Gå til innhold

agp mhz settings

jakobsen

Anbefalte innlegg

har et Abit NF7-S V2.0 Hovedkort og en AMD Athlon XP2500+ og Corsair Value S. PC3200 DDR- 1024MB(2x512)(langt i fra di beste ramene)

har overclocket cpu'n til 3200+ men så lurer jeg på hva som er den beste settingen på mhz på Agp porten hvor høyt kan jeg gå før enten Skjermkortet eller Hovedkort mitt takker for seg.

noen ider :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mener det er snakk om max 15% klokking av agp før alt garantert føkker seg. Alt over 5% kan drepe kortet

Akk o ve jeg som klokker min P3 600 på et BE6-II v2.0 til bortimot 900 mhz (ingen agp/pci lock og 100 mhz fsb chipset), åssen i alle dager skal det staaaaaakkars gfxet overleve ;) Seriøst, folk har da i mange år ekstremklokka fsb på pentiums og således fått pci og agp bus vanvittig "out of sync". Risikoen for daue agp og pci kort er seffer til stede, men noen liker jo å leve fali..

Lenke til kommentar

Har også kjørt TNT/TNT2 kort på 100 og 107 MHz om jeg ikke husker feil og har bare busta ét (av 4).

Nå er er dagens Radeon/Geforce kort mye mer sensitive og ytelseøkningen er der ikke i praksis (300poeng i 01 er jo mindre enn forkjellen på IDE og SCSI disk - og vi snakker om en 3D test).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...