Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Det viktigste er ikke hvilken om du får SLC, MLC eller TLC. Kontrolleren er omtrent det viktigste. Jeg ville uansett ikke hatt en iPhone 6 128GB med SLC da den hadde blitt ekstremt stor i fysisk størrelse.

At man bruker TLC er ikke så mye pga. pris men at man får lagret 3 ganger så mye data per celle.

TLC er også hovedsaklig årsaken til at man får kjøpt mainstream SSD med størrelser 1TB+.

Jeg har hatt en drøss av SSDer med både SLC, MLC og TLC med variende kvalitet på kontrollere. Har også brukt det siden 32GB kostet 3500,- og var tregt som fy. Du vil aldri klare å "skrive i stykker" Nandflash med selv heavy bruk med mindre det er spesifike problemer med kontroller eller produktet.

Hele greie er blåst langt ut av proporsjoner. At man har produktfeil er noe helt annet som må rettes opp. Dette er unasett 10 ganger bedre enn løse minnekort som har høy risiko for datatap.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var 6 plus 64gb space grey bestilt fra komplett. 16gb blir fort for lite, og det har jo egentlig ikke noe å si om det er MLC eller TLC.

Jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med i saken om MLC og TLC, men grunnen til at hvorfor iphone 6/6plus restarter flere ganger av seg selv er på grunn av TLC. Så det har faktisk noe å si..

Lenke til kommentar

Da var 6 plus 64gb space grey bestilt fra komplett. 16gb blir fort for lite, og det har jo egentlig ikke noe å si om det er MLC eller TLC.

Jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med i saken om MLC og TLC, men grunnen til at hvorfor iphone 6/6plus restarter flere ganger av seg selv er på grunn av TLC. Så det har faktisk noe å si..

Jeg har fulgt med, og vet at den restarter på grunn av TLC. Men det var en annen i tråden som kjøpte 6 plus 64gb space grey på komplett forrige uke og fikk MLC. 16gb blir uansett for lite, så det er bare en sjanse jeg må ta. Jeg får bare benytte meg av garanti/reklamasjon hvis jeg får problemer. Har også lest om en del som har TLC og har ingen problemer.
Lenke til kommentar

Problemer jeg har når jeg hører på musikk på min nye iphone 6
- Når jeg setter i headsettet, starter musikk å spille automatisk
- Hvis noe rører ledningen nederst stopper musikken (Så kan ikke høre på musikk med mobilen i lommen)
- Siri starter noen ganger

- Musikken starter, stopper, og bytter sang når det er kontakt med ledningen også.

Har prøvd flere forskjellige headsett, skjer samme med alle. Har prøvd med andre sine iphone 6, ikke noe problem da.

Noen som har noe forslag?
Har prøvd å sende mail til eplehuset, men de vet jo ingenting om noe..

Endret av Tosic14
Lenke til kommentar

Kan være hardware feil i kontakten, men kan også være skitt eller fremmedlegeme som hindrer skikkelig kontakt.

Kontakten bruke til å kommunisere tastetrykk på headset i tillegg til lydoverføring, og er ganske følsom for å tolke tastetrykk feilaktig hvis noe skaper dårlig kontakt.

Spesielt hvis noe hindrer jack'en i å komme skikkelig nedi, slik at de forskjellige kontakene kommer borti feil kontakt nedi telefonen!

Har du deksel på telefonen som hindrer jack'en i å komme helt inn?

Lenke til kommentar

Jacken sitter som den skal, som sagt har prøvd med andre sine iphone 6, ikke noe problem.

Hvis det er noe skitt eller andre ting er det rart, siden jeg opplevde dette fra dag 1.

Tenkte å stikke innom eplehuset senere, men er ikke så optimistisk med tanke på mailene jeg har fått.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det mangel i spotify appen nå at siden jeg klarer ikke å finne hvor jeg kan søke etter nyemusikk i spotifyen!

Jeg har gjort det før, men før det kom ny oppdatering med brownser så får jeg ikke til å finne søkinga..!

Øverst til venstre er det tre horisontale streker. Trykket du på de kommer det opp en meny med "søk" øverst :)

Lenke til kommentar

^ Can you please check with your chrome or safari continuously crashing with less memory issue(jetsam event) when gmail in desktop mode is visited? Just zooming in and out couple of time in gmail desktop mode or clicking the chat list making to crash and reason is jetsam event :(

Lenke til kommentar

^ Can you please check with your chrome or safari continuously crashing with less memory issue(jetsam event) when gmail in desktop mode is visited? Just zooming in and out couple of time in gmail desktop mode or clicking the chat list making to crash and reason is jetsam event :(

Dosn't crash in desktop mode on safari om my iPhone.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var 8.1.2 installert, og jeg krysser fingre og tær for at jeg endelig får oppleve en litt stabil og mindre buggy 6plus. Mektig lei av å måtte restarte app etter app, og nesten daglig måtte resette hele telefonen. Apple mente at jeg skulle vente til denne releasen kom før jeg eventuelt returnerte. Så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Rent personlig er jeg strålende fornøyd med stabilitet og ikke minst batteritid.

Eneste problemet jeg har nå er å finne ut hva som er de beste app'ene til ulike formål, etter mange år med Android og Windows Phone. Savner å kunne sortere i App Store på mest nedlastede/ beste feedback. (Kan man det?) Ser også på feedback at en god del sentrale 3. parts app'er har hatt problemer med iOS 8, noe som får folk til å gi dårlig feedback, uten at man har noen enkel måte å vite om det er fikset, og dermed blir man litt skeptisk.

Jeg valgte å takke nei når butikken vil overføre dataene fra Nokiaen, jeg liker å gjøre en "fresh start" med utvalgt data, og det gikk fryktelig greit å gjøre selv via Mac'en og iCloud.

Så må jeg finnes ut hvilket headset jeg vil bruke. Jeg går ut fra at pluggene som følger med ikke er av topp kvalitet, eller har de blitt bedre med årene?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Søkealgoritmen kan ikke påvirkes så vidt jeg vet, men du har topplistene per kategori for app discovery. Anmeldelser vises enten per siste versjon, eller en annen fane for eldre versjoner. Versjonsloggen kan også gi en indikasjon av når en app er oppdatert.

Kjøp noen skikkelige øreplugger. Jeg bruker Philips Fidelio S2, og er fornøyd med de.

Lenke til kommentar

Takk. Jeg har flere gode hodetelefoner, både med og uten mikrofon, men de er litt kronglete å drasse på til vanlig. Så noen skikkelige plugger skal jeg nok unne meg.

Edit: Kunne jo kjøpe AKGs K3003i. Eneste ulempen er at de koster like mye som telefonen gjorde. Kanskje jeg skal sikte "litt" lavere...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Takk. Jeg har flere gode hodetelefoner, både med og uten mikrofon, men de er litt kronglete å drasse på til vanlig. Så noen skikkelige plugger skal jeg nok unne meg.

Edit: Kunne jo kjøpe AKGs K3003i. Eneste ulempen er at de koster like mye som telefonen gjorde. Kanskje jeg skal sikte "litt" lavere...

Kjøpte disse på ebay til en tusenlapp, de fungerer veldig bra.

http://www.elektrosenter.no/index.php?main_page=product_info&cPath=277&products_id=2391

Ligger noen på ebay nå til 1400kr, men man kan legge offers så kan jo prøve med lavere.

Er du heldig kan han skrive verdi under 200kr også. :)

http://www.ebay.com/itm/Monster-Limited-Edition-Miles-Davis-Trumpet-Headphones-/111543683216?pt=US_Headphones&hash=item19f8858890

Endret av Nikkor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...