exterminate Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Et hypotetisk scenario: Du "låner" legitimasjon av noen som er over atten år, tar på deg en niqab og prøver å kjøper alkohol eller tobakk. Ettersom det er umulig å se fjeset ditt(annet enn øynene og hudfarge, noe som i grunn er meget enkelt å endre på midlertidig) og fordi de butikkansatte ikke kan nekte deg å kle deg som du vil og be deg om å ta av niqaben, vil de da selge til deg? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 hadde jeg sittet i kassa hadde jeg nekta. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 En som går i nikab nyter ikke alkohol, vettu! Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 En som går i nikab nyter ikke alkohol, vettu! Ironisk eller belærende tone? Vanskelig å tolke! I frykt for å bli kalt rasist hadde jeg gjennomført handelen og slengt med noe bacon på kjøpet. 5 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) på samme måte som at dørvakten på et utested ikke kan tvinge deg til å vise id kan heller ikke dama på polet deg til å ta av deg klærne. Selvsagt kan dørvakten nekte deg adgang på samme måte som dama på polet kan nekte å selge drikkevarene. Så det blir vel egentlig opp til kassepersonalet, dersom dem misstenker du er under 23 burde dem be deg identifisere deg. Når det er sagt, dersom du ikke kan vise deg for fremmede menn er det lite sannsynlig at du i det heletatt har legitimasjon med bilde. Endret 4. september 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Når det er sagt, disse jentene har vel bare noe i mot å vise seg for menn, så dersom det fantes en kvinnelig medarbeider på stedet kunne hun identifisert vedkommende. Men dette kun dersom niqabdama faktisk har fotolegg Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hadde ikke solgt ei dame i nicab tobakk eller alkohol. Har aldri vært ute for problemstillingen, tviler på at jeg blir det heller. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) og fordi de butikkansatte ikke kan nekte deg å kle deg som du vil og be deg om å ta av niqaben, vil de da selge til deg? Selger kan kreve at du viser ansiktet eller nekte gjennomføring av salg. Er et ikke-problem for de fleste så lenge en privat sfære kan skapes(f.eks. pauserommet). Endret 4. september 2014 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå