Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Pluggene som følger med er overraskende bra for hva de er, og i og med at du ikke betaler mer enn type 200 kr for et sett med nye så syntes jeg de må være av de beste på markedet iforhold til hva du får for prisen. Du ender jo opp med en helt brukanes mikrofon + telefonstyring via knappene til knappe 200 kr.

Sammenligner vi med de som fulgte med før så er det jo langt bedre, de forrige var jo temmelig forferdelige mens de nye kan jeg faktisk bruke. Isolerer jo ikke i det hele tatt som noen ser på som både en fordel og en ulempene, jeg mener nå ting skal isolere jeg da så jeg ser på dette som et stort minus.

Helt enig! De medfølgende pluggene river ikke akkurat skinnet av pølsa lydmessig, men gir mye for pengene. Faktisk så bra at jeg ikke gidder å investere i bedre plugger. Klart, det finnes bedre alternativer om man skal lytte i stille omgivelser, men for hverdagsbruk fungerer de svært bra.

Største problemet med de medfølgende er at det er nokså lav lyd. Og avhengig av lydkildens dynamikk og volum, så er det dessverre ofte et stort problem. Og etter bytte fra iPhone 4S til iPhone 6 er dessverre dette blitt verre, da iPhone 6 har lavere lyd.

Men ellers jeg helt enig, lyden på de medfølgende (av den "nye" typen) er meget god til prisen, og som RamGuy har nevnt, så må man nok over 1000-lappen for å få andre som er betydningsfullt bedre.

Jeg hadde B&W C5 tidligere, likte de meget godt. Høy, fyldig, kraftfull, åpen, detaljert lyd. Jeg behandlet de pent, annet enn at jeg gjerne har mobilen i forlomma, og de gir jo litt påkjenning på kabel ved kontakten, så etter ca. 8 måneder ble det brudd. Kunne selvsagt fått nye, men blei forbanna og kasta dem. iPhone sine medfølgende behandler jeg som dritt i forhold og de har holdt helt fint i et par år nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var 8.1.2 installert, og jeg krysser fingre og tær for at jeg endelig får oppleve en litt stabil og mindre buggy 6plus. Mektig lei av å måtte restarte app etter app, og nesten daglig måtte resette hele telefonen. Apple mente at jeg skulle vente til denne releasen kom før jeg eventuelt returnerte. Så det blir spennende å se.

8.1.2 har ikke hjulet noe som helst. Like ustabil som før. Tok backup i går, og gjenopprettet 5s med denne backup'en. Og nå har jeg samme problemene på 5s! :wallbash:

Samt at jeg batteriet på 5s er dårligere enn jeg noensinne kan huske det har vært. Startet med 100% på morrakvisten i dag. Et par korte samtaler (<5 minutter hver), noen få meldinger, og 5 minutter lesing på eavis, så er batteriet nede i 63%! :realmad:

Hmm.

Da er det altså antakeligvis

-ikke noe med hardware på din iPhone 6

-ikke noe med hardware på din iPhone 5S

-siden vi andre ikke har alle disse probleme dine kan ikke alt tilskrives iOS8

Kan det være andre apper du har på telefonen din?

Har du forsøkt å resette den og bruke den uten å installere noe som helst?

Endret av buffest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv sliter jeg med at folk tilsynelatende ikke kan ringe meg hvorpå jeg får en tekstmelding fra Telenor Mobilsvar om at noen har forsøkt å ringe meg, også referanse til det aktuelle nummeret..

Noen ganger så kan jeg slite med dette i 1-2 timer, andre ganger i noen få minutter. For min del er det klin umulig å se noe på telefonen for den står oppgitt med full dekning, jeg kan bruke mobildata osv.. Slet med dette i perioder i oktober, november og nå desember. Det skjer både på jobb (Oslo Sentrum) og hjemme (Nittedal).

Nå har også madammen begynt å oppleve det samme, hvor venninner sier de ikke får ringt henne og hun får tekstmelding fra mobilsvar og når hun ringer tilbake så fungerer det uten problemer. Det samme sliter også min lillesøster og hennes partner med.

Fellesnevneren for alle oss er at jeg har iPhone 6 Plus (første batch), madammen iPhone 6 (første batch), lillesøster iPhone 6 (fra senere batch), og hennes partner iPhone 6 (fra senere batch) og vi har alle Telenor. Jeg har hatt problemene med iOS 8.1, 8.1.1 og 8.1.2, de andre har hatt det med 8.1.1 og 8.1.2.

