Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom enheten er under garanti fra Apple, kan du få fikset den uten problemer. Dersom den er utenfor garanti, gjelder reklamasjonsretten i det landet der du kjøpte den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den ble kjøpt i Hong Kong rett etter lansering, så den burde fortsatt være innenfor garantien.

Er det slik at Apple kan se hvor og når den ble kjøpt, hvis jeg står uten kvittering?

Dersom den er kjøpt på en Apple Store, kan de se det. Hvis det er kjøpt på annet sted, kan de neppe se det, og da må du ha kvittering. Jeg hadde en reklamasjonssak på en ca 3 år gammel iPad kjøpt i England, her fikk jeg en ny uten kvittering, da online customer service kunne se hvor og når den var kjøpt.

Lenke til kommentar

Apple Store eller Apple.com er de stedene jeg foretrekker å kjøpe iPhone, nettopp fordi jeg er så avhengig av telefonen at hvis noe er galt med den så får jeg god service. Det eneste som trekker ned nå er tiden det tar pga. frakt fordi det ikke finnes fysiske Apple Stores i Norge. Hender jeg kjøper annet utstyr og tilbehør på elkjøp, ledfal osv. men telefonene kjøper jeg alltid direkte fra Apples eget system.

 

Irriterer meg fortsatt at man ikke kan få til en Apple Store i de store byene i Norge. Eplebutikken blir aldri det samme og de er flinke til å fortelle deg at du ikke får den samme servicen som i en Apple Store når ting først har gått galt.

Det samme når man kjøper telefoner via mobilleverandørene som har disse 2 verkstedskjedene som reperatører og som er notoriske til å gi elendig service og ta betalt for at du skal få telefonen tilbake uten at noe er fikset. Og det samme gjelder for alle andre el-kjeder som benytter disse 2 verkstedskjedene.

Det finnes en Apple Store i Stockholm og en i København. Når først Sverige har dette synes jeg de store grensehandel senterne burde fått seg en Apple Store hver seg! 1 på Nordbysenteret, 1 på Tuckfors og kanskje en i Charlottenberg.

Da hadde ennå flere nordmenn valfartet til sverige for å handle Apple produkter og potit-norge som er livredd for resten av verden, låser dørene og titter ut av vinduet, hadde kanskje våknet litt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Den ble kjøpt i Hong Kong rett etter lansering, så den burde fortsatt være innenfor garantien.

Er det slik at Apple kan se hvor og når den ble kjøpt, hvis jeg står uten kvittering?

Dersom den er kjøpt på en Apple Store, kan de se det. Hvis det er kjøpt på annet sted, kan de neppe se det, og da må du ha kvittering. Jeg hadde en reklamasjonssak på en ca 3 år gammel iPad kjøpt i England, her fikk jeg en ny uten kvittering, da online customer service kunne se hvor og når den var kjøpt.

 

 

Takker! 

 

Jeg ringte Apple Store nå. Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Apple Store i Hong Kong for å få dem til å bekrefte hvilken modell jeg har, og at den lar seg reparere i Norge(?)..... 

 

Frister å ringe en gang til for å få en annen kundeveileder og høre om det virkelig er sånn det må gjøres. :p Hvorfor kan de ikke bare søke opp telefonen i systemet? 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte iPhone 5 i Tyskland for et par år siden, trengte service på den og ringte Apple Norge, som ba meg kontakte Apple i Tyskland. Ringte så Apple i Tyskland og fikk satt opp en garantiservice via dem. 2 dager etter kom UPS og hentet telefonen, og ca en uke etter var en ny swap telefon tilbake hos meg. Trengte ikke fremlegge noen kjøps-dokumentasjon. 

Lenke til kommentar

Jo IMEI måtte jeg oppgi, samt feilbeskrivelse og kontakt informasjon.

 

Og bekrefte at jeg hadde testet ditt og datt i form av oppdatering og gjenoppretting og alt det der. En annen ting som kan være lurt og ha gjort klart før man skulle måtte sende den på service er og ha deaktivert Finn iPhone funksjonen, enten via telefonen eller via icloud.com dersom den ikke er funksjonell.

