Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Etter oppdatering til ISO 8.2 og Swype 1.4 (fra 3 april), har jeg ikke hatt problemer med Swype. Riktignok gått kun 3 dager, men jeg opplevde jo daglig at Swype ikke fungerte.

Så alle som liker Swype burde prøve det på nytt nå.

Takk for tipset! Skal prøve det ut - igjen.

Har prøvd både Swype, Swiftkey og Fleksy, men har avinstallert dem. Likte best Swiftkey de gangene jeg har brukt androidtelefoner, men det blir ikke det samme med ios. Men tastaturene blir forbedret, og jeg blir vel fornøyd med tiden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at metall skal bøye seg må det over flytegrensen, altså utsettes for nok kraft til at det deformeres permanent.

Det holder ikke med nesten nok kraft over relativt korte perioder, som f.eks oppbevaring i lommer under daglig bruk.

Nok kraft et kort øyeblikk derimot :)

Enig og tipper at hvis man setter seg på harde stoler med telefonen i trange jeansbukser uten stretch ol. så får man såpass med kraft.
Lenke til kommentar

At telefonen bøyer seg er reelt, har en iphone 6 som er litt bøyd, veldig lite, men hvis man legger den uten deksel på bord ser man det. Både min og min kollegas 6+ er bøyd. Jeg har utelukkende brukt den i sidelommen som jeg alltid har gjort med mine telefoner. Har aldri noe i baklommen.

Lenke til kommentar

Kult hylster :)

Jeg oppbevarer telefonen i innerlommen på jakken eller i frontlommen i buksa. 

Jeg har ikke åletrange bukser, men mer vanlige jeans og kan vanskelig se for meg at telefonen skal kunne utsettes for store krefter i noen av plassene. 

Lenke til kommentar

I sidelommen er det lett for at telefonen kommer i klem mellom kroppen og kanter på kjøkkenbenk og bord, og i sikkerhetsbeltet i bilen.

Hvor skal man egentlig oppbevare telefonen da? :-)

Jeg har mobilen uten deksel av noe slag i forlomma på olabuksa. Hvis den ikke tåler det så tåler den ikke det den er ment for, så her gjelder reklamasjonretten fullt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I sidelommen er det lett for at telefonen kommer i klem mellom kroppen og kanter på kjøkkenbenk og bord, og i sikkerhetsbeltet i bilen.

Jeg har mobilen uten deksel av noe slag i forlomma på olabuksa. Hvis den ikke tåler det så tåler den ikke det den er ment for, så her gjelder reklamasjonretten fullt ut.

Enig, har hatt alle mine tidligere telefoner i lommen uten dette problemet, men som sagt så er bøyen såpass liten at jeg ikke orker å ta noe garantisak på det.

Er uansett via jobben, venter til det nærmer seg 2 år så gjør jeg en vurderingssak da :D

Lenke til kommentar

Er det virkelig så lett?

Ligger det smarte sensorer i telefonen som skiller hvilken lomme, med vilje o.l?

Jeg bekymrer meg en del for dette problemet, og skvetter til hvis jeg kjenner telefonen strammer i lomma (alltid jakkelomme, men av og til kommer den jo uunngåelig i klem).

Lenke til kommentar

Er det virkelig så lett?

..).

Svarer på ditt innlegg jeg, selv om jeg oppfatter at du og jeg er ganske enige...:-)

Det som hvert fall er lett er å skylde på andre. Hvis produktet går i stykker, så er det produsenten, importøren eller forhandleren sin skyld. Det er hvert fall ikke kundens skyld...(ironi)...

Vel, jeg tenker omtrent sånn. Hvis jeg kjøper noe så er det mitt ansvar, og ingen andres, å ta vare på produktet på en sånn måte at det er minst mulig sjanse for at det går i stykker. Et telefonprodukt som er bøyd av kunden, vil i 99,99% av tilfellene være kundens egen skyld. Bøyer jeg telefonen min fordi jeg har den i en lomme, så er det min skyld. Egentlig ikke noe vanskeligere enn det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig så lett?

..).

Svarer på ditt innlegg jeg, selv om jeg oppfatter at du og jeg er ganske enige...:-)

Det som hvert fall er lett er å skylde på andre. Hvis produktet går i stykker, så er det produsenten, importøren eller forhandleren sin skyld. Det er hvert fall ikke kundens skyld...(ironi)...

Vel, jeg tenker omtrent sånn. Hvis jeg kjøper noe så er det mitt ansvar, og ingen andres, å ta vare på produktet på en sånn måte at det er minst mulig sjanse for at det går i stykker. Et telefonprodukt som er bøyd av kunden, vil i 99,99% av tilfellene være kundens egen skyld. Bøyer jeg telefonen min fordi jeg har den i en lomme, så er det min skyld. Egentlig ikke noe vanskeligere enn det...

Et bittelite utdrag fra Forbrukerkjøpsloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34):

§ 15.Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

Etter 15-20 år med mobiler uten deksel i forlommer, og dette gjelder nok en stor andel av mobileiere, er det trygt å si at vi kan forvente at den tåler det.

(Er det en kjempetrang, stiv olabukse med knøttliten lomme og du kjenner det presser når du forsøker å gå ned i knebøy og du likevel presser på ned, så blir det noe annet.)

Det er faktisk produsenten som må sannsynliggjøre at det er bruken som har forårsaket feilen, ikke motsatt. Selv om Apple og andre prøver seg.

Verdt å minne på at mobilprodusentene på tidlig totusentallet ikke ville gi mer enn 2 års reklamasjon, de mente at mobiler ikke var ment å holde særlig lengre (både Nokia og Sony E. innrømmet at deres telefoner holdt ca. 3,5 år). De tapte storveis i retten og 5 års reklamasjonsrett gjelder alle mobiler (http://www.tek.no/artikler/endelig_dom_fem_aars_reklamasjon_paa_mobiltelefoner/43547).

Litt overrasket over at det jeg antar bare er vanlige mobilbrukere her på forumet forsvarer at mobiler tåler såpass lite som de gjør når de koster både 6000 og 8000 kroner. At ikke glasset er av Safir og (bortimot) uknuselig er etter min mening helt utrolig. Safirglass er jo ikke akkurat noe nytt.

Lenke til kommentar

Enig, har hatt alle mine tidligere telefoner i lommen uten dette problemet, men som sagt så er bøyen såpass liten at jeg ikke orker å ta noe garantisak på det.

Er uansett via jobben, venter til det nærmer seg 2 år så gjør jeg en vurderingssak da :D

Om det er en liten bøy som ikke går utover funksjonalitet, er det vel ingen grunn til å gjøre noe med det?

Mobil er en bruksgjenstand, alltids lurt å prøve å ikke tenke på den som et smykke.

Lenke til kommentar

Er det virkelig så lett?

..).

Litt overrasket over at det jeg antar bare er vanlige mobilbrukere her på forumet forsvarer at mobiler tåler såpass lite som de gjør når de koster både 6000 og 8000 kroner. At ikke glasset er av Safir og (bortimot) uknuselig er etter min mening helt utrolig. Safirglass er jo ikke akkurat noe nytt.

For min del så forsvarer jeg det ikke. Helt enig at man må forvente at dyre ting skal tåle hverdagsbruk. Jeg bare stiller spørsmål med hvorvidt dette blir enkelt å få dekket  :)

Lenke til kommentar

Da var iOS 8.3 ute :)

Improved performance for:

- App launch

- App responsiveness

- Wi-Fi

- Control Center

- Safari tabs

- 3rd-party keyboards

- Keyboard shortcuts

- Simplified Chinese keyboard

Wi-Fi and Bluetooth fixes

- Fixes an issue where you could be continuously prompted for login credentials

- Addresses an issue where some devices disconnect intermittently from Wi-Fi networks

- Fixes an issue where hands-free phone calls could become disconnected

- Fixes an issue where audio playback could stop working with some bluetooth speakers

Orientation and rotation fixes

- Addresses an issue that sometimes prevented rotating back to portrait after having rotated to landscape

- Improves performance and stability issues that occurred when rotating the device between portrait and landscape

- Fixes an issue where device orientation appeared upside down after pulling the iPhone 6 Plus from your pocket

- Resolves an issue that sometimes prevented apps from rotating to correct orientation after switching apps in multitasking

Messages fixes

- Addresses issues that caused group messages to sometimes split

- Fixes an issue that sometimes removed the ability to forward or delete individual messages

- Resolves an issue that sometimes prevented a preview from appearing when taking a photo in Messages

- Adds the ability to report junk messages directly from the Messages app

- Adds the ability to filter out iMessages that are not sent by your contacts

Family Sharing fixes

- Fixes a bug where certain apps would not launch or update on family members' devices

- Fixes a bug that prevented family members from downloading certain free apps

- Increased reliability for Ask to Buy notifications

CarPlay fixes

- Fixes an issue where Maps could come up as a black screen

- Fixes an issue where the UI could be incorrectly rotated

- Fixes an issue where the keyboard could appear on the CarPlay screen when it shouldn't

Enterprise fixes

- Improves reliability of installing and updating enterprise apps

- Corrects the time zone of Calendar events created in IBM Notes

- Fixes a problem that could cause web clip icons to become generic after restarting

- Improves reliability of saving the password for a web proxy

- Exchange out-of-office message can now be edited separately for external replies

- Improves recovery of Exchange accounts from temporary connection problems

- Improves compatibility of VPN and web proxy solutions

- Allows use of physical keyboards to log into Safari web sheets, such as for joining a public Wi-Fi network

- Fixes an issue that caused Exchange meetings with long notes to be truncated

Accessibility fixes

- Fixes an issue where using the back button in Safari causes VoiceOver gestures to not respond

- Fixes an issue where VoiceOver focus becomes unreliable in draft Mail messages

- Fixes an issue where Braille Screen Input cannot be used to type text in forms on webpages

- Fixes an issue where toggling Quick Nav on a Braille Display announces that Quick Nav is off

- Fixes an issue keeping app icons from being moveable on home screen when VoiceOver is enabled

- Fixes an issue in Speak Screen where speech will not start again after pausing

Other improvements and bug fixes

- Introduces a redesigned Emoji keyboard with over 300 new characters

- iCloud Photo Library has been optimized to work with the new Photos app on OS X 10.10.3 and is now out of beta

- Improves the pronunciation of street names during turn-by-turn navigation in Maps

- Includes support for Baum VarioUltra 20 and VarioUltra 40 braille displays

- Improves the display of Spotlight results when Reduce Transparency is turned on

- Adds Italic and Underline format options for iPhone 6 Plus landscape keyboard

- Adds the ability to remove shipping and billing addresses used with Apple Pay

- Additional language and country support for Siri: English (India, New Zealand), Danish (Denmark), Dutch (Netherlands), Portuguese (Brazil), Russian (Russia), Swedish (Sweden), Thai (Thailand), Turkish (Turkey)

- Additional dictation languages: Arabic (Saudi Arabia, United Arab Emirates) and Hebrew (Israel)

- Improves stability for Phone, Mail, Bluetooth connectivity, Photos, Safari tabs, Settings, Weather and Genius Playlists in Music

- Addresses an issue where Slide to Unlock could fail to work on certain devices

- Addresses an issue that sometimes prevented swiping to answer a phone call on the Lock screen

- Addresses an issue that prevented opening links in Safari PDFs

- Fixes an issue where selecting Clear History and Website Data in Safari Settings did not clear all data

- Fixes an issue that prevented autocorrecting "FYI"

- Addresses an issue where contextual predictions did not appear in Quick Reply

- Fixes an issue where Maps did not enter night mode from hybrid mode

- Resolves an issue that prevented initiating FaceTime calls from a browser or 3rd-party app using FaceTime URLs

- Fixes an issue that sometimes prevented photos from properly exporting to Digital Camera Image folders on Windows

- Fixes an issue that sometimes prevented an iPad backup from completing with iTunes

- Fixes an issue that could cause Podcast downloads to stall when switching from Wi-Fi to cellular networks

- Fixes an issue where remaining time on timer would sometimes incorrectly display as 00:00 on Lock screen

- Fixes an issue that sometimes prevented adjusting call volume

- Fixes an issue that caused the status bar to sometimes appear when it shouldn't

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å glede seg, helt siden jeg oppdaterte til iOS 8.3 BETA1 så har min iPhone 6 Plus, madammen sin iPhone 6 og hennes iPad Air 2 fremstått langt bedre. Vet ikke helt hva det er men ting flyter bedre, fremstår rett og slett langt mer polert og optimalisert enn hva iOS 8.0.X, 8.1.X og 8.2 noengang gjorde.

Dette er en oppdatering jeg så absolutt vil anbefale alle å legge inn, også de med eldre telefoner da det virker som optimalisering og ytelse har stått i førersetet så alle burde vel oppleve merkbare positive forbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...