Merker innimellom at vi får "No Service" på telefonen også, hvorpå dekningen plutselig kommer tilbake noen minutter etterpå. Dette skjer uhyre sjeldent, men det skjer. Det andre problematikken skjer dog litt for ofte hvor jeg har merket at det har skjedd flere dager i både oktober, november og desember.

Normalt så mistenker man jo simkort eller basestasjon, men i og med at dette har skjedd når jeg beveger meg i Oslosentrum hvor det er åttehundreogføri forskjellige basestasjoner, og i Nittedal som blir et helt annet sted og det er snakk om fire forskjellige simkort, hvorpå både lillesøster og hennes partner nylig fikk sine telefoner så de har helt nye og nettopp aktivert simkort så virker det jo veldig merkelig og usannsynlig å skylde på simkort i denne omgang.

Var i kontakt med Telenor forhandlerservice og det er ikke registrert noe kjente problemer med verken simkort, basestasjoner eller mot nettopp iPhone 6 / 6 Plus eller iOS 8.X så det er jo ikke lett å forstå hva som kan være problematikken her. Utrolig irriterende, men de har hvertfall satt tekniskavdeling på saken og de tok veldig godt detaljert informasjon om både tidspunkt, sted, aktuelle telefonnummeret som forsøkte å ringe til og fra og det hele så vi får se hva de finner ut av.

Noen flere med lignende problematikk?

Lenke til kommentar

Noen andre her som har opplevd lang leveringstid når man har bestilt fra Spigen. Jeg bestilte 26 november cover til min IPhone. 28 november forlot den Los Angeles og har stått in transit siden. USPS er jo fraktleverandør. Er det meningen at coveret skal komme fram med sjøstrømmene siden jeg bor nede ved sjøen.

Jeg bestilte 4 november, forlot LA 6 november tror jeg, siden ingen sporing.

Bestilte på eBay, og nå har jeg bedt om pengene tilbake.

Jeg også bor ved sjøen, så teorien med sjøstrømmene kan nok stemme :lol:

Lenke til kommentar

Selv sliter jeg med at folk tilsynelatende ikke kan ringe meg hvorpå jeg får en tekstmelding fra Telenor Mobilsvar om at noen har forsøkt å ringe meg, også referanse til det aktuelle nummeret..

Noen ganger så kan jeg slite med dette i 1-2 timer, andre ganger i noen få minutter. For min del er det klin umulig å se noe på telefonen for den står oppgitt med full dekning, jeg kan bruke mobildata osv.. Slet med dette i perioder i oktober, november og nå desember. Det skjer både på jobb (Oslo Sentrum) og hjemme (Nittedal).

Noen flere med lignende problematikk?

Jepp, iPhone 6 (første batch), Telenor.
Lenke til kommentar

Noen som vet om en grei app for å ta opp samtaler automatisk? Hadde det på min gamle Android-telefon. Dette foregikk i bakgrunnen uten at jeg la merke til noe, og lyd-filene var lette å hente frem igjen ved behov :)

iPhone (iOS) har ikke denne funksjonen innebygget. Årsaken er enkel: Lovene som regulerer slike opptak i USA er så strenge at det var enklest å la være.

Så du må ha en 3. parts app, ja. Det virker som de fleste av dem er basert på at lydfilene lagres på eksterne servere, og at du må kjøpe "minutter" med opptakstid hos de fleste. Har ikke prøvet noen av dem, så kan ikke foreslå noen. Andre vet kanskje mer om emnet.

Geir :)

Takk for svar :)

Behovet er ikke så stort at jeg ønsker å betale for det på fast basis, heller ikke lagre slikt eksternt (med overlegg :tease: ). Kan betale noen kroner for en app, men der går grensen for min del. Andre som vet mer?

Lenke til kommentar

Da var 8.1.2 installert, og jeg krysser fingre og tær for at jeg endelig får oppleve en litt stabil og mindre buggy 6plus. Mektig lei av å måtte restarte app etter app, og nesten daglig måtte resette hele telefonen. Apple mente at jeg skulle vente til denne releasen kom før jeg eventuelt returnerte. Så det blir spennende å se.

