Gå til innhold

Min erfaring med Proshop.no


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Asus Swift PG278Q til kr 6.990,- Leveransen gikk greit, men skjermen var feilvare og hadde ekstremt kraftig gjennomblødning av bakgrunnsbelysning som gjorde skjermen ubrukelig.

Sendte den tilbake som RMA sak og det gikk 4 dager etter at de hadde hentet den på posten uten at jeg fikk tilbakemelding av noe slag. Sendte så mail og fikk beskjed om at det var mange som var sykemeldt. Greit nok, men det er ikke mitt problem. Så jeg ba om refundering av kjøp via angrerett. Nå har det gått 6 dager og jeg har ikke hørt et pip.

 

De har forøvrig et utrolig dårlig skjema for RMA saker på hjemmesiden sin og det medfølgte ikke angrettskjema i esken.

Det er over 10 dager siden Proshop.no hentet skjermen jeg sendte i retur på posten og de har fortsatt hverken opprettet RMA sak eller refundert beløpet. Dette er patetisk.

 

Snakket med dem på telefon i dag og møtte en utrolig lite hjelpsom person som sa at refundering kunne ta opp til en måneds tid? Har sendt ny e-post og gir dem 24 timer til å svare før klage hos forbrukerrådet blir opprettet og reklamasjon på korttransaksjon blir igangsatt hos min bank.

 

Bilde av skjerm 100% lystyrke: https://lh5.googleusercontent.com/-2A8YmNePvKU/U-8jITgrcsI/AAAAAAAASG4/Jp1Fp77fwcc/w945-h709-no/IMG_20140816_112010.jpg

 

Bilde av skjerm 50% lysstyrke: http://i.imgur.com/0eLbHp8.jpg

 

Har hatt flere forskjellige skjermer av typen IPS og TN og har aldri sett en skjerm være så ille på gjennomblødning. Det er egentlig helt ok, feilvarer er en ting som skjer, men har fått refundert varer før og det tok ikke opp til en mnd

 

Er jeg urimelig her?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Nå har vel proshop.no bare postadresse i Norge, resten er i Danmark. Kan være derfor det tar tid.

Problemet mitt ligger i hovedsak med at Proshop har ignorert mailene jeg har sendt dem samt manglende oppfølging når jeg sender inn en returvare som er verdt nesten syv tysen kroner. Hadde jeg ikke selv sporet varen hadde jeg fortsatt ikke visst hvor skjermen befinner seg.

 

Til tross for dette er de raske til å plukke opp telefonen når jeg ringer noe som betyr at de neppe er overarbeidet og de finner mailene i systemet sitt med en gang.

Lenke til kommentar

Ting tar tid. Du får pengene når det er din tid i køen. Du har sendt den innen 14 dager og har skriftlig bevis på at de har mottatt den, så du har ditt på det tørre. Da er det bare å ta seg en kaffekopp og vente på at pengene tikker inn.

 

Har du ikke råd til å vente 14-21 dager(ish) på pengene så hadde du ikke råd til å kjøpe skjerm og har deg selv og takke. Det er ikke akkurat som om de har nektet å gi deg pengene tilbake.

 

For å konkludere: Ja, jeg synes du er urimelig. 6 dager er ikke mye i det hele tatt. Proshop er (såvidt jeg vet) en relativt liten butikk, og ved sykdom etc stopper det nesten helt opp.

Endret av konduktans
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ting tar tid. Du får pengene når det er din tid i køen. Du har sendt den innen 14 dager og har skriftlig bevis på at de har mottatt den, så du har ditt på det tørre. Da er det bare å ta seg en kaffekopp og vente på at pengene tikker inn.

 

Har du ikke råd til å vente 14-21 dager(ish) på pengene så hadde du ikke råd til å kjøpe skjerm og har deg selv og takke. Det er ikke akkurat som om de har nektet å gi deg pengene tilbake.

 

For å konkludere: Ja, jeg synes du er urimelig. 6 dager er ikke mye i det hele tatt. Proshop er (såvidt jeg vet) en relativt liten butikk, og ved sykdom etc stopper det nesten helt opp.

 

Penger er ikke noe problem. Venligst ikke insiniuer ting om meg. Kjøper ny skjerm fra komplett eller dustin i morgen. Problemet er at de ikke svarer på forespørsler via mail. Når jeg sender beskjed om at jeg ønsker å heve kjøpet ved å benytte meg av angreretten så forventer jeg et svar. Det hadde ikke trengt å være mer enn "Hei, vi har fått mailen din og vil godkjenne refundering så snart vi har fått sjekket at produktet er i orden."

 

Men selv om det var absolutt ingen telefonkø midt på dagen så blir e-posten min fullstendig ignorert. De har det altså ikke travelt, men velger å ikke besvare forespørsel om heving av kjøp. Hva skal jeg da tro som ny kunde? Jeg blir jo selvsagt bekymret for at dette er en useriøs butikk og blir dermed bekymret ettersom de nå har både penger og varer.

Endret av Locrin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Beklager om jeg kupper tråden litt, men finnes det noen fastsatte lover/regler for hvor lang tid det maksimum kan ta før tilbakebetalingen av salgssum skjer ved bruk av angrerett ?

 

Jeg vet butikken må kontrollere varen og de kan også (etter loven) trekke fra noe på salgssummen grunnet verditap (skadet emballasje ol). Det virker jo litt rart om det ikke finnes en eneste regel som fastslår lenge butikken kan bedrive sine undersøkelser.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Beklager om jeg kupper tråden litt, men finnes det noen fastsatte lover/regler for hvor lang tid det maksimum kan ta før tilbakebetalingen av salgssum skjer ved bruk av angrerett ?

 

Jeg vet butikken må kontrollere varen og de kan også (etter loven) trekke fra noe på salgssummen grunnet verditap (skadet emballasje ol). Det virker jo litt rart om det ikke finnes en eneste regel som fastslår lenge butikken kan bedrive sine undersøkelser.

 

Hadde en sak selv for noen år siden og svaret jeg fikk da var "innen rimelig tid" , har de mottatt varen i retur og saken er opprettet allerede når man tok kontakt feks via nettet , så er det snakk om en ukes til to ukers tid (avhengig av hva du har returnert og kompleksitet), alt over dette uten at det skjer noe er grunn for å få kjøpet refundert direkte (og om jeg ikke husker feil via banken din om du brukte kort).

 

Skal se om jeg finner den mailen fra forbrukerrådet (mener det var de jeg spurte) , er som sagt noen år siden ( 2007 / 08 ) så ting kan ha endret seg siden da.

Lenke til kommentar

Tviler du trenger å bekymre deg her. Har handlet fra dem noen ganger selv. Husker en gang for ~2 år siden, jeg skulle returnere noe på RMA og samtidig var det en vare som jeg angret på (større bestilling).

Snakket med dem på mail litt og fikk avtale at jeg sendte angre-varen sammen med RMA-varen, dermed ingen returavgift på meg :)

 

Dog kan jeg ikke si at bestbuy eller hva det het før de ble oppkjøpt, var noe særlig. Er nok bedre nå.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at proshop er en useriøs butikk. Men pengene får du allikevel, slapp av.

 

Tja? Har handlet der selv og siden det tok over en uke før varen ble klarert for å sendes valgte jeg å kanselere kjøpet, fikk da pengene tilbake dagen etter.

Selve varen jeg ønsket å kjøpe ble heller ikke tilgjengelig i andre norske nettbutikker de neste dagene så jeg endte opp med å kjøpe en dyrere vare.

Lenke til kommentar

proshop.no er ganske enkelt ikke en butikk du kjøper fra. Vi har jo dustin og komplett, det burde holde.

Kjøpte kun fra Proshop fordi de var de første som fikk skjermen på lager i Norge.

 

Takk for tilbakemelding alle sammen. Jeg har ikke tatt saken videre, men har bestemt meg for å gi dem et 2-3 uker på å refundere beløpet. Så langt har det gått 8 dager uten svar og refundering. Tråden oppdateres etterhvert :-)

 

 

Kjøpte forøvrig ny skjerm fra expert i dag. De hadde kun en utstillingsmodell de nettopp hadde satt opp, men de lot meg både kjøpe den og samtidig sjekke at den var i orden før jeg tok den med hjem.

Endret av Locrin
Lenke til kommentar

Beklager om jeg kupper tråden litt, men finnes det noen fastsatte lover/regler for hvor lang tid det maksimum kan ta før tilbakebetalingen av salgssum skjer ved bruk av angrerett ?

 

Jeg vet butikken må kontrollere varen og de kan også (etter loven) trekke fra noe på salgssummen grunnet verditap (skadet emballasje ol). Det virker jo litt rart om det ikke finnes en eneste regel som fastslår lenge butikken kan bedrive sine undersøkelser.

Loven bruker vel begrepet ''rimelig tid''. 1 dag til ca. 3 uker vil jeg si er rimelig tid når det er retur.

Lenke til kommentar

Locrin: Er dette arbeidsdager, eller ukedager? husk at det gjerne ikke blir jobbet søndag, og ofte heller ikke lørdag.

 

Hovedregelen er at ting tar tid.

6 arbeidsdager siden jeg ba om heving av kjøp. De har hatt skjermen i totalt 11 arbeidsdager.

 

De har en seksjon for RMA saker på hjemmesiden sin. Der står det at varen ikke er mottatt. Forholdsvis tragisk i min mening. Men jeg har bestemt meg for ikke å stresse med dette. Jeg har bevis på at de har hentet ut pakken fra posten. Handlet på mastercard og kan dokumentere at jeg ikke får svar når jeg prøver å kontakte butikken. Føler jeg står sterkt i en eventuell tvist.

Lenke til kommentar

Ting kan ta tid på Proshop, men har alltid ordnet seg. Hadde f.eks en helt suveren retursak på en 30" HP med døde pixler. Ny skjerm ble levert på døren og den gamle sendt i retur uten kostnad.

 

Så at noen kaller Proshop for useriøse blir litt uforståelig for meg.

 

Dessuten har du en råsterk sak hvis situasjonen er som du beskriver ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...