Gå til innhold

Hvis vi kunne selge sjelen ...


Myst

Anbefalte innlegg

... hva ville du ønsket deg?

 

Noen regler:

 

- opptil 3 ønsker

- urelevant hvem vi selger til

- ønsket er bindende, gjelder kun dette livet og helt til vi dør

- innenfor virkelighetens grenser, med unntak av å leve i et annet univers der alt er mulig

- og siden dette er et forum, til dels diskusjon om hvorfor, gjennomførbarhet og evt. konsekvenser. Minst mulig off-topic.

- er sjelen gitt, så er den gitt. NO REFUNDS!

 

 

 

Mitt ønske:

 

1 - vunnet jackpot i Viking Lotto. Penger i kassa har man alltid behov for.

2- fått avansert fotografisk hukommelse. Alt jeg leser og ser husker jeg nøyaktig resten av livet.

3- Forsinke aldringsprossessen. Fortsatt dødelig av hva det måtte være, men kroppen eldes mye langsommere.

 

 

Hva med deg?

 

 

 

 

 

Oppdatering: glemte selvsagt den viktigste regelen. Ellers blir det ikke noe morsomt.

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må vi vel fastslå hva som er ulempen med å selge sjelen sin og hva det innebærer. Eller er det meningen at denne fantasien skal være ensidig happy-ending? Altså at det at du selger sjelen din ikke har noe negativ innvirkning og at den som kjøper den derfor i teorien burde ha gjort en veldig dårlig deal hvis sjelen ikke gjør noe?

Lenke til kommentar

Tja, den negative innvirkningen har jeg ikke tatt høyde for, derav første regel om hvem kjøper er urelevant.

Men du har et poeng.

 

Foreslår ny tilleggsregel: neste bruker kan bestemme hva de negative innvirkningene kan være, basert på de ønskene brukeren over har skrevet, og/eller hvordan brukeren skal dø.

 

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Generelt blir den i kjøpers eie og bestemmer selv hvordan den skal brukes, med unntak av det som inngås i avtalen. Selger har som regel ingen kontroll over det, hvis ikke vedkommende selv kommer med betingelser i avtalen.

 

Nå var denne tråden ment som en enkel lek, hadde ikke tenkt for meg at det skulle bli så komplisert. Kanskje det er like greit å få den slettet. :hm:

Lenke til kommentar

1) Fenomenale bilkjøringskills

2) Vunnet mega-jackpot i et eller annet lotteri som gir meg usaklig mye penger

3) Bli mester over tid og rom

 

e: For ønske nummer 3 kunne jeg solgt sjela mi til Djevelen og blitt dømt til evig fortapelse i Helvetes innerste sirkel. Fuck it, jeg er hersker over tid og rom.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

e: For ønske nummer 3 kunne jeg solgt sjela mi til Djevelen og blitt dømt til evig fortapelse i Helvetes innerste sirkel. Fuck it, jeg er hersker over tid og rom.

 

  1. Bli mester over tid og rom
  2. Bli mester over tid og rom
  3. Bli mester over tid og rom

Inngå avtale med djevelen. Fjerne djevelen fra eksistensen. Stryke gjelda. Lage meg et eget univers hvor alt er awesome.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...