Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

LTE er for data, men data brukes også for HD Voice. Slå av data helt, og prøv da. Det skal ikke være slik, men dersom det blir bra når data er slått av, har det med HD Voice å gjøre. Hvilken operatør har du? Gjelder dette uansett hvilken operatør den du ringer til har?

NEI!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om en plastikkfilm som jeg kan sette på baksiden av min iPhone 6 Plus? Vet at Zagg har solgt tidligere men finner ingen til iPhone 6 / 6 Plus, dessuten så har ofte Zagg en forferdelig feeling over seg. Tenkte å kjøre min naken en periode, men kunne godt ha tenkt meg en tynn film over baksiden for å unngå riper med tanke på videresalg neste år.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Er det noen som vet om en plastikkfilm som jeg kan sette på baksiden av min iPhone 6 Plus? Vet at Zagg har solgt tidligere men finner ingen til iPhone 6 / 6 Plus, dessuten så har ofte Zagg en forferdelig feeling over seg. Tenkte å kjøre min naken en periode, men kunne godt ha tenkt meg en tynn film over baksiden for å unngå riper med tanke på videresalg neste år.

Jeg er fast kunde hos bestskinsever.com

Bruker vann og salo på slump, og skyver det vekk med et bankkort.

Lenke til kommentar

LTE er for data, men data brukes også for HD Voice. Slå av data helt, og prøv da. Det skal ikke være slik, men dersom det blir bra når data er slått av, har det med HD Voice å gjøre. Hvilken operatør har du? Gjelder dette uansett hvilken operatør den du ringer til har?

Jeg skal prøve å slå av LTE å prøve å se om det blir bra.

Jeg har Telenor ab.

Ikke alle klager på ulyd, men det skjer når jeg slår på høytaler under samtaler, Når telefonen brukes i bilen på handsfree, samt at under et video opptak idag så kom den grusomme lyden etter 10 inn i filmingen og varte opptaket ut. Når jeg tenker meg om så kom dette problemet etter at jeg la en slik beskyttelsefilm over frontglasset, kan det være problemet?

Takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg kan ikke finne en funksjon for å slå av LTE på min 6+, holder det med å slå av 4G? Vil jeg da også utelukke 3G?

4G er LTE.

Men LTE er ikke 4G.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden dette kommer også under annen bruk, har det ikke noe med LTE å gjøre. Ta av beskyttelsen og se om det blir bedre da.

Når du slår av 4G/LTE, slår du IKKE av 3G eller Edge, men begrenser telefonen fra å gå over 3G.

Lenke til kommentar

Sjekket ut Rhino Shield?

http://evolutivelabs.com

Lenke til kommentar

Denne tråden er ganske lang så har ikke rukket å lest hele, men vurderer sterkt å kjøpe meg iPhone 6 pluss og lurer på om noen har allerede har kjøpt denne?

Setter pris på noen objektive tilbakemeldinger, spesielt med tanke på byggekvaliteten, etter det jeg har hørt om at den bøyer seg lett...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ihht til fysikkens lover (kraft ganger arm) vil store telefoner lettere bøye seg enn små. iPhone 6 er ikke spesielt dårlig, dette gjelder alle. Inkludert min LG G2 som jeg glemte i baklommen da jeg satte meg ned: Den ble bøyd, vridd, skjermen knust og den sprakk opp i alle skjøter (den kan normalt ikke åpnes).

Lenke til kommentar

Den bøyer seg vel lettere enn feks note 3, men ingenting viser at den bøyes lett. Så jeg ville slappet helt av på det der.

Sekstiåtte tusen milliarder er mindre enn sekstini tusen milliarder, men de er begge to mer en nok til å leve livet ut uten økonomiske problemer.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke slå av både 4G og 3G, men fortsatt beholde kontakt med internett med '2G' GPRS/EDGE på min nye iPhone 6 med iOS 8.1.1?

Man sparer mye batteri på å slå av 3G og 4G når mobilen ligger i lommen likevel, men man vil jo gjerne fortsatt være online så mail og MMS kan tikke inn, så da er EDGE på 2G helt topp!

På min telefon får jeg kun valget 'Aktiver 4G', og når den er deaktivert står det '3G' i displayet, så lenge jeg er innenfor 3G dekning, hele tiden!

Flere vil nå selvfølgelig foreslå å bare slå av mobildata... men dét er ingen løsning, av to grunner:

For det første vil telefonen fortsatt være på 3G-nettet for tale og bruke like mye strøm, og for det andre vil telefonen da ikke tillate datatrafikk i det hele tatt, og selv MMS vil slutte å virke.

Kort sagt: Jeg vil helst bruke 2G eller EDGE mesteparten av tiden for å spare strøm og fortsatt være på nett!

Men Apple vil tydeligvis ha oss på 3G eller bedre hele tiden!

Noen som vet noe om dette som jeg ikke vet?

Endret av ozone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det stemmer at det er kun høyeste "gear" man kan slå av separat. Noe annet ville kanskje blitt for kompliserte for "vanlige" brukere (ikke oss her, da). Men: Mener du at 3G og 4G bruker mer strøm enn Edge?

Lenke til kommentar

Mener du at 3G og 4G bruker mer strøm enn Edge?

Jeg vet jo ikke, men den alminnelige oppfatningen er iallefall at når telefonen har både 2G, 3G og 4G som mulige nett å koble seg til, så vil den hele tiden 'lytte' og sjekke om det er dukket opp et annet nett med bedre signalstyrke. Så hvis man låser telefonen til 2G vil det spare mye strøm (sies det). Spesielt hvis man beveger på seg.

3G er supert når jeg skal se på video og slikt, men da skrur jeg det på! :)

Lenke til kommentar

Sikkert ett spotify problem, men jeg får bare opp den dritkjipe noten og artist/låt når jeg vekke telefonen og spiller musikk.

Før var det jo cover art og det hele.

EDIT: var visst ett utbredt problem.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...