Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veldig sjenert gutt, liker han meg?


Anbefalte innlegg

Heihei! Skal prøve å gå gjennom dette kjapt.

 

Før sommerferien tekstet vi litt frem og tilbake, møttes i en halvtime dagen etter og fikk ingen melding dagen etter så jeg gikk videre med livet mitt, men 4 uker senere i sommerferien sender han meg en melding og spør meg om hvordan ting går med masse hjerter og positive svar. Og han sier deretter "Snakkes senere", så jeg tolker det som at vi snakker veldig snart og sender melding dagen etter, men han er litt treig på å svare. Prøver å ta kontakt igjen 4 uker senere i sommerferien, og han svarer, noen ganger med hjerter osv. noen setninger ikke. Jeg tror han kanskje kan ha vært opptatt. Jeg ga ballen til han da jeg skrev "Bare send melding hvis du har tid for jeg har det kjedelig i Thailand!" også svarte han bare "Kos deg videre" med kyssefjes og hjerter og greier. Så jeg tolker det nesten som om han mener "Ryk og reis! Du vil aldri høre fra meg igjen." Men 3 uker senere, når skolen har begynt og han ser meg i gangene, sender han meg en melding med en "hva skjer" - nå tar han mye initiativ, maser litt når jeg er sen med å svare og er veldig interessert. Dagen etter sender jeg snaps, direkte til han, og han svarer ikke, så jeg blir frustrert og spør han i chatten etterpå: "Du? Jeg lurer på hvorfor du noen ganger ikke gidder å svare meg? Jeg vil bare ikke virke innpåsliten hvis du ikke er interessert." og han svarer "Du sorry for at jeg ikke svarte i går, men jeg er har vært helt utslitt med kamper, treninger og mye nytt og vanskelig med fag Prøver så godt jeg kan".

Så snakker vi litt om alt og ingenting, og han sier at han sikkert får tid til meg i helgen, også spør jeg om vi skal finne på noe og han sier han må til bestemoren sin for å ordne ting og spille kamp på søndag, så han kan ikke. Vi snappet litt på lørdag, igjen med hjerter og da jeg sa God Natt <3 sendte han meg "Jupp :/ <3" også byttet jeg tilfeldigvis profilbilde på søndagen, og han likte den ikke før dager senere, og jeg visste at han hadde sett den fordi en venninne hadde snakket om det til han. Jeg klarte også å sende feil melding til han to ganger, sånn tommelopp smiley mens jeg creepet på samtalene våres og sendte "sorry, sendte feil <3" og han svarte meg ikke ... Så liker han meg, var det han sendte en soft rejection eller hva er greia?

 

Han er også veldig sjenert, aldri hatt en kjæreste før og ganske ny i gamet vil jeg si. Innblikk på hvor sjenert han er: fikk seg 1 venn iløpet av 1. klasse og hvis du sitter vedsiden av han i klassen, snakker han ikke med deg, du må lirke ut ord fra han. Så ... folkens? Hva er the dealo? Jeg orker ikke å fundere alene mer. Jeg trenger hjelp, så værsåsnill hjelp meg! Er så forelska! :( Vi er 17 år gamle :)



Anonymous poster hash: e167b...cc7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har ikke peiling på hva han driver med

Hahha, dette fikk meg til å le. Men så han er ikke interessert heller? For når jeg besøker klasserommet hans så ser han ikke på meg engang, han sitter med vennene sine og smiler for seg selv og snakker ikke til meg. Faktisk så vendte han ryggen til meg i klasserommet under hele tiden jeg var der, men dagen etter sendte han snap og snakket kjempemye med meg. Det er så forvirrende. Og det som er så vondt er at jeg er såå interessert og så forelsket i han, og jeg vil bare vite om han liker meg eller ikke.

 

Anonymous poster hash: e167b...cc7

Lenke til kommentar

For da kan jeg evt. ta mer initiativ uten å føle at jeg påtrenger meg. Jeg vil ikke være innpåsliten og være den som ikke klarer å ta hintet heller. For akkurat nå gir han meg jo signaler om at han ikke liker meg, men så gir han meg signaler om at han liker meg sånn 3 -4 uker senere, er så forvirrende.



Anonymous poster hash: e167b...cc7
Lenke til kommentar

Det er uansett ikke noen keeper, og det er det du bør være opptatt av.

Hvorfor ikke? Han er superflink i fotball, er smart, er veldig snill hvis du snakker med han, men han klarer ikke å vie sin tid til meg ... er vel det som er problemet, pluss at han ikke eier sosiale antenner. Er så dumt fordi jeg liker han så, så mye og jeg vil egentlig gjøre alt for at ting skal fungere mellom oss.

 

Anonymous poster hash: e167b...cc7

Lenke til kommentar

Ikke hør på doge.

 

Oppførselen til han som er tema for tråden kan forklares ut fra sjenanse, manglende interesse eller manglende sosiale ferdigheter. Eller noe helt annet. Det er vanskelig å svare mer kategorisk på bakgrunn av denne tråden alene.

 

Anonymous poster hash: 2d5b1...6aa

Ååå, takk for svar! :D Ja, han er veldig, veldig, veldig sjenert. Gikk i klasse med han ifjor, visste ikke engang hvem han var, hadde glemt han litt. Og han sa aldri noe, gjorde aldri noe, var i bakgrunnen rett og slett. Til og med i vennegjengen kan han være litt stille av seg, men til de han kjenner veldig godt kan snakke litt bedre. Når han snakker med noen han ikke kjenner så godt, kan han se bort og ut i intet og ikke rett i øynene.

