Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

26. September er vel ikke forhåndsbestilling? Har da aldri vært forhåndsbestilling via Apple.com/no tidligere, datoene den kommer der har jo alltid vært lansering/salgsdatoen. Ser ikke for meg at det er noe annerledes i år. Når Apple.no har lagt ut så har det jo alltid vært salg med levering på 1-3 dager om du er av de første, også er det fort 1-3 uker om du er "sent" ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er ikke forhåndsbestilling. Men er ikke garantert det blir noe salg med levering på 1-3 dager i det hele tatt. Det kan gått være at til og med de første får noe slikt som 1-2 uker leveringstid f.eks. Det har skjedd før mener jeg.

 

Forresten, når jeg sa at jeg hater apple litt så mente jeg selvfølgelig ikke det :p halvveis fanboy jeg, må nesten innrømme det. er bare frustrert at jeg ikke klarer å velge mellom 6 og 6 plus. venter nok på reviews som alle dere andre!

 

min fetter fikk akkurat pre orderen gjennom på apple.com i USA. får den om akkurat en uke, 19. september. da kan jeg også høre litt med han om tlf, han bestilte vanlige 6 64gb gull.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

26. September er vel ikke forhåndsbestilling? Har da aldri vært forhåndsbestilling via Apple.com/no tidligere, datoene den kommer der har jo alltid vært lansering/salgsdatoen. Ser ikke for meg at det er noe annerledes i år. Når Apple.no har lagt ut så har det jo alltid vært salg med levering på 1-3 dager om du er av de første, også er det fort 1-3 uker om du er "sent" ute.

 

Synes det virka rart selv, men som jeg skrev i følge Amobil sine artikler om telefonen.

post-258694-0-33034400-1410517824_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har laget en papp mock-up av 6plus og sammenlignet den med Note3 og LG G3.

Skuffende at Apple henger såpass langt etter på industridesign. Telefonen er jo mye større enn Note3, men note 3 har 0,2" større skjerm.


LG G3 har like stor skjerm som 6plus, men MYE bedre oppløsning og er ca 20% mindre. Dette var dårlig av Apple. Men jeg står som nr 2 på venteliste til en butikk for en 64gb svart en. Har jo ikke noe valg, men skulle ønske de fulgte litt mer med i timen hardwaremessig. Greit at den er 1,5mm tynnere enn de andre, men jeg kunne heller tenkt meg mindre footprint...


Trykk på bildene for å se større.


R3h5T29x.jpeg


NTNBRU91.jpeg


Her kan du laste ned mal om du har lyst til å lage din egen papptelefon :)


Lenke til kommentar

Ja den er så allvorlig stor i forhold til det å utnytte skjermen skikkelig, så det er svakt. Men når den er så tynn må de vel bruke plassen til å få ett vettugt batteri..

 

EDIT: Skjermen på den pappmodellen der ser da større ut en LG G3 sin?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dimensjonene er som følger:

 

[table]

IphoneLG G3Note 3

Høyde158,1146,3151,2

Bredde77,874,679,2

Tykkelse7,18,98,3

Vekt172g149g168g

[/table]

 

Edit: Får ikke helt til den tabellen, men den er vel leselig.

 

Edit 2: Jeg tror den ekstra cm i lengde først og fremst er fordi Apple vil beholde den runde Home-knappen med fingeravtrykkssensoren. Den tar plass. Og så lar man det væretilsvarende plass på toppen for symmetrien.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg håpet at iPhone 6-modeller vil få safirglass, men nå må man innrømme at Apple ikke har gjort noe stort i det hele tatt...

Mobilbetaling? Ja, tilgjengelig siden 2012 liksom?


Og så var jeg begeistret over Apple Watch, men den er ikke tilpasset til venstrehendte :/


Før tenkte jeg å kjøpe Apples phablet osv. osv. men hadde jeg hatt råd, så ville jeg kjøpe Note 4 nå. 100%.


Bruker jo en rimelig Samsung (Galaxy Grand Neo), men den fungerer ganske OK, og har masse tweaks (flervindu-modus f.eks.)...


Lenke til kommentar

 

Mobilbetaling? Ja, tilgjengelig siden 2012 liksom?

 

Nei. Riktig nok hevdet DNB og Telenor at de skulle ha det klart i 2013, men det er det fortsatt ikke.

 

Og så var jeg begeistret over Apple Watch, men den er ikke tilpasset til venstrehendte :/

 

Det så enkelt som å snu den 180 grader på reima, og rotere skjermbildet. Så kommer knappene på riktig side, om enn i motsatt rekkefølge. Ifølge kjapp googling...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Er det slik at operatører som Siba, Elkjøp osv. nå kan selge iPhones ute abb og til samme pris som Apple.com?

Noen som vet?

Eplehuset.

