Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener at du kan kjøpe UTEN abonnement, og til fornuftige priser (altså Applepriser, og ikke type 2000kr i påslag til butikken :p)

Det har jeg ikke fått med meg. Jeg var sikker på at ingen fysiske butikker (frem til jeg fant ut om Eplehuset da jeg møtte naboen for en times tid siden) lot deg kjøpe iPhone helt uten noen form for abonnement.

 

 

Tja, hvem vet? Virker som produksjonen startet langt tidligere denne gangen i og med at lekkasjene kom månedsvis tidligere enn de pleier?

Meget mulig, det blir ren spekulasjon fra min side. :)

Lenke til kommentar

 

Er det kommet en dato for når vi kan bestille fra den norske Apple-nettsiden? Og er det da snakk om forhåndsbestilling hvor vi må vente 2-3 uker, eller er det kommet en dato for når den kan bestilles rett hjem? :)

iPhone 6 og 6 Plus kan bestilles fra og med 26. september. Du får den trolig ikke neste dag, men det er snakk om bestilling og ikke forhåndsbestilling.

 

Supert :) Pleier de å ha noen for salg i butikkene sine i Oslo/Bergen/Trondheim på startsalg-dagen? Isåfall vurderer jeg å stille meg i kø faktisk...

Lenke til kommentar

Supert :) Pleier de å ha noen for salg i butikkene sine i Oslo/Bergen/Trondheim på startsalg-dagen? Isåfall vurderer jeg å stille meg i kø faktisk...

Apple har ingen offisielle butikker i Norge, men det finnes mange andre butikkjeder som mest sannsynlig vil ha en telefon eller to på salgsdagen. De fleste pleier å publisere lister over hvilke butikker som har telefoner og hvor mange de har. :)

Lenke til kommentar

Laget meg en mal på både 4.7" og 5.5" samt på z1 som er den siste store telenen jeg har eid. Men sliter virkelig med å bestemme meg...str eller batteritid. 4.7" er stor nok mener jeg, men hadde likt å hatt 2900mah på en ios telefon. Det må bare bli bra.

 

4mm bredere en z1 og 13 mm høyere. Dog litt over 1 mm tynnere i forhold til z1. Apple kunne nok funnet på noe splitternytt når det kommer til homeknappen. Men den sitter nok langt inne, homeknappen er jo ikonisk.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Telenor har lagt ut interesseliste, og starter reservasjonene fredag neste uke. Litt dumt selvsagt at man ikke vet prisene med abonnement ennå.

 

Geir :)

 

Takk for tipset! Blir spennende å se hva slags priser Telenor vil selge telefonen for med medium abonnement. Eller er det kanskje like greit å kjøpe direkte fra Apple uten binding istedet :hmm:

 

Laget meg en mal på både 4.7" og 5.5" samt på z1 som er den siste store telenen jeg har eid. Men sliter virkelig med å bestemme meg...str eller batteritid. 4.7" er stor nok mener jeg, men hadde likt å hatt 2900mah på en ios telefon. Det må bare bli bra.

 

Jeg har nærmest bestemt meg for å kjøpe iPhone 6 Plus, men fortsatt litt i tenkeboksen da det er fordeler og ulemper med å ha en såpass stor telefon. Tenker spesielt på hvordan den er å ha med seg når man er ute å løper, går på ski etc..

Endret av .Rudi
Lenke til kommentar

For ikke snakke om at alle Elkjøp, Lefdal og Spaceworldbutikker i hele landet har gjort det samme. Tipper av Euronics, Expert også har gjort det. Jobber i retail selv og kan bekrefte at Apple åpnet opp for salg uten abonnement med iPhone 5C / 5S i alle ledd, og at operatørene også fjernet operatørsperrene som tidligere var påkrevd ved salg av iPhone.

 

Spørsmålet er jo om det samme gjelder iPhone 6 / 6 Plus, men noe annet ville overraske meg.

Ah takk.

 

Vet du når ca. dette skjedde?

Lenke til kommentar

 

Mener at du kan kjøpe UTEN abonnement, og til fornuftige priser (altså Applepriser, og ikke type 2000kr i påslag til butikken :p)

Det har jeg ikke fått med meg. Jeg var sikker på at ingen fysiske butikker (frem til jeg fant ut om Eplehuset da jeg møtte naboen for en times tid siden) lot deg kjøpe iPhone helt uten noen form for abonnement.

 

 

Tja, hvem vet? Virker som produksjonen startet langt tidligere denne gangen i og med at lekkasjene kom månedsvis tidligere enn de pleier?

Meget mulig, det blir ren spekulasjon fra min side. :)

 

Da jeg jobbet i Spaceworld fikk vi ikke lov til å selge iPhone-mobiler uten abonnement. Rimelig klar beskjed. Selg uten abo. og mist muligheten til å selge Apple-produkter.

Dette er dog et år siden. Reglene kan godt ha endret seg for alt jeg vet.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

 

 

Mener at du kan kjøpe UTEN abonnement, og til fornuftige priser (altså Applepriser, og ikke type 2000kr i påslag til butikken :p)

Det har jeg ikke fått med meg. Jeg var sikker på at ingen fysiske butikker (frem til jeg fant ut om Eplehuset da jeg møtte naboen for en times tid siden) lot deg kjøpe iPhone helt uten noen form for abonnement.

 

 

Tja, hvem vet? Virker som produksjonen startet langt tidligere denne gangen i og med at lekkasjene kom månedsvis tidligere enn de pleier?

Meget mulig, det blir ren spekulasjon fra min side. :)

 

Da jeg jobbet i Spaceworld fikk vi ikke lov til å selge iPhone-mobiler uten abonnement. Rimelig klar beskjed. Selg uten abo. og mist muligheten til å selge Apple-produkter.

Dette er dog et år siden. Reglene kan godt ha endret seg for alt jeg vet.

 

 

 

Disse forandrer seg ca 1 mnd etter at iPhone 5S kom i salg om jeg ikke husker helt feil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, er ikke godt å velge mellom 6 og 6+ 64GB. Ene er for stor, andre er ikke "god nok" i min mening mtp optiske sensoren, batterilivet, muligens oppløsningen (selv om jeg vet dette egentlig ikke kan "merkes"), og kanskje RAM og de greiene der. Er egentlig glad vi har et par uker igjen for å bestemme oss!

 

Er det sannsynlig at eplehuset og de butikkene her i Norge selger i butikken (uten abb) på selve lanseringsdatoen om 2 uker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...