Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skabb og samleie etter behandling

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hatt et utslett på hender, mellom fingre, skrittet, lår og rumpe, og under-armene nå i 1 uke. Disse er prikkete, klør svært mye, spesielt ved natt og varme.

Har vel egentlig kommet frem til at dette faktisk er noe som heter skabb.

Jeg har alltid trodd at dette kom fra uhygieniske personer, men jeg dusjer 2 ganger om dagen, å er ganske så nøye med hygiene.

I allefall, hvordan jeg ble smittet er ikke så relevant, heller ikke OM jeg har det, men hypotetisk, om jeg skulle ha det, å har tatt en 10 timers behandling med Nix nå, når er det jeg kan ha samleie uten å være smittefarlig?

Jeg finner ikke noen info om det, verken fra apotek, lommelege eller noe andre steder.

Er det noen som vet? Jeg vet barn kan gå i barnehage og skole dagen etter endt behandling ihvertfall (uten at jeg skal relatere barn og barnehage til spørsmålet.)

Anonymous poster hash: 3f9de...667

Anonymous poster hash: 3f9de...667
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nix-kremen har trekket inn i huden etter 12 timer. Etter dette er det helt logisk at du kan gjenoppta dine vanlige aktiviteter. Imidlertid skjer det jo at ikke all skabb dør ved første behandling. Dette merker du først 2-6 dager etterpå. Da må behandlingen med Nix gjentas. Skal man være dønn sikker på at ikke du smitter andre, må du nok vente minst 6 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...