Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min iPhone 6 (64GB) ble sendt den 3. oktober og kom til Arnhem (Nederland) den 4. Der ligger den enda, og leveringsdato har i dag blitt utsatt fra 10. til 13. Hvordan er det mulig å bruke så lang tid på å få den opp fra Nederland?!? Er klar over at jeg ikke akkuratt har verdens beste tålmodighet, men dette kalles altså ekspresslevering...

Tanken var at det skulle gå raskere å bestille den fra Apple enn å vente til fysiske butikker fikk den inn (hadde ikke mulighet til å kjøpe i butikk lanseringshelgen) *FAIL*

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Etter andre dagen før laderen plugges i, 6% igjen:

Og her er batteriet mitt f.eks etter i dag (plugget ut 08.00 og sånn var den nå 22.44 med så mye bruk):

Er dette akseptabelt? Synes det er veldig dårlig, aldri hatt mer enn 20 prosent når kvelden kommer nærmere 8-9 tiden så langt med over en uke med tlf. Er dette klage/reklamasjonssak?

Føler nesten det må være en faulty batteri eller noe slikt? Mener ikke å ha sett noen andre her eller andre sted på nettet med så dårlig batteriliv på en helt ny iPhone 6? Bluetooth var heller ikke på hele dagen, slo bare den på nå før jeg tok bilde. I tillegg har jeg ikke spilt noen slags spill (som dere kan se nede på bildet) og ikke noe stort krevende saker heller....

Setter pris på tips. Det som suger er at jeg ikke kan gå til Spaceworld og klage før jul uansett da jeg er i utlandet og studerer inntil da. Men hadde vært veldig greit med litt hjelp her på forumet med tips om jeg har en god sak og sånt, og hva jeg evt. kunne si til butikken osv.

post-146243-0-85761700-1412628835_thumb.png

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Usikker på hvor mye bedre enn 5/5s de nye faktisk er. På min 5 vil et tilsvarende resultat være innenfor normalen.

Av erfaring kan batteri-reklamasjon være vanskelige. Tungt å bevise at man har en sak da det alltid vil være forskjell i bruksmønster osv.

Selv har jeg gitt f i hva jeg leser på google om alt mulig (og om hvordan det burde være), og heller brukt tiden på å nyte den flotte, splitter nye telefonen! Alltid gått fint :)

Endret av NiRaM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker jeg irriterte meg over dette med batteriet da jeg hadde Z1. Skjønte ikke hvordan andre fikk hinsides høy batteritid på telefonene sine.

Fant ut at det egentlig bare er å gi F og bruke den for det den er verdt. Lader som oftes ved kveldinga uansett.

Min lå på rundt 20% da jeg plugget den i etter ca 12t. Da mye loking med kart apps og en del på snapchat.

Lenke til kommentar

tc47: Ser ikke ut til at du har noen apper som drar uvanlig mye strøm, så skjønner at du er litt irritert... Du er selvfølgelig klar over dette, men viktige faktorer for batteritid: Aldri ha på bluetooth med mindre du bruker det, skru alltid av datatrafikk over mobilnettet når du er på wifi, og motsatt. Og spesielt mye lys på skjermen trekker svært mye strøm, jeg pleier å ha dette litt under halveis...

Med dette så hadde jeg 30% i kveld etter 16timer stanby og nesten 9 timer aktivt bruk, der over to timer var spilling med skjermen på full lysstyrke.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Er det noen som har kjøpt og fått levert iPhone 6 plus 16 GB og føler at de ikke sliter med liten lagring?

Har sittet i tenkeboksen en stund og vurdert iPhone 6 vs iPhone 6 Plus og kommet frem til at jeg vil prøve 5.5", men er umulig å få tak i 64GB uten å måtte vente i 2-3-4 uker.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du skal ha lokalt lagret musikk/film/podcasts eller ei. 16GB modellen har vel 12GB når du får den. Om du trekker fra musikken og podcastene jeg har overført via iTunes så har jeg hittil brukt 10.8GB... Altså ville jeg allerede etter 10 dager med telefonen begynt å måtte tenke over antall apps, hvor mange bilder jeg har liggende og hvor mange lokale spillelister fra Spotify jeg kan overføre til telefonen.

Men tilbake til strømforbruk: Muligheten for å sette opp forskjellige profiler på dette er noe jeg savner ved iOS. En har selvfølgelig flightmode når en virkelig vil spare strøm, og er ikke SÅ vanskelig å gå inn og endre de innstillingene. Men hadde vært utrolig deilig å raskt kunne bytte mellom selvlagde profiler. (Eksempelvis: På kontoret (wifi på, resten på sparebluss). På gata/bussen (4G, middels skjermstyrke for komfortabelt bruk). Gaming (høy lysstyrke, ellers alt som bruker strøm skrudd av). I skogen eller på sykkelen (alt skrudd av minus gps...) osv.

Edit01: Hotel Papa, gå inn på General > Accessibility > Increase Contrast.

Edit02: En artikkel om hva du kan gjøre for å forlenge batterilevetiden, endel bra tips der.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Kjøpte meg da en iPhone 6 Plus etter å ha hatt en iPhone 5. Sistnevnte var en del av modellene some hadde batteri som ikke funket skikkelig, men jeg fikk ikke lov å bytte det ut gratis (som de annonserte) fordi jeg hadde et lite hakk opp til venstre på tlf (ikke på skjermen, men hvor fremsiden og siden av telefonen møtes). Uansett så er det historie nå, skal prøve å få penger tilbake av Apple ved å gi den inn, men vet ikke om det vil gå enda.

