Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Jeg fikk også opp det batteri ikonet når min 6 Plus var utladet torsdag kveld.

Takk for svar mala og lemon.

Er jo absolutt ingen betydning men irriterer meg litt at det ikke kommer noe batteri ikon på min når min er utladet. Kanskje bare 128 som er sånn? Tviler men hvem vet :p

Du har vel ikke 128 lemon? Greit om noen med 128 kan også teste dette! typisk meg å bry meg om slike rare ting.:p

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo absolutt ingen betydning men irriterer meg litt at det ikke kommer noe batteri ikon på min når min er utladet. Kanskje bare 128 som er sånn? Tviler men hvem vet :p

Du har vel ikke 128 lemon? Greit om noen med 128 kan også teste dette! typisk meg å bry meg om slike rare ting.:p

Nei, endte opp med 16 GB. Men var vel noe snakk om tidligere i denne tråden at Apple kanskje må trekke tilbake 128 GB versjonen, men det er ikke bekreftet!

Lenke til kommentar

Nei, endte opp med 16 GB. Men var vel noe snakk om tidligere i denne tråden at Apple kanskje må trekke tilbake 128 GB versjonen, men det er ikke bekreftet!

Hmm ja kanskje dette har noe med det å gjøre da. Men føler egentlig jeg er den eneste fordi jeg ikke finner noen andre på nettet via Google eller noe med lignende greie. Hadde vært flott om noen med 128 kunne teste dette. Er litt rart at det er bare en helt tom skjerm når batteriet er utladet liksom. Noen her med 128 6/6+ som kunne teste? :D

Lenke til kommentar

Du har vel ikke 128 lemon? Greit om noen med 128 kan også teste dette! typisk meg å bry meg om slike rare ting. :p

Batteriikonet vises jo kun når telefonen har igjen reservebatteri, så fort batteriet er helt tømt så får du ikke opp ikonet lenger.

Lenke til kommentar

Ja RamGuy, det vet jeg men alle gangene jeg har prøvd er rett etter den slåes av etter batteriet blir tomt rett etter det er 1% igjen. (altså hatt 'full reservebatteri' disse gangene)

Og har aldri fått ikonet på denne 128GB Plusen. Kunne du prøvd neste gang den er tom om du har plus 128? :D

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Skjermen 'lyser opp' svart men helt tom; ingen ikon eller noe.

Men har noen en forklaring på hvordan dette er mulig? Er det sånn at det er noe i veien med "reservebatteriet" eller noe sånt? Er vel ikke noe å tenke på/klage over heller? Synes bare det virker veldig rart, spesielt om det bare er min mobil og ikke med noen andre sine. Derfor hadde det vært flott om noen med 128 GB 6/6+ kunne teste dette for å se om dette har noe med det å gjøre siden folk sier visst at Apple kanskje skal trekke tilbake de modellene. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg skal på ingen måte skape noe "bendgate-hysteri", men har bare notert meg at 6'ern min ikke er 100% plan.

Jeg kan fint lite om metaller og for alt jeg vet kan dette være helt normalt, men jeg lurte på om flere her hadde merket det samme/opplever det samme.

Naturlig nok er det sikkert flere som tenker at kameralinsa er den skyldige. - Ikke i dette tilfellet. Jeg oppdaget dette da telefonen min lå i Spigen tough armor-dekselet sitt med skjermen opp. Ørlite "wobble/wiggle" i telefonen.

Først tenkte jeg at det var underlaget, så jeg la telefonen i dekselet på flere plane/flate overflater og opplevde fortsatt ørlite vipping/bevegelse diagonalt fra venstre øvre hjørne til høyre nedre.

Tok deretter av dekselet og la telefonen med skjermen NED flere stedet. Da flytter vippinga seg til motsatt diagonal som nevnt over.

Det er snakk om ørlite vipping. Umulig å se noe annet enn at telefonen er rett, men man kjenner det.

Oppdaget dette ved at jeg på jobb la telefonen på pulten og betjente den ved mens den lå i dekselet sitt med skjermen opp (kameralinsen er da hevet fra underlaget).

Jeg nevner igjen at telefonen ikke er bøyd ala bendgate-bilder, men bare lurte på om flere opplevde dette med sine?

Umulig for meg å si om den var slik fra fabrikk da jeg ikke kontrollerte dette da jeg dro den ut av esken.

Er snakk om mikrobevegelser, men de er følbare. Har testet på 30-40 flate underlag.

Endret av kampfrosk
Lenke til kommentar

Ja RamGuy, det vet jeg men alle gangene jeg har prøvd er rett etter den slåes av etter batteriet blir tomt rett etter det er 1% igjen. (altså hatt 'full reservebatteri' disse gangene)

Og har aldri fått ikonet på denne 128GB Plusen. Kunne du prøvd neste gang den er tom om du har plus 128? :D

Jeg låner en 6 Plus 16GB om dagen, og her skjer det samme som du opplever, kommer ikke opp noe batteri ikon før jeg plugger inn lade kabelen, testet nettopp nå når den bikka under 1% og døde.

Edit: Er du på iOS v8.0.X eller v8.1 ?

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Du har vel ikke 128 lemon? Greit om noen med 128 kan også teste dette! typisk meg å bry meg om slike rare ting. :p

Jaha. Trekke tilbake pga hva? Dette har jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar

Hva er greia med swift tastaturet? Det virker jo helt mongo å skrive på, føler det er langt mindre nøyaktig enn Apple sitt. Føler jeg sitter å skriver på en Android telefon :p Samtidig er det maks bugget, kommer jo ikke en gang frem når jeg skal skrive i safari.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg låner en 6 Plus 16GB om dagen, og her skjer det samme som du opplever, kommer ikke opp noe batteri ikon før jeg plugger inn lade kabelen, testet nettopp nå når den bikka under 1% og døde.

Edit: Er du på iOS v8.0.X eller v8.1 ?

Takk for svar :) da er det nok noe vanlig. Du merker heller ikke noen andre software problemer? 8.1 er jeg på :) hva med deg?

Lenke til kommentar

Dere har fått med dere at man sveiper istedenfor å trykke på hver enkelt bokstav? :p

Jeg skriver _mye_ fortere med swiftkey enn med det vanlige tastaturet, i tillegg til at swiftkey lærer seg "språket ditt".

Det funker helt ypperlig hos meg!

Samme her :) helt fantastisk å ha engelsk og norsk nå på samme tastatur.

Lenke til kommentar

Engelsk og norsk samtidig. Swype om ønskelig (bruker ikke det selv). Og nummer-rekke og innstillbar størrelse (i alle fall på Android). Uten at jeg helt ser hvordan det er mindre nøyaktig med tastatur på Android enn ios, forsåvidt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Dere har fått med dere at man sveiper istedenfor å trykke på hver enkelt bokstav? :p

Jeg skriver _mye_ fortere med swiftkey enn med det vanlige tastaturet, i tillegg til at swiftkey lærer seg "språket ditt".

Det funker helt ypperlig hos meg!

Prøvde det også, men blir ikke komfortabel med det. Mn hjelper jo ikke når tastaturet er så ustabilt og rett og slett ikke funker alltid. Da går det i søppla.

Ser jo at jeg bør gi det litt læretid, men gidder ikke det slik det oppfører seg i dag.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har et kjapt spørsmål om den imponerende dikteringsfunksjonen i iOS 8, som gjør at man kan snakke inn sms:

Er det noen som vet om den bruker datatilkobling i realtime, eller om den har hele greia innebygget?

For det er jo i bilen at den virkelig er nyttig, og der er jo man nødt til å bruke mobildata i så fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...