Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Sonys BDV-N7200W eller tilsvarende?

Anbefalte innlegg

Jeg må ha nytt hjemmekinoanlegg siden det nåværende, etter ti år (!) begynner å bokstavelig talt leve på lånt tid.

Har sett på en del, og dette anlegget ser på papiret ganske bra ut, men jeg er litt småskeptisk til å kjøpe slike; jeg har ikke lyst å kjøpe et anlegg som de slutter å gi software- og firmwareoppdateringer til etter kort tid (jeg antar det er kort levetid på slike anlegg før det kommer ny modell?)

Så er det noen som har erfaringer rundt disse anleggene og hvor ofte Sony pusher ut oppdateringer?

Det står på Sonys hjemmesider at anlegget er Airplay compatible. Men hva betyr det i praksis (for manualen nevner ikke dette med et ord, det er bare skrytebrosjyrene til Sony)? At jeg kan streame f.eks. Spotify fra mine iOS-enheter helt uten videre, eller at det er kompatibelt som i "last ned Sonys egen streaming-app fra Apples App Store, få deg konto og da kan du streame fra iOS"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike alt-i-ett system er hva det er, og de slipper nye ca 1 gang i året.

Hvor ofte de oppdaterer firmware, og hvor lenge de støtter varierer veldig fra produsent til produsent. MEN BD formatet virker til å ha satt seg, slik at oppdateringer ikke er så veldig viktig lenger.

Har selv en Oppo BD spiller, og de er meget flinke med oppdateringer, og støtter sine spillere lenge. I siste oppdatering til min spiller som kom i starten av juni, så var det ikke en eneste fix for BD plater, kun noen sære kabel TV dekodere i USA som trengte bedre kompabilitet over HDMI (Denne har HDMI inngang for bedre bilde fra andre kilder, hvorfor kjøpe BD spiller med verdens beste videochip hvis man ikke kan utnytte den til andre ting også?)

Det kan jo være muilig du kan spare litt ved å kjøpe egen forsterker og spiller, du får i hvertfall mye mer for pengene. For oddsen er stor for at selve høyttalerene dine fortsatt funker bra nok til hva de er. Har de spesialplugger, så er det bare å klippe av og bruke. Eneste problemet kan være subwooferen.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Oppdateringer til BD-spiller er én ting, men jeg er mer betenkt over programvareoppdateringer; Netflix, Spotify, osv.

Kjedelig å kjøpe et anlegg der appene til slutt blir eldgamle versjoner som ikke oppdateres, eller slutter å virke fordi de er for gamle.

Lenke til kommentar

Det er nok ett problem ja. Kjenner ikke så godt til slikt, da jeg ikke bruker de programmene selv (for dårlig utvalg/kvalitet for min del).

De liker jo også å selge nye ting når nye ting dukker opp.

Mulig f.eks. Chromecast fikser dette billig og enkelt. Men husker ikke om den har spotify og netflix enda, hvis ikke så kommer det etter hvert.

Lenke til kommentar

Der er problemet. Skulle helst hatt et vanlig anlegg uten BD-spiller og disse fancy appene, men jeg ha trådløse bakhøyttalere, og som småbarnsfar uten mulighet for eget kinorom, er det som å kaste penger ut av vinduet dersom jeg må over 8000,- for et anlegg.

Lenke til kommentar

Philips har ett smart anlegg, med trådløse bakhøyttalere. De er faktisk den eneste med ekte trådløse bakhøyttalere, da de går på batteri. Når man ikke trenger dem, så setter man dem bare på siden av lydplanken som er foran, hvor de blir ladet, og ute av synet når man ikke trenger dem. Husker ikke om de hjelp til når de var i lade modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...