erikstein Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har oppdaget et par små irriterende feil på min nye PB. Det viser seg at det "belegget" under tastaturet som beskytter printet mot drit og støv har løsnet ved F7-F9...dette medfører at når jeg trykker på en av de knappene, så henger belegget igjen og lager en ekkel lyd akkurat sin når noe som er lima fast glipper(det setter seg fast som normalt, men glipper igjen med engang). Samtidig så er den lille "lista" rundt maskina (den som går langs kanten over slot in cdrom etc mørkere grå) litt løs rett over cdrom´en, noe som fører til en del knirking når jeg setter handa nedpå og når jeg løfter den opp. Vil jeg få dette på garanti tror dere? Burde jeg ringe applestore og forklare situasjonen, eller ta kontakt med et rep istede? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har ingen av de problemene som du nevner, så jeg ville ringt apple på dette. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Det var bare å sende den inn det, så fiksa de det...men noen som har linken til den siden der de demonterer en powerbook? Kan jo hende jeg klarer å fikse det selv noen som har fått panther ennå forresten? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det var bare å sende den inn det, så fiksa de det...men noen som har linken til den siden der de demonterer en powerbook? Kan jo hende jeg klarer å fikse det selv noen som har fått panther ennå forresten? Det hørtes bra ut. Du finner den siden på macnn.com. Jeg har enda ikke fått panther, men jeg tror jeg får det i morgen eller på onsdag. Lenke til kommentar
masterb Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det var bare å sende den inn det, så fiksa de det...men noen som har linken til den siden der de demonterer en powerbook? Demontert PB 15" Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg har bestemt meg for å fikse problemet selv, gidder ikke å sende den inn til oslo med egene penger for at de skal kødde inni min maskin Da kødder jeg heller selv...dessuten så var jo den sida som jeg fikk her (takk forresten) meget grei å følge. Så da skal jeg leke reperatør en dag :nice: Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg har bestemt meg for å fikse problemet selv, gidder ikke å sende den inn til oslo med egene penger for at de skal kødde inni min maskin Da kødder jeg heller selv...dessuten så var jo den sida som jeg fikk her (takk forresten) meget grei å følge. Så da skal jeg leke reperatør en dag :nice: Jeg hadde aldri turd å begynne å skru på min, men jeg håper du vet hva du gjør. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Ikke jeg heller.. *Lukker øynene og tenker ikke på det verste som kan skje* Lenke til kommentar
novalis Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har fått panther. Installerte i dag morges og har brukt dagen på å teste ut :nice: Har PowerBook Ti 15,2 som er et år gammel, og valgte enkel oppgradering fra Jaguar 10.2.8. Beholdt absolutt alt av personlige innstillinger, postkasse, hjem-mappe osv... T.o.m. skjermbildet var det samme som før oppgraderingen. Ingenting har kræsjet, hverken hardware eller tredjepart software. Eneste forandringen er at alt går raskere og (om mulig) vakrere Nye Finder og expose er helt utrolig. Safari 1.1 (som bare foreløpig leveres sammen med Panther), er raskere, og etter det jeg kan se (og har hørt) fri for bugs. Hastighetsøkningen er betydelig, spesielt i Finder. Alt virker mer presist, og feedback er kontant. Var nervøs i utgangspunktet, men gjorde skikkelig backup og kastet meg ut i det. Har ikke angret ett sekund Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg har bestemt meg for å fikse problemet selv, gidder ikke å sende den inn til oslo med egene penger for at de skal kødde inni min maskin Da kødder jeg heller selv...dessuten så var jo den sida som jeg fikk her (takk forresten) meget grei å følge. Så da skal jeg leke reperatør en dag :nice: Jeg hadde aldri turd å begynne å skru på min, men jeg håper du vet hva du gjør. Man mister garantien på de pcene bare man gjør litt endringer på de, en venn av meg har er en sån bærbar og han tok og monterte et bitte litten blå led inni og så etter 2 måneder ble den man styrer pekeren med ødelagt og da fikk han den ikke reaparet på garantien. kult navn foresten : Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Mister jeg all garanti pågrunn av det? Det var da som ******...hmm...kanskje jeg burde sende den inn istede? Det er jo snakk om en fillejobb (er jo ikke store saken), kanskje mac & carry i oslo kan gjøre det på dagen mens jeg rusler rundt i oslo? De på infocare anbefalte meg å ringe support telefonen demmes. 19kr minuttet! gjett hvem som la på før de begynte Bor selv i telemark, og her er det ingen autoriserte mac reperatører, må enten til oslo eller Sarpsborg... Jeg får ta en telefon idag og spørre om de vil være litt snille og hjelpsomme. Jeg skal ihvertfall kjøpe meg applecare til 3000,-. Det er når som som dette skjer at man merker om en butikk har god eller dårlig service. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg ville sendt den inn, ja. @novalis Hvis du innstalerer ved å bruke clean install vil ting gå kjappere og mer stabilt. Jeg skal ihvertfall innstalere med clean install, når jeg får panther (forhåpentlighvis i dag) Lenke til kommentar
Rulle Rusk Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei! Jeg har AppleCare-medlemskap, og er ikke fornøyd i det hele tatt! Strømadapteret til min ett år gamle PowerBook G4 GHz kollapset, og jeg hadde det travelt med å få ny. Jeg satt sikkert to timer tilsammen i telefon og kjeftet på Apple (ikke i Oslo, men i Cork), og det gikk over ei uke før jeg fikk det nye adapteret (jeg helst skulle hatt to dager etter), i posten. Verdt 3000,-? NEI! Jeg kjøpte maskinen som leasing-vare, var derfor jeg måtte knytte meg til AppleCare Support. Drit i det, i Norge har vi diverse kjøpslover som vil hjelpe deg, uansett hva Apple eller noen annen leverandør sier. Hvis du føler deg halvveis trygg på å åpne opp maskinen, skulle det ikke være noe i veien for det. Jeg har skrudd på maskiner i mange, mange år - eneste du skal være forsiktig med er å bryte den opp. Tastaturet sier du - det er to så vidt synlige "klikk-knotter" (eller hva det nå heter" i selve tastaturflaten, som du må presse nedover (mot deg). Tastaturet løsner da, og du kan se litt av innmaten. Hvis du gjør slik, og trekker ledningen som går inn i hovedkortet, ut, har du tastaturet løst i hendene, og full tilgang til å rengjøre det. Jeg skjønte ikke helt problematikken du hadde, om det kanskje var en av disse klipsene som var løse? Husk - før du gjør noe, for å være helt sikker på at ikke noe går galt - beskytt deg mot statisk elektrisitet ved å la Mac'en være tilsluttet strømnettet, samt berøre Mac'ens overflate samtidig, dette vil jorde deg og du kan trygt plukke på den. Husk òg å ikke være sint og forbanna når du jobber i maskinen, innmaten er robust men tåler ikke å bli knekt opp med skrujern, f.eks. Mvh Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Det der hørtes jo positivt ut Jeg ringte til inforcare nå, de kunne reparere den de...hehe, men det er da sendings med posten (aldri positivt), reperasjonstid på 5 dager og levering tilbake, da vil jeg sannsynligvis ikke få den før neste uke eller uka etterpå (heia for et system). Må si at dette er ikke imponerende akkurat. Når det gjelder å fikse dette tastaturet, så er det jo grusomt enkelt. På alu. pb så er det ikke disse klipsene, de var vel ti modellene som hadde...her må jeg skru ut 3stk skruer på hver side, 2stk bak og 2stk oppå maskina. så vipper man tastatuert og hele "toppen opp" og man har tilgang til hele innmaten..det er jo egentlig ingen stor sak. Er jo ikke sånn at jeg skal demontere og lodde inne i maskina : Jeg skal kun løsne tastaturet, ta frem superlim og et par tannpirkere og plasere bittelittegranne lim under slik at det fester seg...det er jo helt øverst også, så det er egentlig ikke sikkert jeg trenger å ta av noe som helst, trenger bare å ta av knappene (de er klipset på bare) og løfte opp litt, bittelittegranne lim og vips, alt er i orden har da skrudd litt pc de siste åra så jeg er ikke verken hardhent eller fullstendig idiot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå