Gå til innhold

Kanon

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skyte med kanon når man kan fotografere med Canon.

Men ser her at fotografen holder seg til en fabrikant jeg sverget til for 35 år siden.

Nede i venstre hjørnet ville jeg enten klonet igjen det lyse feltet eller tatt et venstrekutt da det lyse feltet lett trekker ufortjent oppmerksomhet.

Langs høyrekanten åpenbares flere fragmenter som gjør kanten urolig så et kutt der, gjerne så du fjerner den siste biten med luft i kanten.

Et kutt oppe som skjærer i de tre siste, gjerne med bortkloning av det lyse som blir stående igjen for da får du en ren diagonal som får ut på øvre ramme og skaper mer spenning i bildet.

Ellers ingenting å si på kameravinkel, lys, skarphet farger og detaljer.

At du foretrekker å ha kanonen noenlunde midtstilt skal ikke jeg blande meg oppi.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hvorfor skyte med kanon når man kan fotografere med Canon.

Men ser her at fotografen holder seg til en fabrikant jeg sverget til for 35 år siden.

Nede i venstre hjørnet ville jeg enten klonet igjen det lyse feltet eller tatt et venstrekutt da det lyse feltet lett trekker ufortjent oppmerksomhet.

Langs høyrekanten åpenbares flere fragmenter som gjør kanten urolig så et kutt der, gjerne så du fjerner den siste biten med luft i kanten.

Et kutt oppe som skjærer i de tre siste, gjerne med bortkloning av det lyse som blir stående igjen for da får du en ren diagonal som får ut på øvre ramme og skaper mer spenning i bildet.

Ellers ingenting å si på kameravinkel, lys, skarphet farger og detaljer.

At du foretrekker å ha kanonen noenlunde midtstilt skal ikke jeg blande meg oppi.

Roar

Takker for input, Kneppen:-) Dette er nok det nærmeste jeg kommer Canon....

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

"Kanon-bra" -kommentaren har ennå ikke blitt brukt, så da skynder jeg meg og gjøre det. Litt av en festning Sabeltann-gjengen har der ser jeg, og kanonen foran er det naturlige sentrum. Fin patina på den!

Mvh,

Walter

Takk for det,Walter:-) Ja, han Sabeltannfyren tuller du ikke med. Tviler på at det er bare spurver han skyter på med den der.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...