Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaha. Trekke tilbake pga hva? Dette har jeg ikke fått med meg.

Tipper det er det her han referer til.

Reports of possible 128GB iPhone 6 Plus recall are false, crashing bug is very rare

http://9to5mac.com/2014/11/04/debunk-128gb-iphone-6-plus-recall-false-crashing-bug-rare/

Se her ja. Bare tull altså. Hadde det vært hold i dette så hadde det vært overalt i media allerede. Men det var som jeg tenkte, falske rykter. Takk for linken :)

Lenke til kommentar

Det er også rykter om at Samsung hadde en finger med i spillet angående dette ryktet:

[update: a source close to Apple has clarified that user-reported issues with large capacity iPhone 6 models are very rare, and that the company does not have any plans to recall the phones due to "faulty hardware," and that there is not a defect in the Anobit components those models use. The source of the rumor is a minor publication in Korea that is said to have close ties to Samsung.

http://appleinsider.com/articles/14/11/07/rumor-faulty-flash-memory-in-select-iphone-6-6-plus-units-prompts-apple-to-make-switch

Lenke til kommentar

Jeg har et kjapt spørsmål om den imponerende dikteringsfunksjonen i iOS 8, som gjør at man kan snakke inn sms:

Er det noen som vet om den bruker datatilkobling i realtime, eller om den har hele greia innebygget?

For det er jo i bilen at den virkelig er nyttig, og der er jo man nødt til å bruke mobildata i så fall...

Den funket ikke da jeg beveget meg inn i et område uten 3G-dekning, så jeg antar den er basert på datatilkobling i realtime. For øvrig alt for lav treffprosent til tross for at jeg snakker så tydelig og sakte som mulig, og ren bokmål. Særlig når jeg befinner meg i bilen eller andre steder med litt bakgrunnsstøy.

Lenke til kommentar

Diktering trenger datatilkobling, ja. Samme opplegg som Siri: lydklippet sendes til en server og tolkes der.

Hovedproblemet med talegjenkjennelse er at en trenger noen hundre millioner repetisjoner for å bygge opp en god database; når dette er gjort er kvaliteten svært god. Å få til slikt er naturlig nok ganske mye enklere for større språkgrupper enn norsk. Men også dette kommer seg nok over tid – Apples dikteringsfunksjon på engelsk har forbedret seg voldsomt siste par år.

Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger til glass for å sette på skjermen? Vurderer spigen sin tempered glas for iphone 6, som totalt vil koste meg 190-200kr. Det som er av betydning er naturligvis robusthet og hvor enkelt det er å sette på. En kompis av meg har maken til sin sony, men han har noen støvkorn innom, og vil jeg jo helst unngå.

Lenke til kommentar

Støvkorn er det alltid en mulighet for å få innunder skjermbeskyttelsen, men i de fleste tilfeller følger det med både rengjøringsklut inneholdene rengjørende væske (alkohol av noe slag kanskje?), tørr klut og klistremerkerer som skal benyttes til å ta opp støv fra skjermen før beskyttelsen legges på.

Jeg har hatt tempered glass til flere telefoner inkludert 5s og 6 og jeg har kjøpt alle mine fra Zagg. De oprerer med en fin garanti-ordning i tillegg.

Den tempererte skjermen fra Zagg var lett å legge på. Det eneste er at den per nå ikke leveres med kanter som følger den kurvede skjermen til iphone 6. - Det jeg mener er at Zagg'en kun er av størrelse slik at den dekker skjermen så langt den er flat. Man får da noen få millimeter med ubeskyttet skjerm/kant rundt hele telefonen. . Jeg har dog et deksel som har kant/lepper som eliminerer dette problemet.

Den er vel i samme prisklasse som Spigens'. (Dekselet mitt er tough armor fra Spigen og det var av høy kvalitet, så skjermbeskyttelsen er vel ikke dårlig den heller,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en post på forrige side https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&p=22113382 vedrørende det faktum at iphone 6'ern min ikke er helt plan (testet med skjermen ned mot flerfoldige flate underlag).

Som nevnt så er det kun følbart på min. Den ser ikke bøyd ut med det blotte øye og bevegelsen er minimal om man legger telefonen med skjermen ned og trykker forsiktig ned i ene hjørne på telefonen.

Jeg har inspisert telefonen nøye og ser at det er helt tett mellom skjerm og alu-chassiset. Det er ingen glipe og skjermen virker ikke å ha noe spesielt spenn. Alt ser rett ut og tett ut:)

Forøvrig finner jeg per nu ingen andre små skavanker med mitt eksemplar. Den har fin klar og godt kalibrert skjerm (ingen gule farger), jevn belysning, god batteritid, god samtalekvalitet etc. Så jeg velger per nu å beholde telefonen.

Jeg har dog mobilforsikring på denne om det skulle bli noen problemer i fremtiden som evt garanti/reklamasjonsrett ikke skulle dekke.

Men om noen andre her har lyst til å legge sin telefon med skjermen ned på flate overflater for å se om den ligger helt "død" eller om den vipper litt ved lett påtrykk, så er jeg takknemlig for tilbakemelding. (til info bør flere overflater testes, og på min så er det snakk om ørsmå bevegelser).

Lenke til kommentar

Klarer ikke skjønne annet enn at min er paddeflat. Hvis du over tid irriterer deg over det ville jeg tatt den med til en forhandler. Et ikke helt uvesentlig poeng er at mangler ved produkter bør rapporteres inn noenlunde raskt for å beholde alle forbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar

Det er et poeng Euklid, men ettersom det ikke er synlig og ei heller voldsomt, så er vel spørsmålet hvorvidt man kan kalle det en mangel... Det er irriterer meg heller ikke ettersom det er minimalt, men så fort jeg ser tegn til forverring, så skal jeg ta fatt på det før det blir et problem. Takk for at du sjekket

Lenke til kommentar

Føler batteriet på iPhone 6 er vesentlig greiere enn min iPhone 5s. Nå har jeg riktig nok ikke benytter så mye 4G eller BT i helgen. Men standby tiden føler jeg er en god del bedre ihvertfall, mye snapchat bruk da :p

Jeg opplever batteriet som meget bra. Har flere ganger hatt 2 døgn med 7 timer skjerm og synes det er meget bra batteritid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...