^Rex Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Heisann! Bestilte meg eit par Klipsch Rf-82 Mk2, på halvpris idag. https://www.komplett.no/klipsch-rf-82-mk1-sortgulvstende-1-par/783145 Har sett litt på tester og fant ut at disse var gode for mitt bruk. Men eg er ikke en som er "veldig" flink med hjemmekino og den slags. Og trenger derfor litt hjelp med valg av recevier. Har lest at visst receiveren er for svak, kan dette ødelegge høyttalerene, men vet ikke om dette er sant. Lurer også på om eg må ha ein effektforsterker i tilleg. Skal sene kjøpe sub og center visst det er noke dere trenger å vite Skal bli brukt til musikk og film. Har sitt på denne, men vet ikke om den er sterk nok http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/TXNR626B/onkyo-7-2-receiver-tx-nr626-sort?scid=Pricecomparison2989 Har ikke lyst å bruke så mye penger på ein receiver. Men etter det er har lest, ser det ut som eg må det.. Takk på forhand Endret 4. september 2014 av MathiasWisco Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Høyttalerene blir IKKE ødelagt av for lite forsterkerkraft, for mye kan ødelegge, men du skal da ha veldig mange watt over lang tid. Marantz er ett merke som går veldig bra sammen med Klipsch. Pioneer kan bli litt skarpt, da de er litt lyse i klangen etter min mening, og det er ikke veldig moro sammen med horn. Skal du ha receiver, så kan det være anbefalt å gå for en som har Pre-out for lydkanalene, da kan du senere utvide med effektforsterkere, finne veldig mye moro der hvis man kjøper riktig (Emotiva er ett godt alternativ). Onkyoen du linker til er den som gir mest for pengene (sammen med Pioneers 923). Men den er fjorårets, og er litt høy i prisen, da den har vært til under 3000,- tidvis. Årets modell heter 636, og får i september firmware for å støtte Dolby Atmos, som er ett nytt lydformat for hjemmekinoen. Denne bør ikke om lenge finnes til lik pris som den du linker til, enten hos Elkjøp eller Komplett. 626/636 er receiver klassen under der hvor Onkyo starter med pre-out så vidt jeg husker. Mulig 636 har fått det på frontene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå