Beyma Skrevet 4. september 2014 Rapporter Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Heisann! Har stort ønske om å lage en cnc kontroller med arduino med vet ikke helt hvor jeg skal starte. Noen som kan jeg meg noen tips? Den skal drive tre nema 23 motorer. Endret 4. september 2014 av Beyma Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 Da har jeg kjøpt en arduino UNO, som jeg skal kjøre GRBL med Funderer på hvilke stepper drivers jeg skal anskaffe meg. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. september 2014 Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 Ta en titt på koden til reprap. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 15. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 Ta en titt på koden til reprap. Heisann! Har sett en del på GRBL! Tenker å bruke en tb6560 for å teste om det fungerer og oppgradere stepper driverne hvis jeg får alt til å fungere. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 15. september 2014 Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 (endret) TB6560 er navnet på chippen, ser ut som den kommer i to varianter med forskjellig driverstyrke, noe du kanskje bør sjekke. NEMA 23 sier også bare den fysiske størrelsen på koblingsplaten på motoren, så vankelig å si om dette er en bra match eller ikke. En annen ting, ser at mange av kortene som kommer opp når en googler TB6560 har en aldri så liten design feil. De har ikke en isolert DCDC konverter, så bruken av opto koblere på kortene er litt bortkastet. Dette er nødvendigvis ikke et problem, men du vil kanskje sjekke at strømforskyningen du bruker sammen med dette kortet er isolert slik at du ikke dreper den, PCen eller noe annet. Eksempel på kort med denne mangelen. Korriger meg noen om dere finner den isolerte DCDC regulatoren.http://www.drkfs.net/REVERSESTEPPER.htm Bruker forsåvidt GRBL selv fra tid til annen, og det ser ut til å fungere greit, men blir mest LinuxCNC bruk her. Endret 15. september 2014 av Dr_VingTor Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 16. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2014 (endret) TB6560 er navnet på chippen, ser ut som den kommer i to varianter med forskjellig driverstyrke, noe du kanskje bør sjekke. NEMA 23 sier også bare den fysiske størrelsen på koblingsplaten på motoren, så vankelig å si om dette er en bra match eller ikke. En annen ting, ser at mange av kortene som kommer opp når en googler TB6560 har en aldri så liten design feil. De har ikke en isolert DCDC konverter, så bruken av opto koblere på kortene er litt bortkastet. Dette er nødvendigvis ikke et problem, men du vil kanskje sjekke at strømforskyningen du bruker sammen med dette kortet er isolert slik at du ikke dreper den, PCen eller noe annet. Eksempel på kort med denne mangelen. Korriger meg noen om dere finner den isolerte DCDC regulatoren. http://www.drkfs.net/REVERSESTEPPER.htm Bruker forsåvidt GRBL selv fra tid til annen, og det ser ut til å fungere greit, men blir mest LinuxCNC bruk her. Ja, jeg har forstått at denne tb6560 kortet er noe real møkk. Prøvde jo å koble rett i den og få den til å fungere med paralellport. Det fungerte veldig dårlig. Men den vil hjelpe meg å få alt i gang, så skal jeg skifte til bedre drivere når alt skal settes sammen. Har feila og sløst bort litt for mye penger på dumme feil, så når tat jeg museskritt for å sørge for at jeg lærer og ikke kaster bort penger. Det som er flott med arduino og grbl er jo at jeg kan bruke USB! Jeg har forresten det store brettet med 3 axer. Står at den skal klare å levere opptill 3A Endret 16. september 2014 av Beyma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå