Dragonlove Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Skal være på hotell i en uke ca i forbindelse med jobb og har derfor den bærbare med for å kunne se på film, tenkte jeg skulle kople den på tv'n via Hdmi, men det var visst enklere sagt enn gjort tydeligvis. Jeg får til å kople kabel mellom tv og bærbar, jeg får også til å velge Hdmi ut via menyen i tv'n men bildet er sort når jeg switcher over. Er det en eller annen skjult meny jeg må inni på tv'n for å låse opp Hdmi kanskje, noen som vet? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg får til å kople kabel mellom tv og bærbar, jeg får også til å velge Hdmi ut via menyen i tv'n men bildet er sort når jeg switcher over. Tja, hvis du mente å få PC-bilde på TVen så hjelper det nok ikke å velge HDMI ut Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Har ikke fjernkontrollen en source eller input knapp? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Har ikke fjernkontrollen en source eller input knapp? Jo, jeg får til å velge Hdmi via denne knappen, det er 3 valg, Hdmi, Tv og Usb. jeg setter tv i Hdmi via source og har Hdmi kabel koplet til fra pc til tv og velger flere skjermer via pc'n, deretter forsvinner bildet fra pc men dukker ikke opp på tv, det står bare No signal. Jeg har testet dette hjemme på min egen Samsung tv og der fungerer det helt fint. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Fant ut av det det var tydeligvis 3 Hdmi kontakter litt skjult på baksiden av tv'n litt vanskelig å både se og kople til da tv'n er plombert til veggfestet, så jeg kunne ikke løfte det av. Jeg har nå ett annet problem og det er den helsikkes "Såpe Opera effekten" ser ikke ut som om det går å fjerne det i de standardmenyene tv'n har, noen som vet om noe lurt her? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 "Såpe Opera effekten"??? Den var ny! Jeg har aldri hørt om noen såpeoperaeffekt. Hva er det? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 "Såpe Opera effekten"??? Den var ny! Jeg har aldri hørt om noen såpeoperaeffekt. Hva er det? Det er når TVen spiller av filmen (som gjerne er i 24p) med 50 eller 60 bilder i sekundet, og interpolerer bildene i den originale filmen for å skape et glatt bilde. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 "Såpe Opera effekten"??? Den var ny! Jeg har aldri hørt om noen såpeoperaeffekt. Hva er det? Det er når TVen spiller av filmen (som gjerne er i 24p) med 50 eller 60 bilder i sekundet, og interpolerer bildene i den originale filmen for å skape et glatt bilde. Finnes det noen måte å kjøre disse filmene i tilsvarende hastighet på pc'n slik at filmen går smooth på tv'n? Eller må filmene konverteres? ser ikke ut til at jeg kommer meg inn i menyene til tv'en da jeg må ha en "Master" fjernkontroll som sikkert kun den ene personen som har satt opp tv'ene på hotellet har. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Ikke som jeg vet, men jeg kan ikke si jeg har satt meg inn i problemstillingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå