilfelle i flere år på rad nå). Den vil antakelig få navnet 6S, og ser en på listen til MacRumors så er følgende (forbedringer) forventet:

  • A9 processor
  • 2GB RAM
  • Improved 12-megapixel camera
  • Same design as iPhone 6
  • Force Touch
  • Improved Touch ID
  • Gold, Rose Gold, Silver, and Space Gray colors

Det er også mulig at de vil gjøre den litt tykkere slik at de slipper å la kameraet stikke ut på baksiden. Hadde nok ventet. Apple er ikke akkurat kjent for å sette ned prisen på sine telefoner ila året.

 

Tusen takk! Da avventer jeg nok kjøpet litt ja :-) Håper også at tykkelsen blir litt bedre ja ift kameraet!

Lenke til kommentar

 

 

Valgte å sende inn telefonen via Eplehuset denne gangen, så ser vi om det kommer en "ny" telefon tilbake eller om de velger å skyve tilbake kamera de også :p

Andre gangen det skjer med deg?

 

Angrer ikke på at jeg tok express swap med Apple. Var jo som å få en helt ny telefon med nytt batteri igjen!

Hvordan gikk du frem med dette?

Lenke til kommentar

 

 

Valgte å sende inn telefonen via Eplehuset denne gangen, så ser vi om det kommer en "ny" telefon tilbake eller om de velger å skyve tilbake kamera de også :p

Andre gangen det skjer med deg?

 

Angrer ikke på at jeg tok express swap med Apple. Var jo som å få en helt ny telefon med nytt batteri igjen!

Hvordan gikk du frem med dette?

 

 

Kontaktet Apple Store. Opprettet en garantisak og fikk spørsmål om jeg ville betale 249,- for express swap og få en ny telefon med en gang, eller vente i 7-10 dager på at de skulle fikse min (eventuelt swappen den uansett). Valget var ganske enkelt :) UPS på døra et par dager etter saken var opprettet, fikk den nye swappen og sendte min gamle med dem i retur. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Valgte å sende inn telefonen via Eplehuset denne gangen, så ser vi om det kommer en "ny" telefon tilbake eller om de velger å skyve tilbake kamera de også :p

 

Andre gangen det skjer med deg?

Angrer ikke på at jeg tok express swap med Apple. Var jo som å få en helt ny telefon med nytt batteri igjen!

Hvordan gikk du frem med dette?

 

Kontaktet Apple Store. Opprettet en garantisak og fikk spørsmål om jeg ville betale 249,- for express swap og få en ny telefon med en gang, eller vente i 7-10 dager på at de skulle fikse min (eventuelt swappen den uansett). Valget var ganske enkelt :) UPS på døra et par dager etter saken var opprettet, fikk den nye swappen og sendte min gamle med dem i retur.

Så de sendte deg en ny enhet før du sendte din - kun basert på halvmånen? Imponerende service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så de sendte deg en ny enhet før du sendte din - kun basert på halvmånen? Imponerende service.

 

 

Stemmer, jeg er ganske fornøyd med ordningen. Dessverre syns jeg servicen avhenger veldig av hvilken kundebehandler man får snakke med. Men sånn er det vel kanskje de fleste steder? 

 

Kan lese mer om ekspressutskiftning her: http://www.apple.com/legal/sales-support/terms/ersiw-nn/

 

De forsikret meg om at enheten man mottar er minst like bra som en fabrikksny enhet, om ikke bedre, da de i følge kundebehandler har strengere (?) kvalitetssjekk på det de sender ut fra verksted, kontra det som går ut fra fabrikken. 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

 

 

Så de sendte deg en ny enhet før du sendte din - kun basert på halvmånen? Imponerende service.

 

Stemmer, jeg er ganske fornøyd med ordningen. Dessverre syns jeg servicen avhenger veldig av hvilken kundebehandler man får snakke med. Men sånn er det vel kanskje de fleste steder?

 

Kan lese mer om ekspressutskiftning her: http://www.apple.com/legal/sales-support/terms/ersiw-nn/

 

De forsikret meg om at enheten man mottar er minst like bra som en fabrikksny enhet, om ikke bedre, da de i følge kundebehandler har strengere (?) kvalitetssjekk på det de sender ut fra verksted, kontra det som går ut fra fabrikken.

Men dette gjelder da kun enheter du har kjøpt rett fra Apple, ikke via feks Netcom?

Lenke til kommentar

 

 

Så de sendte deg en ny enhet før du sendte din - kun basert på halvmånen? Imponerende service.

Stemmer, jeg er ganske fornøyd med ordningen. Dessverre syns jeg servicen avhenger veldig av hvilken kundebehandler man får snakke med. Men sånn er det vel kanskje de fleste steder?

 

Kan lese mer om ekspressutskiftning her: http://www.apple.com/legal/sales-support/terms/ersiw-nn/

 

De forsikret meg om at enheten man mottar er minst like bra som en fabrikksny enhet, om ikke bedre, da de i følge kundebehandler har strengere (?) kvalitetssjekk på det de sender ut fra verksted, kontra det som går ut fra fabrikken.

Men dette gjelder da kun enheter du har kjøpt rett fra Apple, ikke via feks Netcom?

 

Jo, det er ikke et problem. Et annet er at de må "låse" 7500,-(pris for ny mobil) på kontoen din, frem til de mottar den gamle...

 

Og hvis man ikke har 7500 cash på konto, er ikke dette så lett...

Lenke til kommentar

Hvordan ser man egentlig om man har halvmåneproblemet og hva vil det egentlig innebære?

 

Jeg ser en liten halvmåne øverst på frontkamera, men er veldig lite og vet ikke om jeg orker å styre med service for å få fikset noe slikt.

 

Du svarte på ditt eget spørsmål :p

 

Uansett, jeg orket å styre med det, da jeg mest sannsynlig vil selge telefonen i løpet av de kommende månedene. Da er det greit at ting er som de skal. Kan se for meg at et slikt "problem" fort trekker noen hundrelapper.. 

Lenke til kommentar

 

ja klart det, men nå gikk diskusjonen over til størrelse på selve backupen.

man kan også velge å ta bildene over til en datamaskin slik at backupen ikke blir så stor og kan holde seg til 5GB

Ja , og størrelsen på selve backupen er for oppsett liknende mitt proporsjonalt med cameraroll som vist >9gb.

Så da blir det litt feil å si at størrelsen generelt på backups er rundt 1 -2 GB :)

 

Jeg kan anbefale jottacloud som har ubegrenset lagringsplass pluss ubegrenset antall enheter/pcer . De har og automatisk upload fra iphone. Jottacloud er Norsk eid , servere står i Norge og det følger våres personvern.

 

Kanskje jeg går ned til 5gb igjen hos apple.

 

Mega har 50 GB gratis lagring. Holder til på New Zealand og skal visst være fokusert på sikkerhet og personvern.

Lenke til kommentar

 

 

ja klart det, men nå gikk diskusjonen over til størrelse på selve backupen.

man kan også velge å ta bildene over til en datamaskin slik at backupen ikke blir så stor og kan holde seg til 5GB

 

Ja , og størrelsen på selve backupen er for oppsett liknende mitt proporsjonalt med cameraroll som vist >9gb.

Så da blir det litt feil å si at størrelsen generelt på backups er rundt 1 -2 GB :)

Jeg kan anbefale jottacloud som har ubegrenset lagringsplass pluss ubegrenset antall enheter/pcer . De har og automatisk upload fra iphone. Jottacloud er Norsk eid , servere står i Norge og det følger våres personvern.

Kanskje jeg går ned til 5gb igjen hos apple.

Mega har 50 GB gratis lagring. Holder til på New Zealand og skal visst være fokusert på sikkerhet og personvern.

Takk for forslaget.

Men jeg støtter heller Norsk næringsliv. Og skal ha en lagringstjeneste som også eksisterer om ti år. Anyway jottacloud er forhåndsbetalt for 12 mnd , samt at jeg har TB lastet opp der.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan noen kan se behovet for å sende bildene sine ut av huset til noen andre sine harddisker, via internett, når en 2 TERRABYTE disk koster noen hundrelapper!!!

 

Firma kan gå konk, hackes, og selve overføringen kan avlyttes begge veier.

 

Kjøp 2-3 store disker og ha full backup på alle. Oppbevar én hjemme og én på jobb, så er nok bildene dine sikrere på den måten enn å sende de til et firma som "holder til på New Zealand og skal visst være fokusert på sikkerhet og personvern"...

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan noen kan se behovet for å sende bildene sine ut av huset til noen andre sine harddisker, via internett, når en 2 TERRABYTE disk koster noen hundrelapper!!!

 

Firma kan gå konk, hackes, og selve overføringen kan avlyttes begge veier.

 

Kjøp 2-3 store disker og ha full backup på alle. Oppbevar én hjemme og én på jobb, så er nok bildene dine sikrere på den måten enn å sende de til et firma som "holder til på New Zealand og skal visst være fokusert på sikkerhet og personvern"...

Jeg gjør det.

Blide oppladning fra iPad/iPhone/Android er bonus.

Samler data og viktige "papirer" for medlemmer av husholdning på filserver.

Men hus kan brenne pcer kan bli stjålet i innbrudd og partisjon/filtabeller på disker kan gå korrupt. Så utvalgte ting fra filserver "med raid" lastes opp og holdes i sync på sikre cloud tjenester. Jottacloud er nøye utvalgt i så seende.

Man oppbevarer ikke reservernøkkelen for bilen i hanskerommet liksom.

Det er lite praktisk å få data overført og synket på måten du foreslår for x antall pcer inkl full image av dems os/boot disker.

Og med eksterne disker mener du upålitelige USB disker da.

Lenke til kommentar

Ja, kanskje en ekstra intern disk i den stasjonære kun for bakcup. Så en ekstern USB man oppbevarer på jobb tar med hjem en gang i uken f.eks og sync'er. Kanskje flere disker hvis man vil... Da er man trygg for å ikke miste data iallefall, og ingen risiko for at en Security-Employee (feit kvisete nerd) i Cloud-firmaet sitter å ser på bildene dine i et annet land, og kanskje viser dem til kompisen...

 

Cloud-backup funker knallfint det! Men poenget mitt er bare at der er en latent risiko forbundet med det, som ikke finnes med egen lokal bakcup.

 

Du merker bare ingenting til det før det skjer  :omg:

 

EDIT: Hverken interne eller USB-disker for konsumer-markedet er SÅ upålitelige at 2-3 disker feiler samtidig!

Du vil alltid ha tid til å lage en backup til om én av diskene skulle ryke.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...