 

Om han mangler interesse er jeg såå usikker på. Jeg skulle ønske jeg visste selv, for da kunne jeg bare fortsette videre og virkelig fått en avsluttelse på det hele, men det er så vanskelig å vite når han gir meg så blandende signaler. Venninna mi sa hvertfall at han smilte og lo når hun snakket om profilbildet mitt og kommentarene der (hadde en creep som drev og kommenterte rare greier på bildet mitt, og det hadde blitt til en snakkis på trinnet!) og når jeg er langt unna han, kan han finne på å se litt på meg, også snu seg igjen og smile litt. Men hvis jeg er i samme rom som han blir han med ett stille, ser ned i mobilen, går til andre osv. Når vi snakker sammen er det aldri lenge, for han må spise eller noe, men jeg føler at det kanskje kan være fordi han tror vi ikke har noe å snakke om. Jeg er ganske utadvendt og kan holde en samtale lenge uten hjelp, så det er jo ikke noe problem... Men måten han oppfører seg på er jo så jævlig forvirrende.

 

Anonymous poster hash: e167b...cc7

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke møtte deg i Thailand i sommerferien, var virkelig ingen andre ungdommer enn de jeg dro med der. :/

 

Når det gjelder gutten så er det vel ingen tvil om at han er interessert, men at han ikke vet hvordan han skal oppføre seg rundt jenter. Tipper han er for sjenert og usikker på seg selv (holde en samtale gående, unngå at det blir kleint). Da kan det bli mye blandede signaler, ja. :)

 

Er sånn selv, men har blittt flinkere med tiden.


 



Anonymous poster hash: 8e03d...64d
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Du? Jeg lurer på hvorfor du noen ganger ikke gidder å svare meg? Jeg vil bare ikke virke innpåsliten hvis du ikke er interessert."

 

Det skulle du aldri ha skrevet :)

 

Han virker veldig vinglete, jeg hadde ikke giddet å forholde meg til noe sånt. "Hva skjer?" burde være litt turn-off, men er dama interessert kan man jo skrive nesten hva som helst. Edit: vet ikke hvorfor det ble blått.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hvorfor var det et dumt trekk å spørre han om jeg var innpåsliten? Jeg ville bare få et svar for jeg hadde ventet i 8 uker! 8 uker med frem og tilbake og frustrasjon, jeg er veldig jeg gjorde det hvertfall for jeg ble jo på en måte glad for svaret hans, men føler kanskje han unngikk å svare på om han var interessert eller ikke! Men etter det spurte jeg han om noe og vi hadde en ganske så søt samtale med masse hjerter og blabla. Jeg er bare redd for at han følte at han måtte sende dem til meg av høflighet. Og det at han ikke likte bildet mitt før jeg sendte han en melding ved et uhell er også litt merkelig. Han er rett og slett sinnsykt merkelig, men jeg er jo så forelska...

 

Hvis det er som dere sier though, at han bare er sjenert så skal jeg prøve å snakke med han face2face idag (!!!!) med han og se hvordan han reagerer! Har allerede planlagt en liten samtale i hodet så skal se hvordan det går ☺️❤️

 

Men tusen takk for all hjelp, det har gitt meg litt mer håp! Og kom gjerne med flere innspill!

 

 

 

Anonymous poster hash: e167b...cc7

Lenke til kommentar

Hvorfor var det et dumt trekk å spørre han om jeg var innpåsliten?

 

To grunner til det. For det første virker det som at du er usikker og needy, og for det andre virker det som mas/klaging (negativitet). Det er bedre å "stay cool" og heller bruke tiden din på de som gir deg den tiden og oppmerksomheten som du vil ha.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor var det et dumt trekk å spørre han om jeg var innpåsliten?

 

To grunner til det. For det første virker det som at du er usikker og needy, og for det andre virker det som mas/klaging (negativitet). Det er bedre å "stay cool" og heller bruke tiden din på de som gir deg den tiden og oppmerksomheten som du vil ha.

 

Åh, uff, men jeg gidder ikke sånt spill. Hvis han ikke takler å vite at jeg er interessert fordi det dreper lysten hans for meg, so be it. En som liker meg burde like meg uten at jeg må ty til spill og sånn for at han skal bli glad for få meg/ha meg. Og jeg er usikker og needy, jeg trenger oppmerksomhet og jeg er jævlig usikker på han, så det er jo bare godt å vise frem the real deal, for det er det han får, uansett :) Men jo, kan jo skjønne hva du mener.

 

Anonymous poster hash: e167b...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det er noen fare med den meldingen. Mange setter pris på entydighet og kanskje oftere i de tilfellene man er usikker selv. Uansett vil ikke den videre utviklingen stå og falle på den meldingen.

 

Du har nok ingenting å være redd for. Det høres jo ut som han gir deg mer oppmerksomhet enn noen andre. Selv hadde jeg aldri giddet å ta så mye initiativ med en person jeg ikke hadde noen interesse av. Saken er nok at han er usikker og at det er minst like vanskelig for ham å vite akkurat hvordan han skal forholde seg til deg, som det er for deg å forholde deg til ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...