Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Men nå har jeg meldt meg av alle mobiltelefon tråder som omhandler Apple/iPhone. Good vil nok flere si. I don't care sier jeg. Hvis jeg trenger råd eller har et problem senere som gjelder disse er nok dette det siste stedet jeg kommer .

 

Nå har vel syar meldt seg ut av disse trådene, og antagelig blokkert meg til og med. Jeg er ikke blant de som sier "good", men er nok heller blant de som sier "synd". Dette på tross av at jeg er mye uenig i det syar skriver, men det må være høy takhøyde for uenighet. 

 

At uenighet oppfattes som hårsårhet og kritikk er selvsagt dumt. Det er stort sett ikke annet enn uenighet og diskusjon.

 

Når det er sagt, jeg ønsker syar lykke til i de trådene han måtte frekventere og også med de produktene han måtte finne på å eie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå synes jeg generelt at diskusjon.no har blitt en god del dårligere de siste årene, samtidig som at aktiviteten er gått ned. hadde det ikke vært for kranglingen mellom android og iphone leiren så hadde det nesten ikke vært innlegg her inne. er jeg helt ute på bærtur her eller føler flere det?

Lenke til kommentar

Du kan så si, syntes fremdeles det er endel gode brukere og fine diskusjontråder her inne. Men artikler osv svulmer over at totalt meningsløse og direkte useriøse innlegg og forsøker du å komme med noe halvveis relevant så blir man jo nærmest uglesett.

 

Merker jo selv hvordan mine egne innlegg har utviklet seg de siste årene, og det går ikke i så voldsomt positiv retning. Har blitt helt avhengig av å være langt mer aggressiv i tonen og argumentasjonen her inne for å ikke bli spist opp fullstendig og de to siste årene så har vel halvparten av innleggene mine vært regelrett håpløs krangling med andre brukere her inne kontra konstruktive og respektfulle diskusjoner og utvekslinger.

 

 

Men dette gjelder diskusjonforum på Internett generelt, selv temmelig nerdette forum som egentlig er for spesielt interesserte hvor det alltid har vært saklige diskusjoner svulmer nå over at mindre intelligente brukere som bare skriver svada og ingenting annet som bare avsporer en god diskusjon og fører at alt blir til en liten sort/hvit fanboy krig uansett hva du gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel syar2003, det var ikke hensikten, hvordan vi oppfatter hverandre skriftlig er nok sikkert også skjevt til tider (for det virker som vi er mestre i å misforstå hverandre). Dette "fenomenet" er dog ikke unikt for diskusjon.no. Misforståelser oppstår enklere, ting eskalererer enklere osv i all skriftlig komunikasjon hvor det er uenighet.  Jeg er forøvrig ikke i "good" leieren men dette er ditt valg og jeg legger ikke skylden bare på en plass, dog kan en faktor være "lesebriller grytidlig uten morrakaffen" for hvordan jeg oppfattet deg sist.

Enig med Ramguy og han beskriver det godt. Noe jeg mener har mye rot i svak moderering som igjen fører til at man blir så lei at de som har noe mer relevant "kritikk" å komme med fort også havner i diskusjoner. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har forsøkt å understøtte Ramguys relevante og faglige innspill som bare blir trollet vekk uten noe som helst moderering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

nå synes jeg generelt at diskusjon.no har blitt en god del dårligere de siste årene, samtidig som at aktiviteten er gått ned. hadde det ikke vært for kranglingen mellom android og iphone leiren så hadde det nesten ikke vært innlegg her inne. er jeg helt ute på bærtur her eller føler flere det?

 

Det er en grunn til at jeg holder meg unna diskusjon.no for de aller fleste andre Apple tråder og artikler, men fortsatt følger med på denne. Den virker minst plaget av fenomenet, samt 5er tråden.

 

Når jeg ser en artikkel om et eller annet relatert til Apple på tek.no må jeg faktisk stoppe opp og ta et valg hvorvidt jeg ønsker å gå inn i kommentarfeltet eller ei. Det er ikke tilfeldig, det er pga. en ukultur moderatorer ikke tar godt nok tak i.

 

Når ting innimellom oppstår her, som hvertfall jeg oppfatter litt som "frisonen" for usaklig kritikk og maling rundt dette, tror jeg ikke at jeg er alene om å bli frustrert.

 

Nå er dog fellesferien over for mange og folk slutter å kjede seg i dårlig vær. Men den roen varer nok bare til neste Apple artikkel eller neste iPhone lansering osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har funnet løsningen på dette: Slutte å bry seg. Jeg er storfornøyd med min 6 plus, etter å hatt både Android og Windows telefoner i senere år. Hva andre måtte mene om den får være deres hodepine. Jeg føler i grunnen ikke noe sterkt behov for å forsvare iPhone, det er en dings, ikke et levende vesen. Og jeg har definitivt ikke noe behov for å forsvare mine egne valg, til det er jeg for trygg på dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet løsningen på dette: Slutte å bry seg. Jeg er storfornøyd med min 6 plus, etter å hatt både Android og Windows telefoner i senere år. Hva andre måtte mene om den får være deres hodepine. Jeg føler i grunnen ikke noe sterkt behov for å forsvare iPhone, det er en dings, ikke et levende vesen. Og jeg har definitivt ikke noe behov for å forsvare mine egne valg, til det er jeg for trygg på dem.

