Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diktering trenger datatilkobling, ja. Samme opplegg som Siri: lydklippet sendes til en server og tolkes der.

Hovedproblemet med talegjenkjennelse er at en trenger noen hundre millioner repetisjoner for å bygge opp en god database; når dette er gjort er kvaliteten svært god. Å få til slikt er naturlig nok ganske mye enklere for større språkgrupper enn norsk. Men også dette kommer seg nok over tid – Apples dikteringsfunksjon på engelsk har forbedret seg voldsomt siste par år.

Takker!

Jeg har et kjapt spørsmål om den imponerende dikteringsfunksjonen i iOS 8, som gjør at man kan snakke inn sms:

Er det noen som vet om den bruker datatilkobling i realtime, eller om den har hele greia innebygget?

For det er jo i bilen at den virkelig er nyttig, og der er jo man nødt til å bruke mobildata i så fall...

Den funket ikke da jeg beveget meg inn i et område uten 3G-dekning, så jeg antar den er basert på datatilkobling i realtime. For øvrig alt for lav treffprosent til tross for at jeg snakker så tydelig og sakte som mulig, og ren bokmål. Særlig når jeg befinner meg i bilen eller andre steder med litt bakgrunnsstøy.

Takker!

Jeg synes den er imponerende god! Jeg ser den skriver feil, og retter seg selv hele tiden :)

Men til slutt er som regel alt rett! Hvis det er noe feil, er det fort gjort å rette på med tastaturet.

Lenke til kommentar

Da har jeg blitt iPhone-eier igjen, sist jeg var iPhone-eier var en 4S med 64 gb lagringsplass. I mellomtiden har jeg blant annet hatt Samsung Galaxy S3, Note 3 og nå sist Sony Z3 Compact. Sony´en hadde totalhavari to ganger på rad med hard reset på eget initativ, og jeg leverte den inn til arbeidsgiver for noen dager siden og sa takk men nei takk til ny Android-telefon. Gi meg en iPhone 6 128 gb istedet og jeg fikk en gullfarget selv om jeg ville ha grå eller sølv. Men det kan jeg leve med.

Og det er litt som å komme hjem igjen. Fra å rote med å stoppe prosesser og apps som går amok med wakelocks som dreper batteriet når du minst trenger det til ubrukelig håndtering av minnekort ved installasjon av spill og programmer hvor det meste kun vil installeres i hovedminnet og Kitkat 4.4.4. som ikke akkurat gjorde dette bedre, så er det fint å være tilbake i Apple sin verden. Og jeg må si at appene til iPhone føles mye mer gjennomførte enn på Android. Spill og programmer gir rett og slett i mange tilfeller en bedre opplevelse enn Android-utgavene, når jeg har sammenlignet direkte (jeg har fortsatt Note 3´en liggende).

Med Google Play Music har jeg nå over 50 gb med musikk lastet ned til offline bruk og trenger ikke rote med iTunes, og har funnet alt av apps jeg brukte på Android med mer. Og for å ikke snakke om kvalitetsfølelsen telefonen gir. Widgets på hjemskjermen lever jeg greit uten, og kameraet er raskt og enkelt i bruk uten til raske bilder i hverdagen. Jeg skrev for noen uker siden et veldig positiv innlegg på dette forumet om Sony Z3 Compact, men for meg overgår opplevelsen ios 8 og iPhone 6 gir denne mobilen. :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ser at mange av dere har imponerende batteritid på deres iPhone 6.

Hva er deres hemmelige triks?

Eg trodde eg var flink til å skru av mobildata, lysstyrke, gps osv.

Har nylig slått av "bakgrunnsoppdatering" for å se om dette påvirker ting, men har ikke lagt merke til store endringen (faktisk!?).

Kanskje eg bare bruker denne dingsen for mye.

Den holder en dag med grei margin, maks frem til 12:00 på dag nr. 2 med middels/lavt bruk.

Lenke til kommentar

iPhone 6 har endel bedre standbytid enn hva iPhone 4/4S og 5/5S hadde, og iPhone 6 Plus har vesentlig bedre standbytid. Dette merkes jo veldig godt for de av oss som ikke nødvendigvis bruker telefonen vår superaktivt hele dagen.

I snitt så må jeg lade min iPhone 6 Plus hver tredje til fjerde dag, men så fort jeg er borte en helg hvor det er mye dødtid og jeg da da ikke har verken bærbar eller stasjonær tilgjengelig så det blir ekstra mye bruk av mobilen så merker jeg at den fort må lades annenhver dag.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...