Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Dette er selvfølgelig veldig subjektivt, men jeg er strålende fornøyd. Nå tok jeg telefonen ut av laderen i går klokken 9 ca. Har 7 timer og 19 minutter i bruk og 1 dag og 14 timer i ventemodus. Har igjen 44%.

Batteribruksindikatoren er vel største løgnen på hele iPhone. Da jeg satte min til lading i går viste den på Bruk: 7 timer, 22 minutter. Hvilket er enormt langt unna sannheten. Blant annet viste den at Facebook hadde opptatt 27% av denne tida. Da hadde jeg sjekket Facebook tre ganger i løpet av hele dagen. Maks 3 minutter hver gang.

Så hvordan Apple gjør sin beregning av batteribrukstiden, er for meg et mysterium. Dette er for øvrig på en 5s, men det var akkurat det samme på de 6Plus jeg hadde.

Facebook er jo verstingen på bakgrunnsoppdateringer.

En av grunnene til at jeg ikke lenger har hverken facebook eller messenger på telefonen. Først røk messenger deretter facebook. Det hjalp dog veldig mye å slå av bakgrunnsoppdateringer for disse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir det noe surr med mine eksisterende icloud innstillinger etter at jailbreaking er fullført? Ser det er anbefalt å slo av icloud oppkobling,passord etc. FØR man setter i gang prosessen, men det er greit å sette dette tilbake ettterpå?

EDIT: Ser bra ut dette her. Enkel prosess uten hickups så langt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette er selvfølgelig veldig subjektivt, men jeg er strålende fornøyd. Nå tok jeg telefonen ut av laderen i går klokken 9 ca. Har 7 timer og 19 minutter i bruk og 1 dag og 14 timer i ventemodus. Har igjen 44%.

Batteribruksindikatoren er vel største løgnen på hele iPhone. Da jeg satte min til lading i går viste den på Bruk: 7 timer, 22 minutter. Hvilket er enormt langt unna sannheten. Blant annet viste den at Facebook hadde opptatt 27% av denne tida. Da hadde jeg sjekket Facebook tre ganger i løpet av hele dagen. Maks 3 minutter hver gang.

Så hvordan Apple gjør sin beregning av batteribrukstiden, er for meg et mysterium. Dette er for øvrig på en 5s, men det var akkurat det samme på de 6Plus jeg hadde.

Facebook er jo verstingen på bakgrunnsoppdateringer.

En av grunnene til at jeg ikke lenger har hverken facebook eller messenger på telefonen. Først røk messenger deretter facebook. Det hjalp dog veldig mye å slå av bakgrunnsoppdateringer for disse.

Hvor skrues disse av?

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på det: Er 'push' virkelig push?

Eller er det bare egentlig: 'sjekk veldig ofte' ?

Hvis en mailserver virkelig skulle 'pushe' en mail som kom til den, ut til en mobiltelefon, så måtte jo serveren vite IP-adressen (for en telefon har jo ikke DNS-navn), og den endrer jo seg hele tiden etter hvilket wifi nett man er på, eller 3G...

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på det: Er 'push' virkelig push?

Eller er det bare egentlig: 'sjekk veldig ofte' ?

Hvis en mailserver virkelig skulle 'pushe' en mail som kom til den, ut til en mobiltelefon, så måtte jo serveren vite IP-adressen (for en telefon har jo ikke DNS-navn), og den endrer jo seg hele tiden etter hvilket wifi nett man er på, eller 3G...

Joda, det pushes. Men ikke direkte fra mailserveren/appen. Mailserver/app sender til Apple Push Notifications Server (APN), som pusher videre til deg.

Lenke til kommentar

Joda, det pushes. Men ikke direkte fra mailserveren/appen. Mailserver/app sender til Apple Push Notifications Server (APN), som pusher videre til deg.

Da blir vel spørsmålet: Hvordan vet APNS "hvor" du er hen? Har telefonen (les iOS) kontakt med denne serveren hver gang den endrer adresse?

Geir :)

Ja.

Apple Push Notification service (APNs) propagates remote notifications to devices having apps registered to receive those notifications. Each device establishes an accredited and encrypted IP connection with the service and receives notifications over this persistent connection.

https://developer.apple.com/library/mac/documentation/NetworkingInternet/Conceptual/RemoteNotificationsPG/Introduction.html

http://www.mobilespoon.net/2011/10/how-do-push-notifications-work-non.html

Lenke til kommentar

Jeg slår også av alt av push, det er ingenting som haster så mye at jeg må ha push eller bakgrunnsoppdatering påslått. Jeg sjekker ting manuelt. Ellers kan man sende sms eller ringe.

Samme her.

Skrur av de fleste varslinger også.

Lenke til kommentar

Bruker selv SurfacePad fra TwelveSouth både på iPhone 6 Plus og iPad. Meget fornøygd!

https://www.twelvesouth.com/product/surfacepad-iphone6

Har sett litt på de før og de ser jo veldig bra. Men ikke noe fan av sånn lommebokdeksel altså.

Jeg bruker dette og er greit fornøyd: http://www.case-mate.com/iPhone-6-Plus-Cases/Case-Mate-iPhone-6-Plus-Wallet-Folio.asp

Synes det er en fordel å kunne legge lommeboka hjemme når telefonen er såpass stor. Fylles fort nok opp i lommene :)

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig push påslått. Føler ikke at det er en smarttelefon uten at jeg får beskjed med en gang ting mottas. En av hovedgrunnene til at jeg ikke takler WP8 er mangel på push i mange apps.

Batteriet varer til kvelden uansett hva jeg gjør virker det som, så ingen fare.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...