Kneipp Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Hei, jeg har et aldrende, men still going strong Asus P5K-E/WIFI-AP hovedkort. Jeg har tenkt å kjøpe en litt større lagringsdisk ved siden av den jeg allerede har, som er på 2TB. Dette hovedkortet har ikke UEFI, men jeg kjører siste versjon av Windows 8.1 64bit på en dedikert SSD. Jeg har to kandidater for kjøp, Seagate Barracuda 3TB og WD Desktop Green 3TB.Stillegående er viktigst for meg, så jeg vender mer mot WD. Men WD har ingen garanti for at eldre systemer kan utnytte kapasiteten, mens Seagate skryter av sin DiscWizard software som skal løse 2TB barrieren på alle systemer. Derfor blir jeg usikker Endret 4. september 2014 av Kneipp Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Tror ikke det skal bli noe problem hvis det ikke er systemharddisk. Jeg har 2x 4 TB harddisker med asus P6X58D-E og har aldri hatt noe problemer nå bruker jeg de som spill harddisk. Har selv flere SSD disker jeg har operativsystem på. Endret 4. september 2014 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Tror ikke det skal bli noe problem hvis det ikke er systemharddisk. Jeg har 2x 4 TB harddisker med asus P6X58D-E og har aldri hatt noe problemer nå bruker jeg de som spill harddisk. Har selv flere SSD disker jeg har operativsystem på. Du får utnyttet hele kapasiten på de to 4TB diskene i windows? Endret 4. september 2014 av Kneipp Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Ja, så lenge du lager GPT-partisjon. Den eneste begrensningen på hovedkortet er at du ikke kan kjøre en oppstartspartisjon på over 2 TB. Ikke at det blir aktuelt for deg, men du kunne hatt en partisjon på X GB til OS og resten til lagring på en 4 TB disk. 1 Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Ja, så lenge du lager GPT-partisjon. Og dette kan jeg gjøre i windows? Tenker Disk Management Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå