Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en fakta opplysning.

Til motsetning til deg så ser jeg meg som objektiv og mener hverken det ene eller det andre. Selv om jeg er eier og bruker av både ipad air og Iphone 6 greier jeg faktisk å se forbi glimmeret og statusen.

Jeg tviler på at alle de 602 brukere som har lastet opp bilder til oneofthenine faktisk bevisst har ødelagt sin iphone.

Det samme med personen som postet tidligere her i tråden.

Lenke til kommentar

Det var en artikkel for en stund siden om garanti/retur, der kom det fram hvor lønaktige folk er.  Et av eksemplene var eksterne harddisker som ifølge kunden aldri hadde falt i gulvet, men g-sjokkmåleren i disken sa noe annet, samme med bærbare maskiner.

Hvis det er lignende tilstander blant de 602 brukerne du nevner blir det potensielt mange løgnhalser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Interesant. Telefonen til brodern har de siste ukene oppført seg merkelig hver gang man skal skru den på eller tar en omstart av telefonen. Man ser Apple logoen som vanlig også blir skjermen helt rød i et lite øyeblikk før skjermen igjen blir svart også tar det mellom 10 og 15 minutter så starter telefonen som normalt og dette er hver gang telefonen har vært avskrudd.

I går kveld hadde han ikke dekning så han tok en omstart av telefonen og som vanlig ble skjermen rød et lite øyeblikk, men nå skrur den seg ikke på etter noen minutters venting slik den har gjort tidligere. Samtidig så legger han merke til at telefonen har blitt bøyd uten at han vet noe om hvordan det har skjedd og når det kan ha skjedd.. Leverte til Eplehuset for innsendelse til Apple tidligere i dag, hva tror dere? Noen som har hatt lignende saker hos Apple tildigere? Problemet her blir vel nettopp det at telefonen er bøyd er jeg redd..

attachicon.gifIMG_0778.JPGattachicon.gifIMG_0777.JPG

Det var en artikkel for en stund siden om garanti/retur, der kom det fram hvor lønaktige folk er. Et av eksemplene var eksterne harddisker som ifølge kunden aldri hadde falt i gulvet, men g-sjokkmåleren i disken sa noe annet, samme med bærbare maskiner.

Hvis det er lignende tilstander blant de 602 brukerne du nevner blir det potensielt mange løgnhalser.

Så du mener å insinuere at .Rudi og hans bror er løgnhalser samt mesteparten av , om ikke alle av de 602 er løgnhalser og svindlere. I mine øyne og ører sier det egentlig mest om hvilken type forbruker og forum debattant du selv er , og ikke klarer å være objektiv i diskusjoner om Apple og Samsung spesielt. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er skjermen på iPhone 6 lettere mottagelige for små striper (slike man ser i skarpt lys)? Jeg føler jeg har flere slike små striper i skjermen nå enn jeg hadde med 5/5s over en lengre periode. Jeg er rimelig forsiktig med å legge telefonen i lommen for seg selv også.

Nå regner jeg selvsagt med at noen svarer meg at de har helt strøken skjerm og at jeg burde passe bedre på tingene mine osv, men sistnevnte kan dere i grunn bare droppe.

Er det rett og slett den større skjermen som gjør den mer utsatt eller er det som vanlig tilfeldighetene som rår?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er skjermen på iPhone 6 lettere mottagelige for små striper (slike man ser i skarpt lys)? Jeg føler jeg har flere slike små striper i skjermen nå enn jeg hadde med 5/5s over en lengre periode.

Jeg har akkurat samme erfaring.

Lenke til kommentar

Ja da er det ikke bare paranoiaen som rår. Men jeg har ett tynt case som bygger ut litt i front, tenk når du legger telefonen med skjermen ned så hviler den hårfint på casen.

Men godt poeng det med skjermen som stikker ut ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Må si at SwiftKey falt overraskende godt i smak. Har alltid vært veldig stor tilhenger av Apple sitt iOS-tastatur. Har brukt både Android og Windows Phone i perioder og spesielt sistnevnte syntes jeg er litt halvveis. Android er jo veldig forskjellig fra produsent til produsent, men Google sitt eget i Android 4.4.X og 5.0.X syntes jeg er ganske bra men liker Apple sitt helt klart best.

Fikk testet SwiftKey til Android og syntes det var en veldig god løsning, veldig uvant men det går endel mer effektivt når "swypingen" sitter i fingerspissene, kontra tradisjonell tasting. Så la inn SwiftKey i iOS og hva gjelder rent design og utseende så syntes jeg de skinnene som blir levert med iOS-varianten faktisk var jevnt over bedre enn det som ble levert med Android-varianten men manglende integrering mot smilies var et stort minus og jeg merket fort hva folk klager på når det kommer til ustabiliteter rundt implementeringen av tredjeparttastaturer i iOS.

Endte med å avinstallere da det rett og slett ble for upålitelig, det var alt for mange ganger hvor tastaturet rett og slett ikke dukket opp i det hele tatt... Og animasjonene, hvertfall til SwiftKey lugget endel noe som irriterer meg grønn. Hvor mye av problemet som ligger på Apple og hvor mye som ligger på utvikler aner jeg ikke men syntes det er en dårlig trend at endel av disse nye og flotte API-ene som ble levert med iOS 8.X virker å være såpass ustabile og utilregnelige

Håper virkelig iOS 9.X blir et friskt pust i og med at 90% av fokuset skal ligge på feilrettinger og optimaliseringer, fremfor det å på død og liv komme med så fryktelig mye nytt bare for moroskyld. iOS begynner å bli fet i kantene, er på tide å få det på en liten slankekur nå.

Lenke til kommentar

Ja da er det ikke bare paranoiaen som rår. Men jeg har ett tynt case som bygger ut litt i front, tenk når du legger telefonen med skjermen ned så hviler den hårfint på casen.

Hvis du kjøper deg en S6 Edge kan det hende du får en med ferdige riper:

http://www.xda-developers.com/is-your-galaxy-s6-edge-pre-scratched/

Har de forresten barskere glass i fingeravtrykkssensoren?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er skjermen på iPhone 6 lettere mottagelige for små striper (slike man ser i skarpt lys)? Jeg føler jeg har flere slike små striper i skjermen nå enn jeg hadde med 5/5s over en lengre periode. Jeg er rimelig forsiktig med å legge telefonen i lommen for seg selv også.

Nå regner jeg selvsagt med at noen svarer meg at de har helt strøken skjerm og at jeg burde passe bedre på tingene mine osv, men sistnevnte kan dere i grunn bare droppe.

Er det rett og slett den større skjermen som gjør den mer utsatt eller er det som vanlig tilfeldighetene som rår?

Det er ikke bare deg. Jeg merket det samme på den første iPhone 6-en jeg hadde. Ørsmå riper, selv om jeg behandlet telefonen svært pent. Bruker dessuten bæreveske.

Etter en periode med en annen telefon, skaffet jeg meg iPhone 6 igjen (sikkert grunnet abstinens...). Denne gangen kjøpte jeg skjermbeskyttelse, slik at riper ikke burde være noe problem nå. 

I likehet med deg, synes jeg at iPhone 5/5c var mer mostandsdyktig overfor riper i skjermen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper deg en S6 Edge kan det hende du får en med ferdige riper:

http://www.xda-developers.com/is-your-galaxy-s6-edge-pre-scratched/

Har de forresten barskere glass i fingeravtrykkssensoren?

Edge ser ut som en nydelig telefon, men Android frister ikke enda på noen år for min del :p Ferdig opprivet gjør det ikke desto mer fristende haha.

Men synd det går feil vei med skjermen på iPhone da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nja, jeg merker ikke noen forskjell i ripebestandighet.

Siden plussen har mye strørre skjerm enn 3GS, burde den tiltrekke seg flere riper, men så langt har det ikke skjedd så langt jeg kan se i allefall.

I starten brukte jeg skjermbeskyttere på 3G-en, men de ble så fort ripete, så det gadd jeg ikke å fortsette med, så fra da av var skjermene nakne for min del :)

Lenke til kommentar

PL610:

Kan jo bytte skjermbeskytter når den blir stygg/ripete :)

Jeg liker IKKE å få riper på telefonene mine, men jeg bytter relativt ofte (sykt, og dyrt, spør du meg), og derfor vil jeg at de skal fremstå mest strøkne når de legges ut på Finn.

Man kan få riper selv når man behandler telefonen skånsomt, det er i alle fall sikkert. 

Mala:

Edge er en super telefon, men hvis du føler deg hjemme med iPhone, og bruker Mac, kan du like godt holde deg til det. Jeg liker Android veldig godt, men trives vel best i epleverdenen. Jeg bruker både Mac og PC privat.

Har en Windowsmobil (Nokia Lumia 630) som reservetelefon. Mye bra med Windows Phone OS, men det er ennå for mye som mangler på app-fronten. For mitt vedkommende mangler kalenderappen CalenGoo, som er en av de svært få kalenderapper som har gjentakende varsling dersom man ikke hører eller slår av varslingen. Dermed varsles man f. eks hvert minutt til man stopper varslingen eller utsetter den. Jeg skjønner godt at utvikleren venter med Windows Phone-utgave til den blir mer utbredt (den fås til IOS og Android). At Google ikke er særlig interessert i Windows Phone, har også sitt å si. 

Lenke til kommentar

Jeg selger veldig sjelden telefonene jeg har brukt, men jeg skjønner tankegangen med å beskytte dem. 

De jeg har solgt, en 4 og 4S har kun hatt vanlige bruksriper, eller "lommeriper" som kjøperne bare blåste av og kalte de ripefrie.

Nå har jeg ikke for vane å miste ned telefonene mine, men 3G-en sklei langs asfalten med skjermen ned uten beskytter en gang, men klarte seg uten riper. . .  . på skjermen.  Metallrammen rundt skjermen derimot måtte jeg file jevn igjen med nålfil  :)

Lenke til kommentar

Etter oppdatering til ISO 8.2 og Swype 1.4 (fra 3 april), har jeg ikke hatt problemer med Swype. Riktignok gått kun 3 dager, men jeg opplevde jo daglig at Swype ikke fungerte.

Så alle som liker Swype burde prøve det på nytt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...