Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Stikke av fra billettkontroll - så enkelt?

rudder

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/NSB-kontrollorer-gikk-for-langt-7062817.html

- Kontrollørene har en begrenset politimyndighet og den stopper ved perrongen. Det finnes retningslinjer om at de skal avslutte kontrollen der. Hvis de går ut over dette geografiske området, handler de ikke lenger som offentlige tjenestemenn med det vern loven og rettspraksis gir dem, sier Hagen.

Jeg kan i teorien løpe 20 meter fra trikkestoppet (noe som garantert lar seg gjøre) og her har ikke kontrollørene begrenset politimyndighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan i teorien løpe 20 meter fra trikkestoppet (noe som garantert lar seg gjøre) og her har ikke kontrollørene begrenset politimyndighet?

Men uten om denne radiusen har man som borger rett i å holde deg når de ser en kriminell handling bli gjort (ferskt, ikke oppsøke i ettertid) på samme linje som at du har lov til å holde igjen en tyv om du ser han stjeler.

Så her kan du løpes etter og legges i bakken uten pes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men "hvor mye" kriminell handling er å snike? For man får ikke bot, eller blir straffet; man får jo kun et gebyr fordi man ikke fulgte instruksene/avtalen en har med busselskapet når en går på?

Men uten om denne radiusen har man som borger rett i å holde deg når de ser en kriminell handling bli gjort (ferskt, ikke oppsøke i ettertid) på samme linje som at du har lov til å holde igjen en tyv om du ser han stjeler.

Så her kan du løpes etter og legges i bakken uten pes.

Er på tlf så ødela posten litt og får ikke endret, så posten landet i første quoteboks.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

På dette området burde virkelig reglene endres, vektere burde kunne holde igjen sniker (eller tyver)) med makt, enten det er på eller av et kjøretøy

Så du mener de som ikke vil ha bot skal rekke opp hånda og bare gå?
Tror du skal lese innlegget mitt en gang til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...