Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere som har problemer med at man ikke får nye lyd fra de interne høyttalerne når man har en video i facebook, gmail-appen eller annet? Selv når disse går til åpning i youtube? Begynner å bli fryktelig irriterende. Ikke er det koblet til noe headset, ikke er det aktivert noe airplay. Ei heller noen bluetooth-høyttalere tilkoblet.

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med at man ikke får nye lyd fra de interne høyttalerne når man har en video i facebook, gmail-appen eller annet? Selv når disse går til åpning i youtube? Begynner å bli fryktelig irriterende. Ikke er det koblet til noe headset, ikke er det aktivert noe airplay. Ei heller noen bluetooth-høyttalere tilkoblet.

Om du har telefonen på lydløs så fungerer ikke lyden på Facebook. Samtidig er det visst en bug i Facebook som gjør at om man skrur på lyden igjen så er den bare på i et halvt sekund før den fader ut igjen. Men sjekk gjerne at du ikke har på mute-knappen ettersom en del program bruker den universelt og har lyd avslått når du er på mute.
Lenke til kommentar

 

Om du har telefonen på lydløs så fungerer ikke lyden på Facebook. Samtidig er det visst en bug i Facebook som gjør at om man skrur på lyden igjen så er den bare på i et halvt sekund før den fader ut igjen. Men sjekk gjerne at du ikke har på mute-knappen ettersom en del program bruker den universelt og har lyd avslått når du er på mute.

 

 

Jeg har alltid den bryteren på lydløs. Det var da ikke slik før? Synes å huske jeg hadde full lyd selv med lydløs-bryteren på min 5s. Er det først med iOS 8 dette har skjedd?

Uansett temmelig irriterende å måtte svitsje opp bryteren når jeg vil ha lyd.

Lenke til kommentar

Ny feil:

nå vil ikke iphonen låses opp. Prøver touch-id. Ingen reaksjon. Trykker. Ingen reaksjon. Igjen og igjen. Prøver å slide og taste kode. Responderer dårlig på sliding, men går etter noen forsøk. Taster kode. Registrerer bare 3 av de 4 tallene. Trykker slett, og taster koden en gang til. Fremdeles bare 3 av 4 tall. Slår av skjermen, og prøver igjen. Samme greia.

 

Restart av hele dritten. Da fungerer den plutselig normalt igjen. Denne erstatningstelefonen fikk jeg for få dager siden, splitter ny, da min forrige 6 plus hadde en elendig hjemknapp og litt annet tull. Den forrige hadde også til tider dette problemet med at den ikke alltid ville åpnes, men da fungerte det etter et par forsøk. Nå måtte jeg til med en full restart.

 

Edit: noen minutter etter restart er det trøbbel igjen. 4-5 laaange forsøk med touch-id før den låser opp. Jaja, får se hva Apple-support sier.

 

Og nei, jeg har aldri mistet den i bakken. Aldri utsatt den for fuktighet. Har den pakket inn i et etui. Så hverken fukt eller slag kan man skylde på.

Endret av wirrumsen
Lenke til kommentar

Edit: noen minutter etter restart er det trøbbel igjen. 4-5 laaange forsøk med touch-id før den låser opp. Jaja, får se hva Apple-support sier.

 

 

Oppdatering på denne. For å kunne ringe support måtte jeg jo komme meg inn på telefonen... Da måtte jeg nok en gang kjøre en reset. Etter denne reset ble jeg heftet såpass at jeg ikke rakk å tenke på support før et godt stykke ut på tidlig-kvelden. Og iphonen hadde tydeligvis bestemt seg for å fungere normalt igjen. Ringte likevel support. Fikk beskjed om at jeg heller skulle ringe neste gang problemet dukket opp.

 

Den tar noen tideler ekstra betenkningstid på å registrere touch-id nå, men ikke problematisk lenge. Så da får jeg bare vente og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Ny feil:

nå vil ikke iphonen låses opp. Prøver touch-id. Ingen reaksjon. Trykker. Ingen reaksjon. Igjen og igjen. Prøver å slide og taste kode. Responderer dårlig på sliding, men går etter noen forsøk. Taster kode. Registrerer bare 3 av de 4 tallene. Trykker slett, og taster koden en gang til. Fremdeles bare 3 av 4 tall. Slår av skjermen, og prøver igjen. Samme greia.

 

Restart av hele dritten. Da fungerer den plutselig normalt igjen. Denne erstatningstelefonen fikk jeg for få dager siden, splitter ny, da min forrige 6 plus hadde en elendig hjemknapp og litt annet tull. Den forrige hadde også til tider dette problemet med at den ikke alltid ville åpnes, men da fungerte det etter et par forsøk. Nå måtte jeg til med en full restart.

