allak Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hei, Jeg sliter med dårlig signalstyrke i den ene enden av min leilighet(Har forsøkt å flytte roteren så langt jeg kan uten at det fungerer optimalt, kjører nå med en netteverksutvider, men dette er ikke optimal da dette går utover netthastigheten) . Med Ipad, så får jeg 1-2 prikker, men med min Macbook pro og min selvbydge pc, kan til nøden tilsynelatende få en prikk, men dette er tydeligvis får dårlig til å kunne koble seg på nett. Mitt spørsmål angår i første rekke mulighet for et bedre trådløst nettverkskort, som er «kraftigere» enn det jeg i dag har i min stasjonære pc. Dette har jeg i dag: http://www.proshop.no/Nettverksadapter/ASUS-PCE-N53-2342334.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Tips til noe som vil være bedre/kraftigere? Jeg er avhengig av dualband nettverkskort da jeg kjører på 5 Ghz, pga for mye forstyrrelser på frekvens 2,4Ghz…… Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 En ting som kanskje er mulig er å bytte ut antennene. Kanskje med noen som kan plasseres mer optimalt. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Bruker du routeren som er levert av din ISP/Bredbåndsleverandør, eller har du kjøpt egen? Om du har den du har fått med abbonnementet ditt, så er denne sannsynligvis av ganske laber kvalitet, og det beste (på alle mulige måter) vil være å kjøpe en ny router, som vil gi deg mye bedre rekkevidde, stabilitet og ytelse generelt. Ett forslag er ASUS RT-N66U, eventuelt RT-AC66U, om du vil være litt mere fremtidsrettet og ha støtte for den nye AC-standarden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå