Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Enig i det Geir. Akkurat her så setter faktisk designfilosofien til Apple dem litt i en knipe. For med sin minimalisme, så blir det vanskelig å presse inn bedre optikk. Mens Nokia som har valgt et noe mer "organisk" formspråk på Lumia telefonene sine, lettere kan jobbe dette inn i designet på en god måte. En kan selvfølgelig kompensere digitalt, men om en gjør det i tillegg til bedre å optikk så blir sluttresultatet likevel bedre.

 

Frister litt å forsøke seg på lanseringsdatoen, men ikke søren om jeg eksponerer meg som idiot ved å stå i en timeslang kø :p

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kommer vel an på hvor store hender du har. Jeg ser SVÆRT skeptisk til om jeg klarer å operere iPhone 6 Plus med en hånd i det hele tatt. For mitt vedkommende så må jeg nok bruke to hender, med eller uten "en hånds finesser" i operativsystemet. Men så måler jeg bare 1,65 m høy og har relativt små hender i forhold til normalen.

Lenke til kommentar

Ram; da sliter du med normale iphone6 og. Er enkelt å teste egentlig, bare å se på en s4. Dimensjonene er vel nesten prikk like på kroppen.

 

Og vil si det avhenger mye av hvordan de gjør dette med enhåndsbetjening på 6+. Du hadde klart det på en note3 tror jeg, og forhåpentligvis blir det likt på 6+.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Bare for å rette på noe. Jeg sa tidligere at begge iPhone 6 versjonene hadde 1 GB med RAM fordi det var nevnt rundt omkring på nettet tidligere. Men nå ser jeg at GSMArena har satt iPhone 6 Plus med 2 GB RAM.

 

Det betyr at Apple har tatt noe vett til seg. Så Apple har ikke bare tatt vettet til seg i å bruke en skjerm med en standard oppløsning som 1080p på iPhone 6 Plus, men dem har økt minnet også. Flott.

 

Kilde: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6_plus-6665.php

 

iPhone 6 har fortsatt bare 1 GB med RAM som fortsatt er lite minne til den.

 

Så for å summere opp på hva fordelene med iPhone 6 Plus er over iPhone 6.

 

  1. iPhone 6 Plus har 0.8 tommer større skjerm.
  2. iPhone 6 Plus har høyere skjermoppløsning med 1920x1080 som oppløsning.
  3. iPhone 6 Plus har en mye bedre multimedia, spill og surfe opplevelse på grunn av større skjerm og høyere oppløsning på skjermen.
  4. iPhone 6 Plus har 'optical image stabilization' på kameraet.
  5. iPhone 6 Plus har 2 GB RAM som gjør at tyngere apps kan flyte bedre.
  6. iPhone 6 Plus har et 2915 mAh batteri.
  7. iPhone 6 Plus har splittet apps funksjonalitet i landskapsmodus.
  8. iPhone 6 Plus har landskapsmodus i home launcheren.

 

Så det er faktisk en del fordeler med iPhone 6 Plus over iPhone 6 her. Personlig så ville jeg ha kjøpt iPhone 6 Plus for 100 dollar mere over iPhone 6 for å få disse fordelene om jeg skulle ha kjøpt den nye iPhonen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvorfor er det for lite?

 

Krever ikke større skjerm noe mer ressurser etc. Det går jo fint enda på min 5s da :) Men igjen så er jo iOS såpass godt optimalisert føler jeg at det går kanskje godt denne gangen også. Men om de skal begynne å legge inn mulighet for skikkelig multitasking og flere oppgaver på skjermen samtidig kan det jo bli litt knapt (?)

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du hva? Jeg så på fram til den delen med nettleseren. Hva så om det går littegrann treigere? Alltid likt scrollingen på iPhone 5. Det har ikke plaget meg, og kommer nok heller ikke til å plage meg i nærmeste fremtid eller i det hele tatt. Å scrolle ned så fort som mulig på et blunk er noe jeg ikke bryr meg om. Jeg gadd ikke se på resten av videoen. For MIN egen del så er det flisespikkeri.

 

Nei, vi får se når den kommer ut. :)

Lenke til kommentar

Vet du hva? Jeg så på fram til den delen med nettleseren. Hva så om det går littegrann treigere?

 

Det handler om at argumentet med at iOS har en så smooth UI og at ting bare flyter i iOS er gått ut av dato.

 

Men mulig det er forbedringer på iOS 8 her. Og dette vil neppe være et problem med iPhone 6 Plus med 2 GB RAM, så fremt at Safari ikke er dårlig optimalisert.

Lenke til kommentar

Hater Apple litt akkurat nå for at de ikke gjorde vanlig 6 til en bedre telefon!

Vi vet jo strengt tatt lite og ingenting om hvordan telefonen oppleves med oppsettet de har annonsert enda, så vil for egen del avvente tester og se det an.

 

Virker også som om enkelte her forholder seg til uttalelser og krav fra spec-gjengen - og erfaringene disse har fra sin plattform - mer enn erfaringene vi har med iPhone og IOS plutselig... ???

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke helt fått med meg lanseringsdatoen her i Norge (hvis den er satt). Når kommer iPhone 6, og når kommer iPhone 6+? Er litt spent på sistnevnte.

 

Kan forhåndsbestilles fra 26. september i følge Amobil sine artikler om telefonen. Du kan også melde deg på Telenor sin interesseliste her.

Endret av .Rudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...