Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Ser ut som det er iphone 6+ som er mest populær (?)

på apple.com så er det 7-10 dagers levering på 4,7" men 3-4 uker på 6 plus.

 

Det kan også være fordi de startet produksjonen senere, eller fordi de har produsert færre fordi de undervurderte hvor mange som kom til å kjøpe den.

 

Men ja, kanskje et sulteforet (på størrelse) Apple-marked tenker at når jeg først skal ha noe større, så...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Tipper produksjonsantallet på iPhone 6+ er endel lavere en på iPhone 6 så det trenger ikke å indikere så alt for mye.. Positivt at det virker som Apple brukte langt lenger tid på å bli utsolgt sammenlignet med tidligere år, og at ATT osv er veldig fornøyde med antallet telefoner til lansering.

 

Virker som det er hold i ryktene om at produksjonen startet tidligere enn vanlig og at det vil være flere telefoner tilgjengelig fra lansering sammenlignet med tidligere år.

Lenke til kommentar

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

 

 

Er vel litt søkt å dra konklusjoner basert på et så syltynt grunnlag? Jeg vil tippe at det som trekker flest til iPhone 6+ er batteriet, en dobling av batteri kontra iPhone 5S er det nok sikkert mange som ønsker seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

 

Er vel litt søkt å dra konklusjoner basert på et så syltynt grunnlag? Jeg vil tippe at det som trekker flest til iPhone 6+ er batteriet, en dobling av batteri kontra iPhone 5S er det nok sikkert mange som ønsker seg.

 

Jeg trodde batteritiden på iPhone var ganske bra fra før av etter hva iPhone brukerne sier. Men om det ikke er tilfelle, så kan jeg jo skjønne.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

For meg er specs viktig i og med at de lar meg gjøre shit med telefonen. Thats all. Jeg driter i om det er qhd eller 2.5d eller whatever som gjør at skjermen i note 4 blir så bra, jeg bare bryr meg om at den blir så bra.

Så tror alle er enige i et specs er viktige, men at det er resultatet av de specsa som er relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at ytelsen på A8 prosessoren som er i iPhone 6 modellene ikke har noen betydelig ytelsesforbedringer over A8 prosessoren som var i iPhone 5S: http://www.gsmarena.com/iphone_6_a8_gpu_benchmark_suggests_its_behind_the_curve-news-9630.php

 

Spørsmålet er da på hvordan iPhone 6 Plus takler det da.

Teit, var snakk om at den skulle være 31% raskere enn 5S, altså samme fra 4 til 5.
Lenke til kommentar

Jeg vurderer faktisk å holde meg til min 5s en stund til altså før jeg hopper videre mot en iPhone 6 :) 5s er den telefonen hittil jeg har vært desidert mest fornøyd med.

 

Jeg ser umulig for meg at jeg greier å vente helt til neste år igjen før det blir telefon, men tror ikke jeg orker å stresse med mindre det skulle dukke opp ett interessant abonnement med iPhone 6.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

 

Er vel litt søkt å dra konklusjoner basert på et så syltynt grunnlag? Jeg vil tippe at det som trekker flest til iPhone 6+ er batteriet, en dobling av batteri kontra iPhone 5S er det nok sikkert mange som ønsker seg.

 

Jeg trodde batteritiden på iPhone var ganske bra fra før av etter hva iPhone brukerne sier. Men om det ikke er tilfelle, så kan jeg jo skjønne.

 

 

 

Jeg kan ikke snakke for andre, selv ligger jeg stortsett på ca 40% etter en vanlig dag, kan nok klare å få meg igjennom to dager uten lading men det tør jeg rett og slett ikke. Helt greit det forsåvidt, men er jo alltids deiligere om fasiten blir at jeg fint klarer to dager, kanskje til og med tre uten store problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vent og se om det kommer en iphone6 mini da vel, om en stund? Hvem vet, de kan jo lansere noe før året er omme. Hvis det er ios du skal ha.

 

Jeg vil gjerne ha en 4.7 modell, og i så måte ser iPhone 6 bra ut. Men føler i grunn ikke at jeg kan rettferdigjøre kjøp av ny telefon allerede :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Mobilbetaling? Ja, tilgjengelig siden 2012 liksom?

 

Nei. Riktig nok hevdet DNB og Telenor at de skulle ha det klart i 2013, men det er det fortsatt ikke.

 

Teknologien for dette har jo vært tilgjengelig i lang tid. Ikke våres feil at DNB og Telenor somler med å få dette ut :) .

 

Teknologien bak NFC har vært tilgjengelig lenge før mobiler fikk det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

Noen ganger så lurer jeg på hvor du leser disse påstandene du kommer med om "iphone fans". Det er stort sett stråmannargumentasjon jeg ser i innleggene dine her.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

 

 

Er vel litt søkt å dra konklusjoner basert på et så syltynt grunnlag? Jeg vil tippe at det som trekker flest til iPhone 6+ er batteriet, en dobling av batteri kontra iPhone 5S er det nok sikkert mange som ønsker seg.

 

Jupp og jeg ønsker meg en større skjerm fordi synet har blitt svakere etter 40.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi får også se etterhvert på hvor mye iPhone fansen egentlig bryr seg om specs når man begynner å få inn salgstall osv.

 

iPhone folket tenker ikke specs og store skjermer, så om dem faktisk går for iPhone 6 Plus, så må jo specsa være enormt viktig for dem.

 

Så kanskje vi kan få slutt på dette maset om at specs ikke er så viktig om det er tilfelle at iPhone 6 Plus selger mere enn iPhone 6.

 

Er vel litt søkt å dra konklusjoner basert på et så syltynt grunnlag? Jeg vil tippe at det som trekker flest til iPhone 6+ er batteriet, en dobling av batteri kontra iPhone 5S er det nok sikkert mange som ønsker seg.

 

Jeg trodde batteritiden på iPhone var ganske bra fra før av etter hva iPhone brukerne sier. Men om det ikke er tilfelle, så kan jeg jo skjønne.

 

Må batteritiden være dårlig for at man skal ønske seg en dobbling av kapasiteten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Må batteritiden være dårlig for at man skal ønske seg en dobbling av kapasiteten?

 

Jeg trodde det ikke var så nøye tidligere i følge iPhone fansen med at batteritiden var så bra fra før av som dem alltid har sagt.

 

Om dobling av batteri er så fint, så må jo dobling av RAM og oppløsning på iPhone 6 være et fint det også, sant?

Lenke til kommentar

 

Må batteritiden være dårlig for at man skal ønske seg en dobbling av kapasiteten?

 

Jeg trodde det ikke var så nøye tidligere i følge iPhone fansen med at batteritiden var så bra fra før av som dem alltid har sagt.

 

Om dobling av batteri er så fint, så må jo dobling av RAM og oppløsning på iPhone 6 være et fint det også, sant?

 

*sigh*. Du skriver mye vås Vindicator aka Mr. Stråmann.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...