Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått brukt min nye iPhone 6 siden lørdag, og jeg er glad jeg bestilte med deksel. Telefonen er jo estetisk fin, men den er veldig, veldig glatt som flere påpeker her.

Forøvrig er det fint å være tilbake på iOS etter ganske nøyaktig et halvt år med Android.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit det.

Men hvis ikke alle mulige spørsmål om iPhone 6 passer her, hva er det som skal i 'Den store iPhone 6' tråden da?

Hva med generell prat og andre ting som er relatert til iPhone 6 og 6 Plus, som nyheter og lignende?

Spørsmålene jeg splitter ut er som regel iOS-spørsmål som gjelder hvilken som helst iPhone.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt iphone 6 plus i over en måned, så da tenkte jeg at jeg kunne komme hit og dele litt om hva jeg syns om den.

Jeg kan begynne med at jeg angrer litt for at jeg gikk for 6 plus. Kanskje den vanlige 6 hadde passet meg bedre, eller kanskje 5S også.

Fordeler i min mening:
Det jeg liker med plus er, som mange av dere også skryter av, --> batteriet. Den holder veldig lenge, som oftest gjennom hele dagen, selv ved tungt bruk. Og skjermen er bare, :dribble: ! Det er fantastisk å surfe med, lese e-bøker og se videoer osv.! Bruker nesten ikke min ipad mini lenger faktisk. Kameraet er også ganske bra, med OIS som hjelper litt ved mørke omgivelser. Men det er alt.

Ulemper i min mening:
Jeg var klar over at det skulle være vanskelig (nesten umulig) å håndtere telefonen med en hånd. Men jeg ante ikke at det fortsatt skulle være vanskelig å skrive meldinger selv med to hender. Jeg føler at jeg aldri blir vant til å skrive meldinger på en så stor telefon! Når jeg holder telefonen med to hender, og på den måten som er mest naturlig for meg, så føler jeg at den alltid kommer til å tippe over om noen skulle komme borti meg ved et uhell. Det er nok fordi tastaturet ligger for langt nede for en så stor telefon, slik at jeg må holde telefonen lenger opp i håndflaten. Å skrive på landskapmodus hjelper heller ikke for meg. På grunn av copy-paste-funksjonen og navigasjonspilene så ligger tastaturet for langt unna kantene, slik at jeg nesten ikke rekker de midterste bokstavene. Nå har jeg telefonen på Zoomed mode, men det hjelper bare litt. Men det å skrive tekstmeldinger er jo noe av det man vanligvis gjør på en telefonen, så denne ulempen alene får meg til å angre litt på at jeg gikk for plus.

Jeg håper på at i senere oppdatering, så kan man velge å ikke ha med de klipp-og-lim-funksjonen og navigasjonspilene, slik at tastaturet strekker seg helt ut på kanten av skjermen og at bokstavene blir litt større.

Hva med dere andre som har 6 plus? Noen av dere som føler det samme? Noen som angrer litt?

Lenke til kommentar

Er ekstremt fornøyd med min 6 plus. kommer til å ha store problmener med å gå ned på batterikapasitet og/eller skjermstørrelse når den skal byttes en gang i fremtiden. Lader telefonen ca anenhver dag med relativt aktiv bruk.

Brukt den nå i 3 mnd og har helt lagt bort Pad`en. Bruker telefonen til ALT. Kun ved litt jobbing over VPN setter jeg meg ved Mac`en.

Så snart ender det vel opp både kameraer og Pad´er på finn ;-)

Lenke til kommentar

Samme her i grunnen. iPad'en bruker jeg bare til å lese avisen, ellers er det fruen som bruker den. (Hun har ikke noen smarttelefon.) Godt fornøyd med kameraet også til tilfeldig bruk, eneste problemet der er at tar jeg bilder i sterkt lys så klarer jeg ikke se på skjermen nøyaktig hva resultat blir.

Men iMac'en bruker jeg fortsatt. Det er tross alt en forskjell på 27" og 5,5...

Geir :)

Lenke til kommentar

Har hatt Iphone 6+ nå i en uke. Er strålende fornøyd. Endrer man i tillegg skriftstørrelsen, får man samtidig mye mer innhold på skjermen. Den passer greit i lomma og opplever ikke ellers at mobilen er for stor. Kun snakk om en vanesak.

Bruker orginal leather case fra apple, som gjør at mobilen ligger godt i hånda - sammen med Nanoglass over skjermen for beskyttelse.

Endret av diordna
Lenke til kommentar

For de som liker litt små geeke greier. Så er limelight blitt ganske bra nå hvis man har jailbreaket iphone/ipad

https://github.com/limelight-stream/limelight-ios/tree/master/Builds

Laster ned .ipa derfra, installer med appcake/ifile.

Støtter ps4 kontroller etc (last ned controllers for all fra cydia), du kan streame alt av spill fra steam etc til iPhonen. Altså fra en kraftig stasjonær

Funker dritt bra. Testet life is strange, diablo 3 etc, for spill som ikke er i steam, kan man bare legge exe spillet inn i steam, men funker fjell for det. Ingen lag, etc. Stabilt 60fps.

Har også støtte for onscreen touch kontroller, hvis man ikke har en trådløs kontroll

Video her: Gammel build dog, får vel bare 15-20% værre kvalitet nå på telefon/tablet når det streames over.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...