Det er bare Apple.no og Eplehuset som får selge iPhone uten abo. Hørte rykter om at en Humac butikk hadde solgt iPhone uten abo i fjor ved lansering av 5S. Ble ikke godt tatt i mot av importøren/Apple. Vet dog ikke om Humac får selge iPhone uten abonnement nå.
Electronics på Gardermoen selger også iPhone uten abonnement. Men det er jo selvsagt kun aktuelt for reisende. Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

 

 

Mobilbetaling? Ja, tilgjengelig siden 2012 liksom?

 

Nei. Riktig nok hevdet DNB og Telenor at de skulle ha det klart i 2013, men det er det fortsatt ikke.

 

Og så var jeg begeistret over Apple Watch, men den er ikke tilpasset til venstrehendte :/

 

Det så enkelt som å snu den 180 grader på reima, og rotere skjermbildet. Så kommer knappene på riktig side, om enn i motsatt rekkefølge. Ifølge kjapp googling...

 

Geir :)

 

Hei Geir :)

 

Jeg snakker om teknologien, NFC er jo ikke noe nytt, ikke sant? :D

(Hvordan det står her i landet har ikke noe å gjøre med hva en mobil har støtte for, dersom man vil sammenligne iPhone 6/6 Plus med f.eks. Nexus 5 eller Note 4...)

 

Når det gjelder klokken:

 

 

 

 

For starters, the watch display can be oriented to work on either wrist. The watch bands can be changed to accommodate either wrist, as well. The "Digital Crown" on the right side of the watch handles a lot of important control functions. The compromise comes in the position of the rotating crown dial. If you turn the watch around, it will sit toward the bottom. Still, that's better than having to crank your hand around to operate it.

read more here

 

 

Sier ikke at iPhone 6-mobiler er dårlige mobiler, men jeg forventet mer. Særlig siden det er Apple vi snakker om :)

 

Lenke til kommentar

 

 

Mobilbetaling? Ja, tilgjengelig siden 2012 liksom?

 

Nei. Riktig nok hevdet DNB og Telenor at de skulle ha det klart i 2013, men det er det fortsatt ikke.

 

Teknologien for dette har jo vært tilgjengelig i lang tid. Ikke våres feil at DNB og Telenor somler med å få dette ut :) .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det slik at operatører som Siba, Elkjøp osv. nå kan selge iPhones ute abb og til samme pris som Apple.com?

Noen som vet?

Eplehuset.

Det er bare Apple.no og Eplehuset som får selge iPhone uten abo. Hørte rykter om at en Humac butikk hadde solgt iPhone uten abo i fjor ved lansering av 5S. Ble ikke godt tatt i mot av importøren/Apple. Vet dog ikke om Humac får selge iPhone uten abonnement nå.
Electronics på Gardermoen selger også iPhone uten abonnement. Men det er jo selvsagt kun aktuelt for reisende.

 

flere muligheter, du kan jo bestille en iPhone fra de norske nettbutikkene: https://www.google.no/#q=iphone+uten+abonnement ? :D

Lenke til kommentar

Men hvorfor proppe en telefon full av teknologi som ganske få faktisk drar nytte av?

 

Av alle de som eier en telefon med NFC, hvor mange er det som bruker disse NFC brikkene eller NFC i det hele tatt? Jeg brukte det én enkelt gang da jeg hadde min Z1, og jeg kan heller ikke komme på noen av mine venner som bruker det noe særlig..

 

Jeg hadde sett greia hvis det var mulig å bruke det som en betalingsløsing siden 2012 (?)....

 

Interessant å se fysisk sammenlikning av størrelsen. Noen kompromisser har de vel inngått, i og med at den er såpass mye tynnere enn de andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at ytelsen på A8 prosessoren som er i iPhone 6 modellene ikke har noen betydelig ytelsesforbedringer over A8 prosessoren som var i iPhone 5S: http://www.gsmarena.com/iphone_6_a8_gpu_benchmark_suggests_its_behind_the_curve-news-9630.php

 

Spørsmålet er da på hvordan iPhone 6 Plus takler det da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg snakker om teknologien, NFC er jo ikke noe nytt, ikke sant? :D

(Hvordan det står her i landet har ikke noe å gjøre med hva en mobil har støtte for, dersom man vil sammenligne iPhone 6/6 Plus med f.eks. Nexus 5 eller Note 4...)

 

Teknologi er uinteressant uten noe å bruke den til. Det er som om du kjøpte farge-TV fra utlandet mens NRK ennå bare sendte i sort-hvitt.

 

Teknologien for dette har jo vært tilgjengelig i lang tid. Ikke våres feil at DNB og Telenor somler med å få dette ut :) .

 

Nei, det er ikke din feil, Vindicator. Det er Samsung og andres som lager teknologi uten å bry seg om infrastruktur. Eller hva nå årsaken er. De lager lokomotiver og regner med at når mange nok har kjøpt et så kommer noen andre til å legge skinner.

 

Det er det Apple gjør riktig. Kunne de ha puttet NFC inn i iPhone 5? Selvsagt kunne de det. Men de skulle ha betalingsmottagerne med på lasset. Nå kommer disse løsningene i den vestelige verden, og nå har Apple støtte for det.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...