Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Anbefaler å prøve ut Apple sine silikondeksel også. Overraskende god kvalitetsfølelse og fine farger (syntes jeg), har faktisk erstattet minn Apple skinndeksel med Apple silikon på min iPhone 6 Plus. Er forsåvidt enig at speseilt 6 Plus som er såpass stor og derfor vil være litt lite hendig i hånda til tider kan bli i overkant glatt.

Skal ikke være slik at grunnen til case/deksel er dårlig design.

Jeg har aldri mistet eller glipper en telefon og har aldri hatt noen beskyttelse . Men som sagt iPhone 6 er latterlig dårlig laget mtp grep.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for jævlig å måtte bruke deksel på en så flott telefon, men selv om jeg behandler mobiler forsiktig, tar jeg ikke sjansen på iPhone 6. Den har aludeksel, samt at den er ganske glatt, grunnet designet.

Har en Samsung Note 4 og Alpha, og de trenger jeg ikke deksel på. Alurammen rundt tåler nok litt, samt at batteridekslet kan byttes ut. Dessuten er de designet for et mye bedre grep enn iPhone 6.

Lenke til kommentar

Har brukt min uten deksel siden den kom i høst, funker helt fint det. Men må innrømme at jeg har reddet den fra å gå i bakken pga hodetelefonkabelen et par ganger... Glasset er også blitt litt matt på midten, til tross for at jeg aldri har noe annet i lommen til telefonen. Det er også endel som ikke skjønner at det er en iPhone, den har jo ikke deksel... :p

Endret av blured
Lenke til kommentar

Er iPhone 6/6+ så mye dårligere enn Sony Xperia Z3/Compact på grep?

 

Uansett blir det nok fortsatt 5S på meg til 7 kommer. Jeg mister telefonen i hytt og pine (ikke pga. dårlig grep, bare surrer) og har bulker og merker over alt and dont care. Den tåler sinnsykt med juling og det er det viktigste. Er mange ganger den har falt så flatt mot steingulv og lyden fikk meg til å tenke "oh shit nå knuste den vel, arh" men neida.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er iPhone 6/6+ så mye dårligere enn Sony Xperia Z3/Compact på grep?

IP6 har det dårligste jeg noen gang har følt med en mobil i alle fall.

Jeg var egentlig sjokkert over hvor latterlig dårlig det var på 6. 6+ Er identisk men blir enda værre grunnet størrelsen.

Det har mye med at glasset foran ligger forhøyet og at kantene er veldig avrundet i tillegg til materialet.

 

Er mange ganger den har falt så flatt mot steingulv og lyden fikk meg til å tenke "oh shit nå knuste den vel, arh" men neida.

Man hører mye forskjellig.....

Dette noe jeg som aldri har mistet en mobil i bakken/gulvet har litt vanskeligheter med å akseptere at kan skje pga dårlig konstruert mobil mtp gripe evne og å «holde i».

 

Største skuffelsen min er å måtte bruke en slags case /cover utelukkende grunnet dette, da når jeg aldri har trengt det tidligere (og jeg har vært mobilbruker i en del år).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Sony sin Xperia Z-serie er også utvilsomt veldig glatt. Syntes det ikke er noe problem på iPhone 6 eller Xperia Z1 / Z3 Compact da jeg, selv med mine små hender får et såpass godt grep rundt telefonen. Kjenner for øvrig også flere som har iPhone 6 uten case / beskyttelse uten at de har klagd på grepet eller hatt noe problemer med at de har mistet telefonen som er resultat av dette.

 

Xperia Z3 og iPhone 6 Plus blir noe annet, på grunn av størrelsen så har ikke jeg med mine små hender noe spesielt godt grep rundt telefonen, og for å benytte telefonen med en hånd så blir det mye balansering på fingerspissene og da blir de begge i overkant glatte. Men nå er jeg storfornøyd med Apple sine silikoncaser som gir utrolig godt grep så jeg har ikke noe nevneverdig problem med det, er også en som liker å kjøre naken men i og med at jeg kjøper og selger hvert år så tar jeg heller i et case bare for å være sikker på å bevare utseende på telefonen 100%.

Lenke til kommentar

Nja oftest detter den ut av lommer i bukser, gensere og jakker når jeg hiver/tar av meg fra meg disse. Er ikke så ovte jeg mister den ut av hånden (nesten aldri).

Eller så ligger den oppå eks. skjerfet under lua osv. når jeg røsker til meg det osv. Generell uoppmerksomhet

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...