Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Husk å ta med i betraktningen at man faktisk får en god pris for en 1-3 år gammel iphone. Så kjøper man en iphone 6 for 5800kr så får du splgt den for 3500-4000kr etter et år om du tar vare på den. Android telefoner har jeg oftest større problemer med å selge og de taper verdi mye kjappere.

 

At enkelte er villige til å betale skyhøye priser for brukte telefoner er det ingen tvil om, til gjengjeld er det vel naivt å tro at Apple sin omlegging av salgsstrategi ikke har noen innvirkning på bruktmarkedet (fortsatt salg av tidligere modeller til kurant rabatt). Uansett snakker vi fort årlige utlegg på 3,5k hvis man skal ha noe annet enn 16GB utgaven (forøvrig sleipt å fjerne 32GB utgaven istedenfor 16GB)...

Lenke til kommentar

 

Så hadde 32gb hvert tilgjengelig, ville den kostet 7690,-

Ikke hvis den hadde tatt plassen til 16 GB-modellen. Da hadde den kostet 6 690 kr (iPhone 6 Plus).

 

 

 

Nei, ikke om de hadde "erstattet" 16GB med 32GB som base-modellen. Da hadde den "billigste" modellen kostet like mye som den "billigste" før (bare at den hadde hatt 32 nå, og ikke 16). ---> Derfor, iPhone 6 Plus 32GB; 6690.

Ok, dette føler jeg er helt unødvendig å si.. Men: Hva hadde dere forventet? Apple er jo kjent for å tjene kr, og her vil de jo naturligvis at vi skal velge modellen over, istedet for den usle 16gb modellen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

1) For min del vil jeg heller ha en tynnere telefon enn bedre batteri. Ser bedre ut.

2) Var vel en av tingene de faktisk ikke fikk forminsket noe mer?

 

5S er jo ikke akkurat tykk, og med rundere kanter ligger telefonen i tillegg bedre i hånda. De kunne da uten problemer beholdt den tykkelsen.

Lenke til kommentar

 

1) For min del vil jeg heller ha en tynnere telefon enn bedre batteri. Ser bedre ut.

2) Var vel en av tingene de faktisk ikke fikk forminsket noe mer?

 

5S er jo ikke akkurat tykk, og med rundere kanter ligger telefonen i tillegg bedre i hånda. De kunne da uten problemer beholdt den tykkelsen.

 

Nei, det er helt sant. Men om telefonen blir tynnere er det win i mine øyne. Kom til å tenke på den kameralinsen. Godt mulig at den gjør det greit å balansere i handa, blir artig å teste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

1) For min del vil jeg heller ha en tynnere telefon enn bedre batteri. Ser bedre ut.

2) Var vel en av tingene de faktisk ikke fikk forminsket noe mer?

 

5S er jo ikke akkurat tykk, og med rundere kanter ligger telefonen i tillegg bedre i hånda. De kunne da uten problemer beholdt den tykkelsen.

 

Nei, det er helt sant. Men om telefonen blir tynnere er det win i mine øyne. Kom til å tenke på den kameralinsen. Godt mulig at den gjør det greit å balansere i handa, blir artig å teste.

 

Det blir bedre å balansere telefonen pga en kameralinse som stikker ut ?

Lenke til kommentar

To ting som irriterer, og som begge er pga tykkelsen..

1) Hvorfor lage telefonen tynnere, når man heller kunne hatt større batteri??

2) Hvorfor lage telefonen tynnere når kameralinsen stikker ut isteden??

 

1. Større batteri betyr større vekt. Så lenge batteritiden er "lang nok", så er det en grei byttehandel. Batteriet var jo lenger enn på iPhone 5, spesielt på 6 Plus.

 

2. Den lille forhøyningen til linsen i øverste ende av telefonen påvirker ikke håndgrepet. Telefonen vil føles smal i alle fall. Til og med den digre kameraklumpen som stikker ut på min Nokia 1020 er til å leve med, fordi den ikke er i veien for håndgrepet slik jeg holder telefonen. (Den gjør den derimot mer volumiøs i lomma, men det vil ikke være merkbart med Apples løsning.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Skal ha en iPhone 6 men det kan hende at Plus utgaven kan bli litt i drøyeste laget. Den må gå i lomma uten problemer og så er det jo greit å ikke se ut som en tulling når noen ringer.

 

Tja, når noen ringer lar du telefonen ligge i lomma, og kontrollerer den fra  watch. Der leser du meldinger og annet også. Du tar den bare ut når du skal surfe og lignende, og da er det fint med stor skjerm. :wee:

 

Lurer på om de kommer med et matchende headset... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Skal ha en iPhone 6 men det kan hende at Plus utgaven kan bli litt i drøyeste laget. Den må gå i lomma uten problemer og så er det jo greit å ikke se ut som en tulling når noen ringer.

Tja, når noen ringer lar du telefonen ligge i lomma, og kontrollerer den fra  watch. Der leser du meldinger og annet også. Du tar den bare ut når du skal surfe og lignende, og da er det fint med stor skjerm. :wee:

 

Lurer på om de kommer med et matchende headset... :cool:

 

Geir :)

Ja hadde bare Apple klart å designe klokkene sine så hadde det vært topp det. Den klokka var bare sørgelig, sammenlignet med Samsung sin. Iallefall etter min smak.
Lenke til kommentar

 

 

Liker 4,7 bedre selv, men det er batteritiden som får meg til å vurdere 5,5.

Jeg synes ikke det ble rare forskjellen.

Litt er det jo, men neppe merkbart i praksis for min del.

men hva med oppløsningen?... skuffende på 4.7'en, synes dere ikke? er fortsatt usikker om jeg har lyst å gå for store plus.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal selge min 5S for å få råd til en 6 / 6 Plus, hvor mye kan jeg selge den for? 2 usynlige riper og 2 litt mer synlige. Er med 3 deksler og 10 skjermbeskyttere. Ingen riper på skjerm brukt deksel og beskytter siden dag 1. Har eske og alt tilbehør (Untatt headphones, men den lille fine plastikk esken til headphonesa har jeg). Rundt 3-4 k? Og hvordan gjør jeg det der med garanti når jeg kjøpte den på Chess.no?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...