Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Aldri vært så usikker på et valg i hele mitt liv, 6 eller 6 PLUS.

Får av jobben så pris er ikke noe issue, hadde egentlig bestemt meg for 6 PLUS, men fikk se størrelsen på 6 ern (som egentlig er stor nok? ) og ble jævla usikker.

Redd for å synes det er dritfett med stor skjerm i 2 uker og så gå over til å hate det pga det er upraktisk senere når man skal drasse telefonen rundt, feks ting som trening.

Noen som har prøvd ut begge?

Har prøvd begge. 6 Plus er fantastisk pga batteri og stor skjerm. Ulempen er at den er jo eiskjærefjøl.

Jeg kjøpte meg en 6, fordi jeg har hatt Z2 siden mai nå, og størrelsen ble en belastning så snart wow faktoren hadde gitt seg. Konstant redd for å miste den, og med vekten på tlf da overbevist over at den kom til å gå i tusen knas.

iPhone 6 er stor nok skjerm til det meste, men samtidig så liten at det ikke er noe stress. Jeg var sikker på at jeg hadde glemt telefonen nede på senga igår helt til jeg fant den i lomma. Batteriet virker lovende så langt, og jeg skal være ut over normalt aktiv på tlf for at den ikke holder en lang dag. Skjerm og totalformatet er slik at jeg klarer det meste greit med en hånd. Det gikk definitivt ikke med 6 plus.

Skal du bruke den primært som vanlig telefon, gå for 6. Pendler du tre timer hver dag og trives best med cargo-bukser evnt manbag, 6 plus kan selvfølgelig være et glimrede alternativ.

Etter andre dagen før laderen plugges i, 6% igjen:

post-39312-0-62396400-1412596432_thumb.jpg

Endret av Jimster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får av jobben så pris er ikke noe issue, hadde egentlig bestemt meg for 6 PLUS, men fikk se størrelsen på 6 ern (som egentlig er stor nok? ) og ble jævla usikker.

Redd for å synes det er dritfett med stor skjerm i 2 uker og så gå over til å hate det pga det er upraktisk senere når man skal drasse telefonen rundt, feks ting som trening.

Jeg har begge i heimen, og jeg foretrekker 6 Plus uten tvil. For meg så har overgangen fra iPhone 5S til 6 Plus vært så smertefri som det kan få blitt, glir ned i samtlige bukselommer og selv når jeg går tur med hunden og da kun har en hånd tilgjengelig så klarer jeg å operere telefonen helt fint, selv om det ikke er 100% komfortabelt. Nå kunne jeg aldri tenke meg en telefon med en mindre skjerm for å være helt ærlig, og sammenlignet med iPhone 6 så syntes jeg den er tilnærmet like lite komfortabel i bruk med en hånd så da syntes jeg det personlig er liten grunn for å ikke gå for 6 Plus, du vil stortsett bruke begge hender uansett modell.

Madammen derimot kunne aldri ha tenkt seg 6 Plus, og når jeg ser på bukselommene (de gangene damebukser i det hele tatt har noen??) så forstår jeg det godt. Hadde ikke kommet noen 6 Plus nedi der..

Lenke til kommentar

Stikk i en butikk og prøv ut. Kjipt å sitte med en for stor fjøl også, og andre veien :p For min egen del er det fullstendig uaktuelt å ha med meg noe så svært som Plus utgaven til enhver tid ihvertfall. Denne følelsen ble bare forsterket så raskt jeg fikk testet ut begge utgavene.

Hvor mye tykkere blir iPhone 6 med en leather case fra Apple? Nå er det sikkert kommet en rekke alternativer på markedet innen den tid jeg tenker å kjøpe den da, men er veldig opptatt av at en slik case skal bygge minimalt ut.

Tja, vil si at som "førsteinntrykk" så vil 90% av befolkningen få en umiddelbar "fyfaen så svær!!" følelse, det gjorde jeg selv også. Du må nesten bruke telefonen hvertfall en dag for å få følt skikkelig på hvordan det er med en såpass stor telefon, dette klarer du neppe å vurdere deg frem til i butikken.

Med lovfestet angrerett på 14-dager så er det jo bare å bestille på nett, bruke den i 10-dager og returnere om det ikke faller i smak.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at det var mye wow og herlighet som vant meg over når jeg kjøpe Z1. Men etter hvert som månedene gikk ble størrelsen mer til besvær enn brukerglede for min del. Jeg ble ikke fortrolig med størrelsen på telefonen, og gikk tilbake til Apple.

Nå er riktignok 6 Plus bedre ergonomisk utformet med sin runde form, men jeg fraråder uansett folk som ikke har vært oppe i 5" formatet over lengre tid i å kjøpe blindt.

Hoppet fra 5s til Plus er stort, og enheten skal jo brukes fortrolig og komfortabelt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Stikk i en butikk og prøv ut. Kjipt å sitte med en for stor fjøl også, og andre veien :p For min egen del er det fullstendig uaktuelt å ha med meg noe så svært som Plus utgaven til enhver tid ihvertfall. Denne følelsen ble bare forsterket så raskt jeg fikk testet ut begge utgavene.

Hvor mye tykkere blir iPhone 6 med en leather case fra Apple? Nå er det sikkert kommet en rekke alternativer på markedet innen den tid jeg tenker å kjøpe den da, men er veldig opptatt av at en slik case skal bygge minimalt ut.

Tja, vil si at som "førsteinntrykk" så vil 90% av befolkningen få en umiddelbar "fyfaen så svær!!" følelse, det gjorde jeg selv også. Du må nesten bruke telefonen hvertfall en dag for å få følt skikkelig på hvordan det er med en såpass stor telefon, dette klarer du neppe å vurdere deg frem til i butikken.

Med lovfestet angrerett på 14-dager så er det jo bare å bestille på nett, bruke den i 10-dager og returnere om det ikke faller i smak.

Førsteinntrykket mitt i butikk var mer "wow for en genial skjerm". Men siden jeg har brukt Z2 siden mai så har jeg erfart hva som blir for stort for meg. Derfor kunne jeg velge 6 med god samvittighet. Min erfaring er at om 6 Plus egentlig blir for stor for deg, så er det veldig vanskelig å ta til forunft når du har herligheten i hånda første gangen.

Lenke til kommentar

For meg gikk hoppet fra liten tlf til stor tlf ganske gradvis, men i dag bruker jeg en tlf som er ca samme størrelse som en 6+ uten problem. Å holde en s4 eller (enda verre) 4s eller n9 blir som en liten leke med irriterende liten skjerm nå. Første uken var det litt "Wow... Bit fucking big..." men så gikk det seg til.. Kan ikke gå ned under 5.7" nå. Kunne godt gått opp en del i skjermstørrelse, men neppe tlfstørrelse.

Lenke til kommentar

Fikk Apple sitt skinncover til telefonen i dag, det er veldig lite og nett, og veldig behagelig å holde i! Har i tillegg ett SPIGEN Tough Armor til de anledningene som trenger litt mer beskyttelse, enn hva Apple sitt eget cover gir.

Er veldig fornøyd med begge coverene enn sålenge, jeg kan vel ikke si noe annet enn at jeg også er veldig fornøyd med telefonen, og jeg er glad for at jeg ikke valgte Plus, den "vanlig" utgaven er mer enn stor nok for min del, det eneste jeg kan sette fingeren på, men det har i utgangspunktet ikke noe med telefonen å gjøre, er at utviklerne burde få fortgang i å oppdatere appene til de nye oppløsningene.

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt sendingbekreftelse fra Apple.no for min iPhone 6 Plus. Estimert leveringstid er nå skrudd opp til 13. oktober, men regner med å få den i innen fredag.

Og nå er den blitt justert opp enda litt til - 15. oktober nå.

Lenke til kommentar

Hvilke apper bruker folk til iPhonen sin? Har aldri eid en iPhone før jeg kjøpte siste modell nå, så noen tips? Har foreløpig endt opp med følgende samling apper:

Media: Spotify, Youtube, NRK TV, NRK Radio, TV2 Sumo

Sosialt: Facebook, Messenger, Instagram, Snapchat

Reise: NSB, RuterBillett, RuterReise, SAS

Trening: Strava

Praktisk: Evernote, Sleep Cycle, Google Maps, DNB, Mattilbud, ScribbleBoard, Google Traslate, WolframAlpha, imgur, Shazam, FINN.no

Spill: Table Tennis, WWWW, Thief

Lenke til kommentar

Fikk Apple sitt skinncover til telefonen i dag, det er veldig lite og nett, og veldig behagelig å holde i! Har i tillegg ett SPIGEN Tough Armor til de anledningene som trenger litt mer beskyttelse, enn hva Apple sitt eget cover gir.

Er veldig fornøyd med begge coverene enn sålenge, jeg kan vel ikke si noe annet enn at jeg også er veldig fornøyd med telefonen, og jeg er glad for at jeg ikke valgte Plus, den "vanlig" utgaven er mer enn stor nok for min del, det eneste jeg kan sette fingeren på, men det har i utgangspunktet ikke noe med telefonen å gjøre, er at utviklerne burde få fortgang i å oppdatere appene til de nye oppløsningene.

Er det god kvalitet på skinnet eller lukter/føles det mer som plastikk?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...