Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Runar, du mener vel ikke seriøst at det er krangling å reagere på prisen på et produkt i tråden OM produktet? Er det bare fordi det er Vindicator som skriver ordene?

 

Jo prisene er sikkert samme som sist års, det høres rett ut såvidt jeg vet. Jeg vet ikke så mye om prisene på de tidligere versjonene :( .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hva er så riv, ruskende galt med prisene? iPhone 6 tar nøyaktig samme prislapp som iPhone 5S, bare at du nå får 64GB for prisen til 32GB og 128GB for prisen til 64GB? Om jeg ikke tar helt feil?

 

iPhone 6+ er som forventet noe dyrere, ser ut til å matche prisen på Note 4. Er vel ikke så sjokkerende det, var faktisk redd for at den skulle bli dyrere. Nå vil iPhone 6+ 64GB koste meg det samme som iPhone 5S 64GB kostet meg, det hadde jeg ikke forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Runar, du mener vel ikke seriøst at det er krangling å reagere på prisen på et produkt i tråden OM produktet? Er det bare fordi det er Vindicator som skriver ordene?

 

Les dette, så skjønner du kanskje dette bedre: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&page=5&do=findComment&comment=21955499

 

Han sa at jeg drev på med 'milde hersketeknikker og navnekalling' når det er en ren løgn. Jeg linket tilbake til mine tidligere poster til han som viser at jeg aldri har tydd til det der. Så dere får selv velge hva dere tror om Runar etter det der.

 

Hva er så riv, ruskende galt med prisene? iPhone 6 tar nøyaktig samme prislapp som iPhone 5S

 

Det er riv ruskende galt med at prisen på iPhone 5S har vært priset så høyt fra før av at en prismåler i høyden ville mest sannsynligvis kræsje med månen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det baserer du på hva da? Legger seg på samme pris som konkurrentene sine toppmodeller som Galaxy Alpha, Galaxy S5 og iPhone 6+ legger seg nå i samme prisklasse som Note 4.

 

Du skal naturligvis få lov til å mene at det er dyrt, og til og med "for dyrt".. Men uhørt er det ikke, ei heller er det unikt i markedet. Samsung kjører mer eller mindre samme prisene, men forskjellen er at deres produkter ikke holder seg like godt i pris over tid. Jeg får jo nå solgt min iPhone 5S for en klekkelig sum.

Lenke til kommentar

Hva er så riv, ruskende galt med prisene? iPhone 6 tar nøyaktig samme prislapp som iPhone 5S, bare at du nå får 64GB for prisen til 32GB og 128GB for prisen til 64GB? Om jeg ikke tar helt feil?

 

iPhone 6+ er som forventet noe dyrere, ser ut til å matche prisen på Note 4. Er vel ikke så sjokkerende det, var faktisk redd for at den skulle bli dyrere. Nå vil iPhone 6+ 64GB koste meg det samme som iPhone 5S 64GB kostet meg, det hadde jeg ikke forventet.

 

 

Matcher overhodet ikke prisen på Note 4. Note 4 med 32gb ligger til 6400,- nå gjennomsnittlig, mens 6+ ligger på 7500 for 64gb, og mer for 128gb (hvis vi tenker memorycard til 500ish i tillegg på Noten).

Lenke til kommentar

Matcher overhodet ikke prisen på Note 4. Note 4 med 32gb ligger til 6400,- nå gjennomsnittlig, mens 6+ ligger på 7500 for 64gb, og mer for 128gb (hvis vi tenker memorycard til 500ish i tillegg på Noten).

Hvis vi tenker et minnekort til 500 kroner havner Note 4 på 6 900 kroner. Er 600 kroner, under 10 %, så stor forskjell?

 

Dog, for min del er 7 500 kroner altfor mye for en telefon, uansett merke og spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

 

Hva er så riv, ruskende galt med prisene? iPhone 6 tar nøyaktig samme prislapp som iPhone 5S, bare at du nå får 64GB for prisen til 32GB og 128GB for prisen til 64GB? Om jeg ikke tar helt feil?

 

iPhone 6+ er som forventet noe dyrere, ser ut til å matche prisen på Note 4. Er vel ikke så sjokkerende det, var faktisk redd for at den skulle bli dyrere. Nå vil iPhone 6+ 64GB koste meg det samme som iPhone 5S 64GB kostet meg, det hadde jeg ikke forventet.

 

 

Matcher overhodet ikke prisen på Note 4. Note 4 med 32gb ligger til 6400,- nå gjennomsnittlig, mens 6+ ligger på 7500 for 64gb, og mer for 128gb (hvis vi tenker memorycard til 500ish i tillegg på Noten).

 

 

 

Men hvorfor er det mer rettferdig å sammenligne prisen på 64GB vs 32GB kontra 16GB vs 32GB lurer jeg på? De fleste vil nok gå for intromodellen som de alltid gjør, ergo er nok iPhone 6+ 16GB mest aktuelt for folk flest og den modellen de vil sammenligne med mot Note 4 og her er ikke prisen så ille.

Lenke til kommentar

 

Matcher overhodet ikke prisen på Note 4. Note 4 med 32gb ligger til 6400,- nå gjennomsnittlig, mens 6+ ligger på 7500 for 64gb, og mer for 128gb (hvis vi tenker memorycard til 500ish i tillegg på Noten).


Hvis vi tenker et minnekort til 500 kroner havner Note 4 på 6 900 kroner. Er 600 kroner, under 10 %, så stor forskjell?

Dog, for min del er 7 500 kroner altfor mye for en telefon, uansett merke og spesifikasjoner.

 

 

Nå er det slikt at de fleste med telefoner som f.eks Galaxy Note 3 og dem som kommer til å kjøpe Galaxy Note 4 allerede har MicroSD(XC) kort på 32, 64 eller 128 GB, så man trenger i mange tilfeller ikke å innkludere prisen for et MicroSD kort i prisen her da.

 

Men kommer man i fra iOS / WP verdenen, så kan man jo ta med prisen på et MicroSDXC kort.

 

Jeg personlig klarer meg ikke med mindre enn 80 GB med lagringsplass, så skulle jeg da ha kjøpt en iPhone 6 Plus så måtte jeg først ha ranet en bank og så svi av en deilig sum med penger på 128 GB versjonen av iPhone 6 Plus.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Igjen "kun" 900kr mer enn modellen under. Hva er 900kr nå om dagen? En småfuktig tur på byen? :p

 

 

Valget mellom iPhone 6 og 6+ står nok mer på hva man foretrekker av skjermstørrelse, enn hva man foretrekker av teknologi og spesifikasjoner vil jeg tro. Spørs om ikke begge blir litt vel store så iPhone 5S vil fortsette å selge godt.

Lenke til kommentar

Valget mellom iPhone 6 og 6+ står nok mer på hva man foretrekker av skjermstørrelse, enn hva man foretrekker av teknologi og spesifikasjoner vil jeg tro. Spørs om ikke begge blir litt vel store så iPhone 5S vil fortsette å selge godt.

Har jeg misforstått hvis jeg tror den eneste forskjellen på iPhone 6 og 6 Plus er skjermstørrelsen? Jeg finner ingen andre forskjeller på apple.no.

Lenke til kommentar

 

Valget mellom iPhone 6 og 6+ står nok mer på hva man foretrekker av skjermstørrelse, enn hva man foretrekker av teknologi og spesifikasjoner vil jeg tro. Spørs om ikke begge blir litt vel store så iPhone 5S vil fortsette å selge godt.

Har jeg misforstått hvis jeg tror den eneste forskjellen på iPhone 6 og 6 Plus er skjermstørrelsen? Jeg finner ingen andre forskjeller på apple.no.

 

 

 

Bedre skjermoppløsning og ganske så annerledes UX, iPhone 6+ minner jo mer om iPad enn den gjør iPhone i landskapsmodus osv.. Bedre kamera med OIS, sikkert hakket bedre klokket SoC, mye bedre batteri osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Valget mellom iPhone 6 og 6+ står nok mer på hva man foretrekker av skjermstørrelse, enn hva man foretrekker av teknologi og spesifikasjoner vil jeg tro. Spørs om ikke begge blir litt vel store så iPhone 5S vil fortsette å selge godt.

Har jeg misforstått hvis jeg tror den eneste forskjellen på iPhone 6 og 6 Plus er skjermstørrelsen? Jeg finner ingen andre forskjeller på apple.no.

 

 

 

Bedre skjermoppløsning og ganske så annerledes UX, iPhone 6+ minner jo mer om iPad enn den gjør iPhone i landskapsmodus osv.. Bedre kamera med OIS, sikkert hakket bedre klokket SoC, mye bedre batteri osv..

 

 

Så 6+ får et bedre kamera? :hmm:

 

Edit: ah, lese bedre neste gang.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...