Lenke til kommentar

Nei, er den kjøpt på Spaceworld må den sannsynligvis sendes inn via dem også.

 

En iPhone skal sendes til forskjellige service partnere avhengig av hvilken distributør den kommer fra, Spaceworld har flere, og en iPhone Spaceworld får levert fra Telenor f.eks skal sendes til mcare i Norge for service, får de dem levert fra Apple skal de stort sett til Nederland om de ikke har egne servicepartnere for dem i Norge, mulig moobi tar dem. Men verkstedene tar ofte imot telefoner kun fra forhandlere/partnere, og det må da derfor nesten alltid sendes via dem. 

Lenke til kommentar

Jeg var innom Eplehuset i forkant av service på min telefon, de sa det kunne håndtere saken men anbefalte først og fremst at jeg forhørte meg der jeg hadde kjøpt telefonen (som var Djuice online butikk). Men jeg endte opp med å levere den inn i Telenor butikken her i området, selv om Djuice support sa jeg måtte lage en serviceordre online hos de :p Jeg syns det hørtes rart ut ettersom jeg regnet med Djuice/Telenor hadde samme serviceverksted.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kan man kontakte Apple på hjemmesidene deres, og fikse service og slikt der om man har kjøpt telefonen hos f.eks. Spaceworld? 

 

Vi fikk tidenes verste service via Spaceworld og kommer aldri til å kjøpe en telefon der fra igjen, eller noe som helst annet for den saks skyld. Selv om Reitan skulle finne på å reprofilere hele greia.

Jeg har jobbet snart 25 år i service relatert yrke selv og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har opplevd noe lignende. Vi vurderte sterkt å ta saken videre men gadd ikke bruke mer energi på det (dvs. noen familiemedlemmer orket ikke det).

 

Har man opplevd dårlig behandling andre steder (noe man heldigvis sjelden gjør) har de alltid forsøkt å rydde opp i det, Spaceworld derimot var virkelig i en liga for seg selv.

Det er nå riktignok snart halvannet år siden hadde denne opplevelsen men siden da har jeg alltid tenkt at slik de drifter dette må det gå ille etterhvert.

 

 

EDIT:

Lurte litt på hvordan det går med dem for tiden og tok et søk. Og det jeg finner overasker meg ikke.

Tekno-smell for Reitan: Taper millioner på butikk-fiasko (2015/07/09/)

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/07/09/1929/Handel/teknosmell-for-reitan-taper-millioner-p-butikkfiasko

 

 

EDIT2:

Lykke til, kanskje Soundgarden har greie på hvordan man bør drive butikk, man får håpe det for nye potensielle kunder.

"Ifjor droppet Spaceworld franchise-modellen og tidligere i år slo selskapet seg sammen med Soundgarden i den nyopprettede satsningen Spaceworld Soundgarden"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Min mor har kjøpt seg en iPhone 6.
Vi oppdaget at det var en lysere kontrast i et punkt helt øverst i skjermen, rett ved WiFi-ikonet omtrent.
Vi har prøvd å endre lysstyrke, men det synes fortsatt. Det lyse punktet ser man best ved lav lysstyrke når man ser på hvit skjerm.
Merket det først under oppstart når Apple-logoen kommer frem.

Telefonen er to dager gammel, så burde vel kvalifisere som en DOA?
Jeg reagerte også på at batteriet var helt flatt out-of-box.

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar

Er i California nå, og var innom en Apple Store for å få de til å se på halvmånen på frontkameraet på iPhonen. De hadde ikke tid der og da, men hun åpnet opp kalender på iPaden og lot meg velge nesten helt fritt når jeg ville komme innom og prate med en tekniker. Tok et par minutter og nå har jeg spikret en avtale.

 

Elegant måte å gjøre det på, og kunne ønske vi fikk en Apple Store i Norge også. De gjør kjøpsopplevelsen ekstremt lettvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...