Gå til innhold

Noen her som har laget en arduino cnc kontroller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

TB6560 er navnet på chippen, ser ut som den kommer i to varianter med forskjellig driverstyrke, noe du kanskje bør sjekke. NEMA 23 sier også bare den fysiske størrelsen på koblingsplaten på motoren, så vankelig å si om dette er en bra match eller ikke.

 

En annen ting, ser at mange av kortene som kommer opp når en googler TB6560 har en aldri så liten design feil. De har ikke en isolert DCDC konverter, så bruken av opto koblere på kortene er litt bortkastet. Dette er nødvendigvis ikke et problem, men du vil kanskje sjekke at strømforskyningen du bruker sammen med dette kortet er isolert slik at du ikke dreper den, PCen eller noe annet.

Eksempel på kort med denne mangelen. Korriger meg noen om dere finner den isolerte DCDC regulatoren.
http://www.drkfs.net/REVERSESTEPPER.htm

 

Bruker forsåvidt GRBL selv fra tid til annen, og det ser ut til å fungere greit, men blir mest LinuxCNC bruk her.

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar

TB6560 er navnet på chippen, ser ut som den kommer i to varianter med forskjellig driverstyrke, noe du kanskje bør sjekke. NEMA 23 sier også bare den fysiske størrelsen på koblingsplaten på motoren, så vankelig å si om dette er en bra match eller ikke.

 

En annen ting, ser at mange av kortene som kommer opp når en googler TB6560 har en aldri så liten design feil. De har ikke en isolert DCDC konverter, så bruken av opto koblere på kortene er litt bortkastet. Dette er nødvendigvis ikke et problem, men du vil kanskje sjekke at strømforskyningen du bruker sammen med dette kortet er isolert slik at du ikke dreper den, PCen eller noe annet.

Eksempel på kort med denne mangelen. Korriger meg noen om dere finner den isolerte DCDC regulatoren.

http://www.drkfs.net/REVERSESTEPPER.htm

 

Bruker forsåvidt GRBL selv fra tid til annen, og det ser ut til å fungere greit, men blir mest LinuxCNC bruk her.

Ja, jeg har forstått at denne tb6560 kortet er noe real møkk. Prøvde jo å koble rett i den og få den til å fungere med paralellport. Det fungerte veldig dårlig.

 

Men den vil hjelpe meg å få alt i gang, så skal jeg skifte til bedre drivere når alt skal settes sammen. Har feila og sløst bort litt for mye penger på dumme feil, så når tat jeg museskritt for å sørge for at jeg lærer og ikke kaster bort penger.

 

Det som er flott med arduino og grbl er jo at jeg kan bruke USB!

 

Jeg har forresten det store brettet med 3 axer. Står at den skal klare å levere opptill 3A

Endret av Beyma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...