 

Geir :)

Helt enig, Geir. I tillegg er det jo sånn at når man har forsøkt flere ulike dingser og flere ulike løsninger med ulike operativsystemer og tekniske spesifikasjoner i noen ti-år, så blir man ekstra fornøyd når man endelig finner noe som fungerer best i forhold til egne behov. Apple har uten sammenligning løst dette for meg.

 

Da går man faktisk over fra frustrasjon over datadingser til å nesten nyte datadingser. Det gir ikke noe behov for å forsvare, man trenger ikke det. Men det er mange som leser disse diskusjonene, og mange av påstandene fra alle de som overhode ikke engang har tatt i en dings fra Apple, men likevel fremstår som selvutnevnte eksperter, bør etter min mening møtes med undring og motspørsmål. Noen ganger også ganske direkte motargumenter. Rett og slett for å forsøke å gi et riktigere bilde.

 

Men jeg lar meg sjelden overrasket over hvor opptatt av Apple de som ikke har noe fra Apple faktisk er. Det tror jeg nesten hadde vært en interessant studie for de som studerer det menneskelige sinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 mennesker er mennesker, samme om de bruker android eller apple, derfor vil de ha en tendens til å syte over konkurrentene til det produktet de selv bruker. slik finner man overalt, også utenfor mobilbransjen.

 

jeg tok den første artiklen om en android tlf på itavisen.http://www.itavisen.no/nyheter/%E2%80%93-s%C3%A5-r%C3%A5-blir-note-5-432104

 

masse syting der om at samsung kopierer osv.

 

så ja, det er ille på begge sider

Lenke til kommentar

Noen som ser frem til iPhone 6S og iPhone 6S Plus? Hva er forventningene og ikke minst forhåpningene til disse nye modellene? Personlig så håper jeg på 2GiB RAM eller mer, alt annet er egentlig sekundært. Ytelsen på iPhone har jeg egentlig vært mer enn godt nok fornøyd med helt siden iPhone 5 så det at det garantert kommer en Apple A9 med forbedret ytelse er ikke så fryktelig interessant for min egen del per dags dato.

 

Blir vel også noe force-touch greier, og det kan jo alltids være spennende med nye mulighet for interaksjon og context-menyer men det er funksjonalitet som til tross for at iOS-utviklere normalt er veldig proaktive med å ta i bruk ny teknologi og muligheter med iOS nok kommer til å bruke endel tid før det blir tatt noe særlig i bruk da det vil være utelukkende 6S og 6S Plus som har det i førsteomgang.

Lenke til kommentar

håper de fokuserer på å forbedre strømforbruket når de kommer med A9, som du sier så er ytelsen bra nok. force touch kan jo bli spennende, men jeg regner med at jeg står over, som jeg gjorde med 5S.

 

Nå skal jeg passe meg for hva jeg sier jeg IKKE skal kjøpe når det kommer til telefoner, men føler i grunn ikke jeg savner noe med iPhone 6 i dag :p Topp ytelse, kjapt og godt kamera og egentlig bare fine greier bortsett fra litt halvmåner her og der. Syns de gjerne kunne greidd å eliminere bort kamera som stikker ut bak i grunn, det er ikke store greiene men det er sånne små detaljer jeg liker. 

 

Men ett mer optimalisert strømforbruk er absolutt noe jeg håper de streber etter ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

...Syns de gjerne kunne greidd å eliminere bort kamera som stikker ut bak i grunn...

 

Enig. Det ligner ikke Apple å gjøre telefonen tynnere enn kamera klarer å følge med på.

Derfor bruker jeg gjennomsiktig plastdeksel som akkurat er en tidels millimeter tykkere enn kameralinsen stikker ut.

 

Men jeg håper de fikser det, for den stikker ut som en sår tommel  :glare:

Er ellers superfornøyd med min iPhone 6 på iOs 8.3

Lenke til kommentar

Noen som ser frem til iPhone 6S og iPhone 6S Plus? Hva er forventningene og ikke minst forhåpningene til disse nye modellene? Personlig så håper jeg på 2GiB RAM eller mer, alt annet er egentlig sekundært. Ytelsen på iPhone har jeg egentlig vært mer enn godt nok fornøyd med helt siden iPhone 5 så det at det garantert kommer en Apple A9 med forbedret ytelse er ikke så fryktelig interessant for min egen del per dags dato.

 

Blir vel også noe force-touch greier, og det kan jo alltids være spennende med nye mulighet for interaksjon og context-menyer men det er funksjonalitet som til tross for at iOS-utviklere normalt er veldig proaktive med å ta i bruk ny teknologi og muligheter med iOS nok kommer til å bruke endel tid før det blir tatt noe særlig i bruk da det vil være utelukkende 6S og 6S Plus som har det i førsteomgang.

 

Det blir en 6s uansett hvilken teknologi den kommer med. Den er ganske sikkert enda litt bedre enn 6. Så min 5s er klar for et skifte, men det har ikke så mye med at 5s ikke fungerer lenger. Det er helt andre årsaker til et bytte.

 

Størrelsen på RAM bryr jeg meg ikke noe om, den er helt sikkert tilpasset kravene til resten av systemet. Trenger nye iPhone 2GB RAM, så får den nok det. Holder det med 1 så får den nok det.

 

Den største forhåpningen er kanskje at 6s blir tilgjengelig kort tid etter lansering...:-)

Lenke til kommentar

 

 

...Syns de gjerne kunne greidd å eliminere bort kamera som stikker ut bak i grunn...

Enig. Det ligner ikke Apple å gjøre telefonen tynnere enn kamera klarer å følge med på.

Derfor bruker jeg gjennomsiktig plastdeksel som akkurat er en tidels millimeter tykkere enn kameralinsen stikker ut.

 

Men jeg håper de fikser det, for den stikker ut som en sår tommel :glare:

Er ellers superfornøyd med min iPhone 6 på iOs 8.3

Har samme løsning selv :) Men ble veldig skuffet over dette når telefonen ble avduket dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som ser frem til iPhone 6S og iPhone 6S Plus? Hva er forventningene og ikke minst forhåpningene til disse nye modellene? Personlig så håper jeg på 2GiB RAM eller mer, alt annet er egentlig sekundært. Ytelsen på iPhone har jeg egentlig vært mer enn godt nok fornøyd med helt siden iPhone 5 så det at det garantert kommer en Apple A9 med forbedret ytelse er ikke så fryktelig interessant for min egen del per dags dato.

 

Blir vel også noe force-touch greier, og det kan jo alltids være spennende med nye mulighet for interaksjon og context-menyer men det er funksjonalitet som til tross for at iOS-utviklere normalt er veldig proaktive med å ta i bruk ny teknologi og muligheter med iOS nok kommer til å bruke endel tid før det blir tatt noe særlig i bruk da det vil være utelukkende 6S og 6S Plus som har det i førsteomgang.

 

Det blir en 6s uansett hvilken teknologi den kommer med. Den er ganske sikkert enda litt bedre enn 6. Så min 5s er klar for et skifte, men det har ikke så mye med at 5s ikke fungerer lenger. Det er helt andre årsaker til et bytte.

 

Størrelsen på RAM bryr jeg meg ikke noe om, den er helt sikkert tilpasset kravene til resten av systemet. Trenger nye iPhone 2GB RAM, så får den nok det. Holder det med 1 så får den nok det.

 

Den største forhåpningen er kanskje at 6s blir tilgjengelig kort tid etter lansering...:-)

 

 

 

Grunnen til at jeg etterlyser med RAM er enkelt og greit fordi jeg det mest negative jeg opplever med iPhone 6 Plus og iOS per i dag er det at applikasjoner ikke klarer å pause skikkelig i bakgrunnen lengre, og det skyldes nok for lite RAM. Hver gang jeg hopper mellom applikasjoner så må applikasjonen laste seg inn på nytt, og samme skjer med faner i Safari alt for ofte nå.

 

Har ingen forventning av at ting aldri skal måtte lastes inn på nytt, men når fanene i Safari må laste seg inn på nytt så fort jeg hopper ut av Safari, inn i Overcast (Podcast) eller Music.app for å gjøre noe raskt og deretter tilbake i Safari så begynner det å bli litt for ekstremt.

 

 

Men av erfaring med samboer sin iPad Air 2 med 2GiB RAM så forekommer dette mye sjeldnere, så det virker ikke som det skal så veldig mye mer til enn en liten økning i RAM til for at denne problematikken skal forbedres noe voldsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker antagelig din iPhone på en annen måte enn jeg gjør, for jeg opplever ikke problemer med arbeidsminne på 1GB. Men for all del, verden utvikler seg, også applikasjonenes krav til arbeidsminne, så det er nok ingen stor overraskelse om 6s kommer med 2GB RAM.

 

Jeg er jo ikke "negativ" til mer arbeidsminne...hehe...

Lenke til kommentar

Da prøvde jeg å kontakte norske Apple store på nytt. Fikk snakke med en veldig hyggelig og serviceinnstilt Christoffer, som fikset en swap telefon ved hjelp av ekspressordningen deres. Så da får jeg swap'en sammen med boksen som skal sendes inn. 

 

At den ble kjøpt i utlandet var aldri et spørsmål :) Så med andre ord, be om å få snakke med norsk kundeservice og ikke disse andre som sitter i et annet land..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også strålende fornøyd med min 6er, men skulle jeg komme med ønskeliste er det:

 

2gb ram

Ikke utstikkende kamera

Mindre glatt bakside

Enda bedre batteri

32 GB minsteutgave

 

Jeg kommer nok til å kjøpe en plus til høsten, men om det blir 6 eller 6s er jeg usikker på.

 

Støtter denne :) Men ift. baksiden kan det gå med en minimal gjennomsiktig silikonskin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...