8.1.2 har ikke hjulet noe som helst. Like ustabil som før. Tok backup i går, og gjenopprettet 5s med denne backup'en. Og nå har jeg samme problemene på 5s! :wallbash:

Samt at jeg batteriet på 5s er dårligere enn jeg noensinne kan huske det har vært. Startet med 100% på morrakvisten i dag. Et par korte samtaler (<5 minutter hver), noen få meldinger, og 5 minutter lesing på eavis, så er batteriet nede i 63%! :realmad:

Med så mye problemer ville jeg prøvd å sette opp telefonen fra scratch, dvs. slette alt innhold (Innstillinger-Generelt-Nullstill-Slett alt innhold og alle innstillinger) og deretter konfigurere telefonen som ny. Dersom du konfigurerer med iCloud får du jo automatisk kontakter, bildestrøm etc.

Endret av oletuv
  • Liker 2
Lenke til kommentar

wirrumsen:

Som du skriver i hele forumet har du heftige problemer med alle dine Apple produkter og du klager på så og si alt Apple har under sin paraply. Det er helt utrolig at en bruker kan oppleve så mye problemer på absolutt alle sine Apple produkter fra telefoner til laptops osv.

Jeg ser du skryter av Microsofts produkter og ønsker deg lykke til med din nye Surface Pro 3. Kanskje kjemien vil fungere bedre der. Selv er jeg fornøyd i begge leire.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med så mye problemer ville jeg prøvd å sette opp telefonen fra scratch, dvs. slette alt innhold (Innstillinger-Generelt-Nullstill-Slett alt innhold og alle innstillinger) og deretter konfigurere telefonen som ny. Dersom du konfigurerer med iCloud får du jo automatisk kontakter, bildestrøm etc.

Med mobilen som jobbverktøy har jeg rett og slett ikke tid (eller anledning) til å gjøre en clean install nå. Da må jeg vente til noen rolige dager i romjula.

Er tilbake på 5s nå. Den har heldigvis roet seg litt ned på problemene. Bare opplevd en eneste kræsj hittil i dag, og det var facebook-appen. Men batteriet er helt på trynet. Mulig det er fordi jeg har blitt bortskjemt de siste ukene med batteriet på 6 plus.

Lenke til kommentar

wirrumsen:

Som du skriver i hele forumet har du heftige problemer med alle dine Apple produkter og du klager på så og si alt Apple har under sin paraply. Det er helt utrolig at en bruker kan oppleve så mye problemer på absolutt alle sine Apple produkter fra telefoner til laptops osv.

Jeg ser du skryter av Microsofts produkter og ønsker deg lykke til med din nye Surface Pro 3. Kanskje kjemien vil fungere bedre der. Selv er jeg fornøyd i begge leire.

Er selv stort sett fornøyd i begge leire. Kan ikke helt huske at jeg har skrytt så mye av Microsofts produkter. I det minste ikke mer eller mindre nylig. Har skrevet at jeg var meget fornøyd med den raske responsen på Microsoft Store, hvor de leverte meg Surface Pro 3 på døra 27 timer etter bestilling.

Siden dette er en iPhone-tråd om to spesifikke produkter, skal jeg holde meg unna å kommentere andre produkter annet enn å si at jeg er både positivt og negativt overrasket over Surface Pro 3.

Skal også unngå å kommentere andre Apple-produkter, utover å si at jeg også der har positive og negative erfaringer, selv om de negative den senere tid har tårnet seg opp. Det gikk fra å være en stabil positiv opplevelse, til å nå se ut til at Murphys lov for alvor har slått til. Men det får jeg eventuelt heller ta i en annen og ikke produktspesifikk tråd.

Til sist kan jeg si at 6plus nå er returnert, og jeg er ferdig med den (om det blir for noen måneder eller for evig gjenstår å se).

Lenke til kommentar

Med mobilen som jobbverktøy har jeg rett og slett ikke tid (eller anledning) til å gjøre en clean install nå. Da må jeg vente til noen rolige dager i romjula.

Er tilbake på 5s nå. Den har heldigvis roet seg litt ned på problemene. Bare opplevd en eneste kræsj hittil i dag, og det var facebook-appen. Men batteriet er helt på trynet. Mulig det er fordi jeg har blitt bortskjemt de siste ukene med batteriet på 6 plus.

Latterlig! Du kan altså ikke bruke et par minutter på å konfigurere telefonen, mens du bruker det ti-dobbelte med tid på å sutre på forumet her.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Latterlig! Du kan altså ikke bruke et par minutter på å konfigurere telefonen, mens du bruker det ti-dobbelte med tid på å sutre på forumet her.