 

Edit: noen minutter etter restart er det trøbbel igjen. 4-5 laaange forsøk med touch-id før den låser opp. Jaja, får se hva Apple-support sier.

 

Og nei, jeg har aldri mistet den i bakken. Aldri utsatt den for fuktighet. Har den pakket inn i et etui. Så hverken fukt eller slag kan man skylde på.

Noe må man jo "skylde på" når man har så mye problemer. Kanskje det er på tide at du går til forhandleren og forklarer dette der?

Lenke til kommentar

Noen som har funnet et godt, tynt case til 6 plus som gir et godt grep? Lær, plast eller silikon?

 

Grepet er egentlig hovedgrunnen til at jeg vurderer case denne gangen, da telefonen er ganske glatt uten (og jeg uansett har et ufyselig rødt sikkerhetsmerke på baksiden av telefonen, påbudt av arbeidsgiver, som ikke akkurat ser bra ut).

Lenke til kommentar

Noe må man jo "skylde på" når man har så mye problemer. Kanskje det er på tide at du går til forhandleren og forklarer dette der?

 

 

Noe må man skylde på?

Forhandleren er selveste Apple Online Store, og de fikk en henvendelse i går hvorpå svaret var "avvent og se". I dag har den oppført seg stort sett eksemplarisk, bortsett fra noen buggy applikasjoner (facebook blant annet). Pluss at den "frøs" da jeg skulle avslutte en samtale tidligere i dag. Slik at jeg måtte vente 10 sekunder før jeg fikk mulighet til å trykke på "avslutte"-knappen for samtalen. Men det var bare en av de mange samtalene i dag. Ellers har den vært normal.

 

5s fungerte stort sett som den skulle det året jeg hadde den (dvs, jeg har den faktisk ennå). 6Plus har vært alt annet enn imponerende, både funksjonsmessig og kvalitetsmessig. Og jeg begynner faktisk å kjenne på at jeg angrer litt på at jeg ikke benyttet angreretten. Men hadde litt tro på at det første eksemplaret jeg fikk bare var et mandagseksemplar.

Lenke til kommentar

 

Noe må man jo "skylde på" når man har så mye problemer. Kanskje det er på tide at du går til forhandleren og forklarer dette der?

 

 

6Plus har vært alt annet enn imponerende, både funksjonsmessig og kvalitetsmessig. Og jeg begynner faktisk å kjenne på at jeg angrer litt på at jeg ikke benyttet angreretten. Men hadde litt tro på at det første eksemplaret jeg fikk bare var et mandagseksemplar.

 

 

 

Her må vi klare å "skille klinten fra hveten", du ordlegger deg på en måte som får det til å fremstå som om dette er en aktuell problemstilling for iPhone 6 Plus generelt og det kan jeg si med engang at det ikke er. Jeg har riktignok opplevd noe merkelige greier, spesielt med ting i landskapsmodus på min iPhone 6 Plus men er overhode ikke i nærheten av det du skisserer her og det meste av mine problemer har forsvunnet etter jeg oppdaterte til iOS 8.1.x.

 

Virker som du har klart å snuble over den ene mandagsmodellen etter den andre. Hvilken størrelse har du? Kan det være et resultat av TLC NAND problematikken med 128GB modellene?

Lenke til kommentar

 

 

Noe må man jo "skylde på" når man har så mye problemer. Kanskje det er på tide at du går til forhandleren og forklarer dette der?

 

Noe må man skylde på?

Forhandleren er selveste Apple Online Store, og de fikk en henvendelse i går hvorpå svaret var "avvent og se". I dag har den oppført seg stort sett eksemplarisk, bortsett fra noen buggy applikasjoner (facebook blant annet). Pluss at den "frøs" da jeg skulle avslutte en samtale tidligere i dag. Slik at jeg måtte vente 10 sekunder før jeg fikk mulighet til å trykke på "avslutte"-knappen for samtalen. Men det var bare en av de mange samtalene i dag. Ellers har den vært normal.

 

5s fungerte stort sett som den skulle det året jeg hadde den (dvs, jeg har den faktisk ennå). 6Plus har vært alt annet enn imponerende, både funksjonsmessig og kvalitetsmessig. Og jeg begynner faktisk å kjenne på at jeg angrer litt på at jeg ikke benyttet angreretten. Men hadde litt tro på at det første eksemplaret jeg fikk bare var et mandagseksemplar.

Det kan være at du har fått en feilvare, så da må du nok sende inn. Personlig hadde jeg aldri problemer med hverken min 3GS, 5S eller min nåværende 6 plus. Prøvde android(xperia z3) i en dag, og den tabben gjør jeg aldri igjen.

Høres ut som produktet ditt er en feilvare. Det er ingen produsenter som noensinne har klart å produsere flere millioner enheter hvor det ikke ble feil med noen av de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...