Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

- Jeg foretrekker å bli ferdig med betaling med en gang, istedenfor å drøye det over ett år.

- har en operatør jeg er godt fornøyd med

- av rent prinsipp er jeg imot å låse seg til en operatør da jeg liker å være fleksibel

Du låser ikke mobilen eller deg selv til en operatør. Du låser deg til å betale for abbonementet i ett år, ikke nødvendigvis å bruke det ett år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg omsider fått min 6 Plus. Det tok sin tid, men diligencen fra TNT klarte heldigvis å levere på det som i utgangspunktet var lovet dato.

Men har sterke mistanker om at jeg må sende den inn på verksted allerede. Høyttaleren (for samtaler) fungerer svært dårlig. Hører knapt hva personen i andre enden sier, selv om jeg har skrudd volumet til maks. Gjelder altså normal samtalehøyttaler, ikke høyttalende. Restart av mobilen har ikke hjulpet.

iOS 8.1 er installert, og backup fra 5s er installert. Men apps låser seg, App Store låser seg. Skjermresponsen er så som så. Det lugger. Innendørsbilder veksler mellom "normal" hvitbalanse, og å gi bildene et kraftig grønnskjær.

Så da får jeg vel prøve en nullstilling og ny backup før jeg tar den irriterende turen innom en eller annen Apple-forhandler.

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å knuse min skjerm allerede. Hva er billigste måte å bytte den på? Veit det er mulig å kjøpe på ebay og bytte selv på Samsung, men er vel verre med iPhone? Er vanlig iphone 6 om det skulle ha noe å si.

Dårlig med respons på dette, men prøver meg igjen.

Så igår at de selger slike repair kits til iphone på ebay også, men er det like lett å bytte som på Galaxy? Mener jeg har hørt det ikke er så lett på iphone.

Lenke til kommentar

Jeg har selv byttet på iPhone 4 uten at dette var så veldig vanskelig bare man smører seg med litt tålmodighet og lager en god oversikt over hvor alle skruene skal. Eneste var at jeg bestilte en ganske billige skjerm fra eBay og skjermkvaliteten blir jo deretter så klart.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med iPhone 6, men til iPhone 4 så var det to forskjellige typer skjermer: GSM som vi bruker og CDMA som er det amerikasne så du får sjekke hvordan det er til iPhone 6 før du bestiller så det ikke blir noe feil.

Flere brukere på YouTube som alltid legger ut filmer av hvordan man bytter skjermer på telefoner så se en av de før du begynner eller underveis så er det nok ikke noe problem :)

Endret av .Rudi
Lenke til kommentar

Innimellom blir jeg litt småskremt av hvordan iOS oppfører seg.

1. Når man slår på hotspot/"delt internett" så får man en blå linje i toppen når denne delingen er i bruk av en autentisert klient. Har brukt det en del med bla. iPad når jeg er ute å farter men innimellom når jeg er hjemme ser jeg også at iPad har koblet seg til selv og at denne blå linjen er aktiv selv om telefonen har full WiFi tilkobling. Bruker den da mobilnett selv om telefonen er koblet til på Wifi? Jeg har også sett at iPaden har koblet seg til telefonens hotspot fremfor trådløsnettet mitt hjemme (merkverdig).

Jeg pleier å slå av delingen når jeg ikke trenger den men innimellom kan det glemmes. Jeg har ikke fri-data og det kan fort bli dyrt om denne holdes oppe helt unødvendig.

Om den bruker mobilnett fremfor wifi tør jeg ikke svare på, men jeg vil anta at den gjør det og at den ikke fungerer som en trådløs ruter. Du kan jo sjekke IP-en din når du ser at det skjer. Når delt internett er på så blir det slik. Hvordan iOS prioriterer ulike nettverk er jeg dog litt usikker på.

Jeg bestilte min iPhone 6 + den 23.09 :O Den er ennå ikke sendt!

Jeg har snakket med NetCom flere ganger, og de kommer med masse forskjellige svar!

Det virker ut som yndlingsordet til NetCom er "Neste Uke" og "Slutten av uken"

Jeg bestilte 2 minutter etter djuice åpnet for reservasjoner og har enda ikke hørt noe...
Lenke til kommentar

Da har jeg klart å knuse min skjerm allerede. Hva er billigste måte å bytte den på? Veit det er mulig å kjøpe på ebay og bytte selv på Samsung, men er vel verre med iPhone? Er vanlig iphone 6 om det skulle ha noe å si.

Så igår at de selger slike repair kits til iphone på ebay også, men er det like lett å bytte som på Galaxy? Mener jeg har hørt det ikke er så lett på iphone.

Nja er litt vrient. Må være dritforsiktig ellers ende opp med å ødelegge kabler............

"Iphone 6 screen replacement uk" søk det

Lenke til kommentar

Hadde telefonen på lading i bilen ista. Spilte musikk via blåtann og merket etterhvert at den mistet strøm.

Klarer ikke sigarettenneren å levere nok strøm altså?

https://www.ifixit.com/Device/iPhone_6

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Kommer jo litt an på effekten (ampere) som du har på adopteret i bilen.

2.1A

Det fatter jeg ikke. Har et tablet som er fastmontert i bilen, og det lader mer enn godt nok på 2.1A, og da har jeg på wifi, spotify etc etc

Laderen som kommer med iPhone 6/6plus er jo 5W eller 1A. Har du testa med andre telefoner/dingser?

2.1A er vel forøvrig styrken på iPad laderen.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at både iPhone 6 og 6 Plus i motsetning til tidligere iPhone-modeller kan trekke mer enn 5W / 1A, det er mye bedre å benytte 12W iPad-lader da det lader endel raskere da disse modellene kan trekke høyere enn 5W, noe tidligere modeller ikke kunne.

Men at denne billaderen skal slite med å holde batteriet i sjakk på en iPhone 6 som er i aktivt bruk høres veldig merkelig ut. Kan ikke se helt hvordan du skal klare å få telefonen til å trekke så mye strøm at 2,1 A ikke skulle klare å lade den om du så satt å spilte det tyngste spillet med lysstyrken på maks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har opplevd dette på iPhone 4S også, ved bruk av GPS. Det viste seg at det var en forlengelseskabel for å få lang nok ledning fra lader til telefon som var problemet. Den var veldig tynn, og tydeligvis ikke i stand til å transportere nok strøm fra lader til mobil. Mobilen viste at den var tilkoblet strøm, men batteri-% sank under bruk. Byttet ut forlengerkabel med en av bedre kvalitet, og alt var OK.

Lenke til kommentar

Tar utgangspunkt i at man benytter originalutstyr så langt som det er mulig, tredjeparts lightningkabler har jeg opplevd veldig mye rart med.. Original billader før du jo naturligvis ikke, om du da ikke bruker en funky sigarettenner til standard strømkontakt også setter du på en original iPhone eller iPad-lader men det ville jo ha vært idiotisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en sånn liten sak fra dx.com. Hadde spotity på fullt volum, hvis det har noe å si og skjermen sto på. Thats it.

Kjørte i 3.5t, kan være at den ikke var på 100% da jeg startet men var ganske nylig tatt ut av laderen hjemme.

Edit: org kabel ble brukt.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Har litt irriterende problemer med youtube appen til Iphone 6 plus telefonen min, etter at de oppdaterte appen for Ip6 plus.

Når jeg nå spiller av videor, i 1080p, så starter videoen fint, før den bare plutselig stanser og begynner å bufre, eller at den går over i en helt ræva bildekvalitet i noen sekunder, før den blir hd igjen. Dette skjer i samtlige videor som er i 1080p (Automatisk oppløsning eller påtvungen 1080p spiller ingen rolle).

Når jeg tar en speed-test på telefonen, så får jeg mine vanlige 25 ned og 5 opp. Og youtube videor spilles av smørfint i 1080p, både på PC'en og Samsung Galaxy S4'en min.

Problemet begynte etter at de oppdaterte appen til å støtte Ip6+ 5.5" 1080p (Før dette funket det perfekt). Er dette bare noen barnesykdommer fremdeles (Ser at flere apper fremdeles ikke støtter Ip6+ skjermen), eller er det noe i veien med telefonen min (Merkelig nok kan jeg spille av videor i 1080p, smørfint fra andre sider, via Safari browseren, på telefonen)

Lenke til kommentar

Har litt irriterende problemer med youtube appen til Iphone 6 plus telefonen min, etter at de oppdaterte appen for Ip6 plus.

Når jeg nå spiller av videor, i 1080p, så starter videoen fint, før den bare plutselig stanser og begynner å bufre, eller at den går over i en helt ræva bildekvalitet i noen sekunder, før den blir hd igjen. Dette skjer i samtlige videor som er i 1080p (Automatisk oppløsning eller påtvungen 1080p spiller ingen rolle).

Når jeg tar en speed-test på telefonen, så får jeg mine vanlige 25 ned og 5 opp. Og youtube videor spilles av smørfint i 1080p, både på PC'en og Samsung Galaxy S4'en min.

Problemet begynte etter at de oppdaterte appen til å støtte Ip6+ 5.5" 1080p (Før dette funket det perfekt). Er dette bare noen barnesykdommer fremdeles (Ser at flere apper fremdeles ikke støtter Ip6+ skjermen), eller er det noe i veien med telefonen min (Merkelig nok kan jeg spille av videor i 1080p, smørfint fra andre sider, via Safari browseren, på telefonen)

Bruk McTube kanskje? Blitt min standard app for YouTube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...