Myst Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) ... hva ville du ønsket deg? Noen regler: - opptil 3 ønsker - urelevant hvem vi selger til - ønsket er bindende, gjelder kun dette livet og helt til vi dør - innenfor virkelighetens grenser, med unntak av å leve i et annet univers der alt er mulig - og siden dette er et forum, til dels diskusjon om hvorfor, gjennomførbarhet og evt. konsekvenser. Minst mulig off-topic. - er sjelen gitt, så er den gitt. NO REFUNDS! Mitt ønske: 1 - vunnet jackpot i Viking Lotto. Penger i kassa har man alltid behov for. 2- fått avansert fotografisk hukommelse. Alt jeg leser og ser husker jeg nøyaktig resten av livet. 3- Forsinke aldringsprossessen. Fortsatt dødelig av hva det måtte være, men kroppen eldes mye langsommere. Hva med deg? Oppdatering: glemte selvsagt den viktigste regelen. Ellers blir det ikke noe morsomt. Endret 4. september 2014 av Myst Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 1 - Viking Lotto. 2 - Tidsmaskin. 3 - Ikke selge sjelen ettersom jeg allerede har vunnet i Viking Lotto. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 1 - enevinner på eurojackpotten (større pott gutta!)2 - Teleporteringsapparat med konstruksjonsinstrukser kapabel å transportere ting og folk helt til mars, så blitt første mann på mars. 3 - sjelen min tilbake Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 1 - Langt 2 - lykkelig 3 - Liv Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Først må vi vel fastslå hva som er ulempen med å selge sjelen sin og hva det innebærer. Eller er det meningen at denne fantasien skal være ensidig happy-ending? Altså at det at du selger sjelen din ikke har noe negativ innvirkning og at den som kjøper den derfor i teorien burde ha gjort en veldig dårlig deal hvis sjelen ikke gjør noe? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Tja, den negative innvirkningen har jeg ikke tatt høyde for, derav første regel om hvem kjøper er urelevant. Men du har et poeng. Foreslår ny tilleggsregel: neste bruker kan bestemme hva de negative innvirkningene kan være, basert på de ønskene brukeren over har skrevet, og/eller hvordan brukeren skal dø. Andre forslag? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Mitt ønske: Jeg ønsker at jeg aldri trenger å ønske meg noe Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hva menes det med å selge sjelen sin? Hva skjer så når man dør? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Generelt blir den i kjøpers eie og bestemmer selv hvordan den skal brukes, med unntak av det som inngås i avtalen. Selger har som regel ingen kontroll over det, hvis ikke vedkommende selv kommer med betingelser i avtalen. Nå var denne tråden ment som en enkel lek, hadde ikke tenkt for meg at det skulle bli så komplisert. Kanskje det er like greit å få den slettet. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) 1) Fenomenale bilkjøringskills 2) Vunnet mega-jackpot i et eller annet lotteri som gir meg usaklig mye penger 3) Bli mester over tid og rom e: For ønske nummer 3 kunne jeg solgt sjela mi til Djevelen og blitt dømt til evig fortapelse i Helvetes innerste sirkel. Fuck it, jeg er hersker over tid og rom. Endret 5. september 2014 av Datasmurf Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 1)Hatt evnen til å se fram i tid (inntekt når det passer meg, bare å spille på hest/fotball whatever)2)Bli oversett av purken for trafikkforseelser (eksl fyllekjøring for slikt gjør man bare ikke) 3)Finne ekte kjærlighet (ikke sånn på pinne altså! ) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 3) Bli mester over tid og rom Det er dette jeg alltid svarer når noen spør meg slike spørsmål som dette. Hva skal man liksom med flere ønsker hvis man kan manipulere tid og rom? 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Det er nå deg det, hensikten med leken er å se hva andre vil ønske seg, hva de personlig begjærer. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 3) Bli mester over tid og rom Det er dette jeg alltid svarer når noen spør meg slike spørsmål som dette. Hva skal man liksom med flere ønsker hvis man kan manipulere tid og rom? Ikke sant? Hva skal man med noe som helst annet når man kan det. Reise i tid og rom? Null stress. Gjøre hva faen du vil? Null stress! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Tusen takk for bidraget, folkens.. Enda en leke-tråd som kommer til å forsvinne i evigheten... Lenke til kommentar
Chroma Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 1. Vinne masse penger i lotto. 2. Snakke med døde. 3. Bli frisk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 e: For ønske nummer 3 kunne jeg solgt sjela mi til Djevelen og blitt dømt til evig fortapelse i Helvetes innerste sirkel. Fuck it, jeg er hersker over tid og rom. Bli mester over tid og rom Bli mester over tid og rom Bli mester over tid og rom Inngå avtale med djevelen. Fjerne djevelen fra eksistensen. Stryke gjelda. Lage meg et eget univers hvor alt er awesome. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå