Gå til innhold

Ser etter tv 40" til laptop m. god responstid


VH12th

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg ser etter en 40" tv med god responstid, jeg bruker en Surface pro 2, jeg har opplevd det slik at LED har mye dårligere responstid enn LCD men slik jeg har forstått det er LCD en utgått var eller noe sånt, kan også bare være at Samsung lager jævlig gode tv'er også som bare har generelt god responstid, men utifra hva jeg har blitt fortalt så er "en tv ikke det samme som en pc skjer" på Elkjøp, som i seg selv er sant ja, men det blir helt motbevist når jeg kobler surfacen min opp til min mor sin 46" LCD samsung tv hvor responstiden er spot on uten noen problemer...

har noen her peiling på om de selger tv'er med god responstid til data for en ok pris (jeg er student så å overstige et 4K budsjett går an, men helst noe jeg vil unngå)

Jeg vurderer å kjøpe en god PC skjer på 24" fra Samsung siden jeg sitter omtrentlig 2 meter fra skjermen så er ikke det et direkte problem, men det er jo kjekt å kunne ha noe større hvis det er mulig. så har noen noe forslag? eller er LED såpass ny vare at det er lurest å bare vente til de klarer å lage dem med god responstid uten å måtte overstige 10K (ifølge de på Elkjøp var det noe i den dur man måtte legge ut for en tv med god responstid.... jeg vet ikke om det er bare idioter på Elkjøp eller om det faktisk er sant da...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er hvis man skal ha 120 hz eller 144 hz må man ha DVI duallink eller Displayport for å få glede av det, og man må ha ganske dyr tv for å få det.

 

LG 42LB550V er vel innenfor prisklassen din, men husk den bruker 100 Hz Motion Clarity Index bildeforbedring så det blir ikke like bra som ekte 100 hz panel, men da må du opp en del i pris.

Lenke til kommentar