Kjøpte iPhone 6 Plus i Melbourne to dager siden, herregud så mye mennesker det var i kø. Butikken var rimelig stor, men er ganske sikker på at det var over 100 butikkarbeidere til stedet. Umulig å gå rundt i butikken hvis en ikke gikk sidelengs.

Pga. at jeg bor i storby med like mye mennesker som Norge tilsammen, så fant jeg ut at beste måten å få tlf er å gå inn på reservasjonssidene til Apple kl. 00.00 og så reservere for å hente neste dag. Usikker om dette fungerer i Norge, men hvis det er tilfelle så anbefales det!

Elsker (sterkt ord) telefonen. Alt har vært utrolig flott så langt, men håper at apper blir optimised snart. Å bruke Facebooks 'Paper' er nydelig uansett med en så stor skjerm.

Mitt store problem er om jeg skal bruke case eller ikke. Tlf er så mye penere utenom (har silver modellen), og syns den blir tykk og tung med 'product red silicon case'. Usikker på hvor mye som kan gå galt uten... Hvis jeg mister den i bakken og skjermen knuses så er det 120 dollar hos Apple Store for å fikses, og dette er vel verste scenario..? Om jeg skulle miste den i bakken og det skjer skade på baksiden, så er det vel bare å bruke en case etter hendelsen.

Lenke til kommentar

Hvilke apper bruker folk til iPhonen sin? Har aldri eid en iPhone før jeg kjøpte siste modell nå, så noen tips? Har foreløpig endt opp med følgende samling apper:

Media: Spotify, Youtube, NRK TV, NRK Radio, TV2 Sumo

Sosialt: Facebook, Messenger, Instagram, Snapchat

Reise: NSB, RuterBillett, RuterReise, SAS

Trening: Strava

Praktisk: Evernote, Sleep Cycle, Google Maps, DNB, Mattilbud, ScribbleBoard, Google Traslate, WolframAlpha, imgur, Shazam, FINN.no

Spill: Table Tennis, WWWW, Thief

Usikker på hva Facebook bruker det til, men om du laster ned og bruker Messenger, så har de vissnok tilgang til å bruke kameraet ditt uten at du vet det + microfon.

Last heller ned Facebook's Paper. Den har alt den vanlige facebook appen har + chat, så du slipper å ha to apper. For å laste ned paper, gå inn i iTunes — View your account — Change country — klikk 'none' på payments og skriv inn en amerikansk adresse. Last ned paper fra app store, og så kan du gå tilbake til den norske.

Istedenfor YouTube appen så kan du laste ned McTube, som er en bedre versjon av den.

Jeg anbefaler det i alle fall :)

Endret av Snu5Me1ster
Lenke til kommentar

Kjøpte meg da en iPhone 6 Plus etter å ha hatt en iPhone 5. Sistnevnte var en del av modellene some hadde batteri som ikke funket skikkelig, men jeg fikk ikke lov å bytte det ut gratis (som de annonserte) fordi jeg hadde et lite hakk opp til venstre på tlf (ikke på skjermen, men hvor fremsiden og siden av telefonen møtes). Uansett så er det historie nå, skal prøve å få penger tilbake av Apple ved å gi den inn, men vet ikke om det vil gå enda.

Kjøpte iPhone 6 Plus i Melbourne to dager siden, herregud så mye mennesker det var i kø. Butikken var rimelig stor, men er ganske sikker på at det var over 100 butikkarbeidere til stedet. Umulig å gå rundt i butikken hvis en ikke gikk sidelengs.

Pga. at jeg bor i storby med like mye mennesker som Norge tilsammen, så fant jeg ut at beste måten å få tlf er å gå inn på reservasjonssidene til Apple kl. 00.00 og så reservere for å hente neste dag. Usikker om dette fungerer i Norge, men hvis det er tilfelle så anbefales det!

Elsker (sterkt ord) telefonen. Alt har vært utrolig flott så langt, men håper at apper blir optimised snart. Å bruke Facebooks 'Paper' er nydelig uansett med en så stor skjerm.

Mitt store problem er om jeg skal bruke case eller ikke. Tlf er så mye penere utenom (har silver modellen), og syns den blir tykk og tung med 'product red silicon case'. Usikker på hvor mye som kan gå galt uten... Hvis jeg mister den i bakken og skjermen knuses så er det 120 dollar hos Apple Store for å fikses, og dette er vel verste scenario..? Om jeg skulle miste den i bakken og det skjer skade på baksiden, så er det vel bare å bruke en case etter hendelsen.

Case etter hendeles er jo noe å falle tilbake på, hvis den overlever fallet da. Jeg følte meg ikke bekvem med å holde plussen i ei hånd, og dette var vel sammens med lommeplass de to argumentene som førte til at jeg valgte 6. Litt synd da, for det er en grisefin sak.

Har du testet Apple sitt skinnetui? Det kan gi den et mer ekslusivt preg selv om det er deksel på? Da gjør det kanskje ikke så masse at det bygger litt ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...