Et par minutter?!?

For det første: backup av alt jeg har på telefonen. Bilder, video, notater, kontakter, SMS etc etc. En cleaninstall innebærer at alt nulles. Og da nytter det jo ikke med en restore av backup, som du sikkert skjønner. Det har jeg gjort flere ganger allerede. Har ikke hjulpet.

Videre må cleaninstall bevise at den er bedre enn ellers. Det vil jo innebære testing over tid. Så må jeg lete opp alle apper som jeg behøver. Installere en etter en. Sette opp jobb-setup igjen, manuelt. Synkronisere. Teste, teste, teste. Få over alle bilder, videoer, og filer for øvrig.

Et par minutter, sa du? Som jeg sa i innlegget som du attpåtil siterte: i romjula kan jeg ta en cleainstall. Men får ikke tid og anledning før da.

Og ellers: selv backup og restore fra backup krever nesten en helaften. Cleaninstall tør jeg ikke tenkte på hvor lang tid det tar før alt er oppe og går igjen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg er også skeptisk på cleaninstall. Da jeg sendte min inn på verksted gjenopprettet jeg den til fabrikkinnstillinger, og gjenopprettet den via sikkerhetskopi når den kom tilbake. Alle apper kom jo tilbake men appene var konfigurert i varierende grad. Blant annet måtte jeg sette opp Narvesen og 7eleven-appene på nytt med engangskoder osv(kom ikke på noen andre på stående fot). Mens andre apper var som før. Men dette avhenger vel av appene det ? Nå skal den inn på verksted igjen snart, så da blir det vel ny runde med å sette opp div apper.

Lenke til kommentar

Et par minutter?!?

For det første: backup av alt jeg har på telefonen. Bilder, video, notater, kontakter, SMS etc etc. En cleaninstall innebærer at alt nulles. Og da nytter det jo ikke med en restore av backup, som du sikkert skjønner. Det har jeg gjort flere ganger allerede. Har ikke hjulpet.

Videre må cleaninstall bevise at den er bedre enn ellers. Det vil jo innebære testing over tid. Så må jeg lete opp alle apper som jeg behøver. Installere en etter en. Sette opp jobb-setup igjen, manuelt. Synkronisere. Teste, teste, teste. Få over alle bilder, videoer, og filer for øvrig.

Et par minutter, sa du? Som jeg sa i innlegget som du attpåtil siterte: i romjula kan jeg ta en cleainstall. Men får ikke tid og anledning før da.

Og ellers: selv backup og restore fra backup krever nesten en helaften. Cleaninstall tør jeg ikke tenkte på hvor lang tid det tar før alt er oppe og går igjen...

Det høres ut som du har en back-up som har fulgt deg lenge? Flere år og flere iPhone-modeller? I tilfelle rimelig sikkert at dette er årsaken til problemene dine. Du kan ha flere apper som ikke lenger er tilgjengelig i app store. Og du kan ha med deg masse "skrot". Jeg starter på nytt hver gang jeg får en ny enhet. Og da kan man bruke den gamle fram til den nye har alt man trenger. Restore from backup er sikkert OK én modelloppgradering eller så, selv om jeg selv aldri ville gjort - verken på iPhone, iPad, Mac eller PC for den sags skyld. Personlig synes jeg det er kjedelig hver gang jeg får meg ny enhet, ikke stas som "alle" andre, nettopp fordi det tar litt tid å få den up-and-running. Men når jeg først har gjort dette, så har jeg aldri trengt å gjøre noen resetter eller clean-installs på noen enhet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er enig i at det er litt kjas å måtte konfigurere enheten som ny enhet fremfor fra backup. Men jeg har gjort dette på alle nye enheter jeg har hatt siden ip4. Jeg synes likevel jeg mister veldig lite da det viktigste innholdet blir syncet mot iCloud og det kun er apper som ikke støtter iCloud sync som mister konfigurasjon. Etter å ha begynt å bruke nøkkelringen i iCloud føles det nesten som en komplett enhet. Ble imponert når jeg nylig knyttet en iPad air mot kontoen. Men noe kjas blir det alltid.

Min 5s er også en jobbtelefon med jobbabb men jeg har selv kontroll på Appleid og passord her. Den er også fristilt til å gjøre som jeg ønsker og ikke låst mot noe system. Hva benytter dere på jobben som gjør at du ikke kan resette den wirrumsen?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...