*F* Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Da jeg har behov for å overføre data via en usbkabel, men ikke får med strøm ønsker jeg å kutte + og - kabelen. I teorien burde dette være enkelt, wikipedia har tegning over hvilken leder som er hva: Så jeg plukket fra hverandre en slik usb-ustikkergreie til en mus og demonterte, her har jeg tengt å klippe to kabler, men hvilken? Den inneholder 5 ledere selv om selve usb-en bare viderefører 4. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Bruk et ohmmeter og mål mellom kontaktpinner og en nål som du presser inn i isolasjonen. Du bør absolutt ikke kutte -, det holder med +. Antar det foregår signalisering på datalederne som er referert til - Den femte leder er skjermen. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Bruk et ohmmeter og mål mellom kontaktpinner og en nål som du presser inn i isolasjonen. Du bør absolutt ikke kutte -, det holder med +. Antar det foregår signalisering på datalederne som er referert til - Den femte leder er skjermen. Takk for info, da dropper jeg å klippe minusen. Nåltrikset virker jo forsåvidt greit, jeg prøver på det. Her er bruksområde btw: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625150 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå