Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaring med å få overført kontakter ol. fra iPhone 5/6 til eks. Lumia 640? Skal ha en telefon nr. 2 og vil gjerne ha overført disse tingene dit. Så noen nevnte et bra verktøy for en stund siden. Å gå via gmail eller facebook er ikke superaktuelt da jeg har mye der jeg ikke ønsker på telefonen.

Lenke til kommentar

Det stod for en stund siden en artikkel om at 1GB RAM i iOS tilsvarte ca. 3GB ram i Android.

Vil det da si at 2GB i iOS tilsvarer 6GB i Android?

En slik påstand helt uten kontekst blir ganske vanskelig å si noe om. Hva med en link til kilden for denne påstanden så hver enkelt kan se selv hva som faktisk ble skrevet, så de slipper å måtte tro blindt på din versjon av det?

Beklager, var på reisefot.

Her er kilden:

http://www.quora.com/Why-is-the-iPhones-1-GB-RAM-touted-to-be-able-to-compete-with-more-than-2-GB-RAM-of-Android-phones/answers/7061202

• Liker 3
Lenke til kommentar

Må jo ikke glemme at Androidapplikasjoner hovedsaklig baserer seg på Java, noe som ikke akkurat kan sies å være guds gave til verden hva gjelder programmeringsspråk... Her er iOS med Objective-C, og nå Apple Swift temmelig annerledes og gjøre det langt enklere for utviklere å få til god optimalisering mot maskinvaren, og med lavere footprint.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen opphisselse men mer oppgitthet over at 90% av diskusjonen i "den store iphone x tråden" skal dreie seg om de kategoriene jeg nevnte.  Det er heller ikke at en del kjernefolk svarer tålmodig i det uendelige men at det stadig dras opp slike diskusjoner i en slik tråd.

Men nok om det.

EDIT:
Veldig flott forklaring på hvorfor Android enheter bruker mer minne enn iOS, og saken ligger ikke der men hvorfor skal det på død og liv diskuteres ihjel hvorfor folk velger en iPhone? Geez.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd å få ryddet litt i avsporingen og håper nå at tråden kan få fortsette , det er mye avsporing så jeg vil i tillegg gi denne ADVARSELEN til alle som deltar i tråden og ikke følger trådens essens :

Essensen i tråden er en hyggelig diskusjon rundt Apple iPhone 6 serien og direkte relaterte spørsmål rundt denne , selvsagt noe prat om andre telefoner vil forekomme, men det er viktig å huske på at tråden ikke er egnet på noen måte til å prøve å vinne poeng vs iPhone , til det har vi andre tråder der man får lov til å diskutere mer konkret fordeler og ulemper.

Vennligst ikke sitér eller kommenter denne advarselen, ta det på pm med meg om du lurer på noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle hva sikkerhetskopiering på Icloud er? Måtte oppgradere lagringsplassen fra 5GB til 20GB.

Blir som en sikkerhetskopi man tar i iTunes, bare at denne går trådløst og legger seg i skyen istedenfor lokalt på maskin. Lokalt på maskinen kan du lagre så mye du har diskplass til, iCloud har 5GB gratis til sikkerhetskopiering.

Noen fordeler kontra backup i iTunes er at sikkerhetskopieringen kan gå automatisk, og du kan gjennomrette den fra hvor som helst i verdenen, så lenge du har tilgang på wifi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel egentlig ingen grenser annet enn enheten selv som setter begrensninger på hvor stor en backup fila blir og app data kan svinge veldig i størrelser. Men klart, det er jo ikke alt som er nødvendig ta backup av, så de fleste burde klare seg med de 5GB som er gratis dersom de kun har en enhet koblet til kontoen sin. 

4c30fe5c180f3ec9f5419042fac01193.jpg

Tips til slanking av backup: How to Reduce the Size of Your iCloud Backup

Lenke til kommentar

hvorfro måtte du oppgradere til 20GB, iphone backup er på maks 1.5Gb

Min iPhone backup fil er p.t på 9.3GB

Og jeg har måttet oppgradere til 20 GB iCloud for en god stund siden. Det koster forresten 8 kr pr mnd.

Når man har 64GB iPhone gidder man ikke å jakte på gigabyte .En backup skal inneholde alt fra telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har 20GB selv, men ikke fordi backups tar stor plass, fordi backup blir bare tatt av systemet og apps.

photos ligger allerede i clouden og alt annet, så dette inngår ikke å selve backupen.

min backup for iphone ligger på rundt 1GB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja, men velger du å bruke icloud photos, som gjør at bilder er tilgjengelig på alle dine enheter, vil ikke de inngå i backup, fordi de blir lastet opp automatisk. så da får du 8.8GB mindre backupfil

jeg har 9GB med photos tilgjengelig på iphonen min.

post-33929-60001_thumb.jpg

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

ja, men velger du å bruke icloud photos, som gjør at bilder er tilgjengelig på alle dine enheter, vil ikke de inngå i backup, fordi de blir lastet opp automatisk. så da får du 8.8GB mindre backupfil

jeg har 9GB med photos tilgjengelig på iphonen min.

Uansett trenger Heinseberg (og du) å oppgradere fra 5GB til en større størrelse tilpasset alt innhold dere trenger i skyen, selv om du har fordelt filene mellom litt som sikkerhetskopi og litt liggende i iCloud som rene filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...