sarahjoh Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hei Alle sammen! Jeg skal bestille fra nettbutikken amazon.com og plages litt med å vite hvordan tollen blir osv. Noen som kan hjelpe meg? har prøvd å lest litt rundt men forstår det ikke. Trenger hjelp fort!! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hva skal du kjøpe? Jeg vil anbefale deg å sjekke http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564 for å finne ut om du må betale for toll og/eller moms. I tillegg har de fleste transportfirmaer, Posten, DHL etc. egne gebyrer for tolldeklarering. Disse må du som regel betale hvis varens verdi er på over 200kr i det den kommer inn i landet. Varer under 200kr blir ikke ilagt moms eller toll 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Normalt så er det pris på varen + 25% moms av den + ca 200kr i fortollingsgebyr + frakt. Eks: Varen koster 1000 kr. MVA blir da 250 kr Tollgebyr på ca 200 kr + frakt på 50 = 1500 kr,- 1 Lenke til kommentar
sarahjoh Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Tusen takk for svar! skl kjøpe en veske til nesten 1100kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå