DuraN Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Utrolig at folk forventer big boost sammenlignet med 280 korta.. Med 285 så får man FreeSync, trueaudio og DX12 som ikke 280 serien har, og man kan velge 3 spill fra en lang liste. Dette kortet blir mitt nye kjøp snart Blir godt å få byttet ut mitt gamle 6850 kortet! FreeSync er vaporware inntil videre. Kortet støtter ikke DX12. Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Det er vel ganske kjent at nettbutikkene her til lands alltid pusher opp prisene på helt ny hardware rett etter launch? Er det AMD sin feil eller nettbutikkene sin feil? Nettbutikkene tenker, R9 285. Må være raskere enn R9 280X osv. La oss få gamerne til å betale ekstra for å være early adopters. Slår vel nesten aldri feil på skjermkort fronten. Er interessen laber, så faller prisen ganske greit og legger seg på et realistisk nivå. Forøvrig en elendig test. Det jeg leser ut av testen i høy oppløsning er at det enten er driver problemer, eller defekt maskinvare. Kortet ligger jo akkurat der det skal ligge på 1080p, og jeg synes også vitterlig at det slo 7950 i nesten alle tester? Når prisen stabiliserer seg der det faktisk skal ligge, så vil kortet ha god value. I tillegg er det tydelig at dette ikke bare er en rebrand, når det har tregere minnebus (256bit) enn 7950/280 (384bit/320bit?), men likevel yter bedre. Dette kommer godt fram hos TR, da de bla. kan nevne ny komprimeringsalgorytme for farge som gjør at kravet til båndbredde senkes med opptil 40%. Skjerpings! Det er irrelevant hvem sin feil det er, en dårlig deal er en dårlig deal. Hvorfor leser du ut av testen driver-problemer eller defekt maskinvare? At kortet ligger der det skal på 1080p er ett kraftig argument imot maskinvare, og om det er drivere, så er det endel av kortet, og kritikken er berettiget. AtW Problemet er at om konklusjonen baseres på priser rett etter launch så blir konklusjonen irrelevant etter bare noen få dager/uker da prisene har lagt seg på et nivå som reflekterer innkjøpsprisen fra AMD. Om det er feil i drivere så er det relevant for de som leser testen om noen måneder, i og med at det da kanskje har kommet en utbedring. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hva mener du de skal gjøre da? Gjette seg til en pris? Og hadde de ventet så hadde folk klaget over at testen var sent ute, jeg må innrømme jeg synes endel av det som er i denne tråden grenser mot sutring. AtW 2 Lenke til kommentar
VargAamo Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Nå har vi igjen snakket med AMD, som visst har jobbet hardt for å få ned prisene til anbefalt utsalgspris. Siden det skjedde såpass raskt etter lansering har vi valgt å oppdatere karakteren, noe vi normalt ikke ville gjort om prisene hadde utviklet seg sakte og rolig som normalt; men denne gangen var det snakk om både en betydelig forskjell og en raskt respons. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 1990 kr for de rimeligste R9 285. Det er på rett spor, men ikke helt i mål på konkurransedyktighet. Lenke til kommentar
Vanderen Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Utrolig at folk forventer big boost sammenlignet med 280 korta.. Med 285 så får man FreeSync, trueaudio og DX12 som ikke 280 serien har, og man kan velge 3 spill fra en lang liste. Dette kortet blir mitt nye kjøp snart Blir godt å få byttet ut mitt gamle 6850 kortet! FreeSync er vaporware inntil videre. Kortet støtter ikke DX12. Det støtter DX12 http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/r9# Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Utrolig at folk forventer big boost sammenlignet med 280 korta.. Med 285 så får man FreeSync, trueaudio og DX12 som ikke 280 serien har, og man kan velge 3 spill fra en lang liste. Dette kortet blir mitt nye kjøp snart Blir godt å få byttet ut mitt gamle 6850 kortet!FreeSync er vaporware inntil videre. Kortet støtter ikke DX12. Det støtter DX12 http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/r9# Står ikke nevnt i en eneste review, men takk! Kortet er iallefall et greit kjøp for deg om du gamer på 1080p EDIT: Sitert fra produktsiden: "Expand your gaming with multiple monitors or a 4K display.3,8" Opprettholder min påstand om at PR-avdelingen til AMD drikker midt i uka. Endret 5. september 2014 av DuraN Lenke til kommentar
Vanderen Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Utrolig at folk forventer big boost sammenlignet med 280 korta.. Med 285 så får man FreeSync, trueaudio og DX12 som ikke 280 serien har, og man kan velge 3 spill fra en lang liste. Dette kortet blir mitt nye kjøp snart Blir godt å få byttet ut mitt gamle 6850 kortet!FreeSync er vaporware inntil videre. Kortet støtter ikke DX12.Det støtter DX12 http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/r9# Står ikke nevnt i en eneste review, men takk! Kortet er iallefall et greit kjøp for deg om du gamer på 1080p EDIT: Sitert fra produktsiden: "Expand your gaming with multiple monitors or a 4K display.3,8" Opprettholder min påstand om at PR-avdelingen til AMD drikker midt i uka. Det duger nok i lange baner når man bare spiller starcraft2, og wow på høyeste oppløsning^^ Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Utrolig at folk forventer big boost sammenlignet med 280 korta.. Med 285 så får man FreeSync, trueaudio og DX12 som ikke 280 serien har, og man kan velge 3 spill fra en lang liste. Dette kortet blir mitt nye kjøp snart Blir godt å få byttet ut mitt gamle 6850 kortet!FreeSync er vaporware inntil videre. Kortet støtter ikke DX12.Det støtter DX12 http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/r9# Står ikke nevnt i en eneste review, men takk! Kortet er iallefall et greit kjøp for deg om du gamer på 1080p EDIT: Sitert fra produktsiden: "Expand your gaming with multiple monitors or a 4K display.3,8" Opprettholder min påstand om at PR-avdelingen til AMD drikker midt i uka. Det duger nok i lange baner når man bare spiller starcraft2, og wow på høyeste oppløsning^^ Egen erfaring med 4K-display tilsier nok at det ikke klarer det. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hva er dette slags tulletest? Hvem spiller i 2560x1600 med dette kortet? At GTX 760 yter hele 13 fps i høy oppløsning, når R9 285 yter "11 fps", spiller null rolle. Slike kort spilles i spillbare oppløsninger, ikke i fantasioppløsning. I 1920x1080 er da R9 285 bedre enn GTX 760 i alle spill. Bortsett fra ett. hadde 285 blitt gruset av GTX 760 i spillbar oppløsning, hadde jeg vært enig med Hardware. Når 285 koster nesten 200 kr mer, men sender med tre spill, kan da ikke Hardware kalle kortet en kjempeskuffelse? Det som skuffer meg kjempe, er slike totalt useriøse tester Det koster 600kr mer. Ikke 200. og det er stor forskjell på min fps på 2 og 10 Nei, det er ingen forskjell. Ingen av korta er spillbare med slik fps Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hva er dette slags tulletest? Hvem spiller i 2560x1600 med dette kortet? [...] Når 285 koster nesten 200 kr mer, men sender med tre spill, kan da ikke Hardware kalle kortet en kjempeskuffelse? Det som skuffer meg kjempe, er slike totalt useriøse tester Trekker man fra tre spill til rundt 200 kroner per stykk, og går ut fra at man ville kjøpt de tre spillene hvis de ikke fulgte med skjermkortet, er det snakk om å betale hundre kroner mindre for et betydelig dårligere produkt. Bare for å understreke, jeg skal ikke ha dette kortet. Men hvordan kan du påstå at 285 er et betydelig dårligere produkt, enn gtx 760, når amd kortet er sterkere i alle spill, untatt ett? Se gjerne bort fra 2560x1440, da ingen av kortene er spillbare i den oppløsningen. Det går ikke an å mene at det kortet som klarer 14 fps er så og så mange prosent bedre enn det som klarer "11" fps. Det er irrelevant selvsagt. At amd har utbasunert gode resultater i høy oppløsning, er en tabbe selvsagt, men alikevel leverer 285 bra i forhold til pris og hovedkonkurrent. Og det er ikke irrelevant å legge ved 3 spill ATWindsor. Jeg går utfra at de fleste som kjøper dette kortet, faktisk spiller 2 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Enig med lucky luke her. Kortet er jo bedre enn 760, bra alternativ fra AMD dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå